Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäiskö omistaa kahvinkeitin jos ei juo kahvia?

Vierailija
18.10.2017 |

En juo kahvia, en teetäkään. Ja kaveri jaksaa päivitellä kun en voi koskaan hänelle keittää kahvia luonani. Pitäisikö minun siis säilytellä kotonani keitintä jota en tarvitse ja siihen vielä kahvit ja suodatinpussit? Kyllä muuta juotavaa löytyy.
Kele..

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tilaa, niin onhan tuo ihan kiva olla vieraita varten. Tai ainakin vedenkeitin ja vaikka pieni pressopannu. Mutta ei mitenkään pakollinen. Tarjoat jotain muuta kuin kahvia sitten.

Vierailija
2/44 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse omistaa. Sehän olisi sama kuin jos edellyttäisit, että kaverillasi olisi aina kylmää olutta jääkaapissa sinua varten, vaikka ei itse joisikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikakahvin jonka voi sekoittaa mukissa kuumaan veteen. Paketin saa parilla kolmella eurolla. Moni kahvinjuoja nyrpistää sille nokkaansa, mutta onpahan edes jotain mitä tarjota.

Vierailija
4/44 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri voi ostaa sinulle murukahvia ja keittää veden kattilassa tai lämmittää sen mikrossa.

Vierailija
5/44 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on ihan vain vieraita varten kahvinkeitin. Meillä käy aika usein vieraita ja aluksi tuntui aika tympeältä, kun "ei edes kahvia" voi tarjota, niin ollaan nyt sitten hankittu se keitin, niin ei tarvitse harmitella. On sitä turhempiakin kapsituksia keittiössä mitä säilytellään. Sentään tuota keitintä käytämme lähes viikottain, niin ei kai se täysin turha ole, vaikka itse ei sitä kahvia juotaisikaan.

Vierailija
6/44 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuokoot omat kahvinsa tai ostakoot itse sen keittimen jos sitä kahvia niin kovasti tekee mieli, meillä saa teetä, vettä tai mitä kaapista löytyy, jos ei kelpaa, olkoot ilman.

Vierailija
7/44 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvit voi keittää vaikka kattilassa. Ei tarvi suodattimia eikä keittimiä erikseen.

Vierailija
8/44 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse. Kun kerran kaverisi tietää ettei luotasi saa kahvia, hän voi juoda sitä kotonaan kylläkseen ennen lähtöä vierailulle.

Mutta noin vinkiksi, jos haluat olla vieraanvarainen, niin kahvia voi valmistaa muutenkin kuin keittimellä. On olemassa esimerkiksi kestosuodattimia, jotka eivät kaapissa vie paljon tilaa ja jonka voi asettaa mukin tai kannun päälle ja sitten vain kaataa kuumaa vettä.

Vierailija
9/44 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suodatinkahvi on niin pahaa että kuka semmosta edes haluaa.

Mutteripannu, sillä saa hyvät espressot.

Vierailija
10/44 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään juo, eikä ole keitintä. Voisin kyllä ostaa, jos joskus on sen verran ylimääräistä. Nyt opiskelijana se ei kuitenkaan ole ajankohtaista. Pikakahvijauhetta kuitenkin löytyy, oliskohan ollut Lidlin Granarom Gold ja tätä juojat ovat ainakin kehuneet. 

Vierailija
11/44 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa tarjota vierailleen kahvia, niin sitten tarvitsee keittimen. Tai sitten ostaa vaikka purkin murukahvia kaappiin. Kattila veden keittämistä varmaankin on. Tai mikrouuni. Ellei halua kahvia tarjoilla, sitten ei tarvitse välineitäkään. Vieraat voivat juoda jotain muuta, tai ottaa omat termospullonsa mukaan.

Vierailija
12/44 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka meillä on kahvinkeitin ja juodaan kahvia joka päivä, niin keitintä ei juuri koskaan käytetä. Siirryttiin remontin aikana muutama vuosi sitten murukahviin ja huomattiin, että näinhän tulee hyvää kahvia. Osta siis teetä juoville teepusseja ja kahvittelijoille pieni murukahviprk - Kulta Katriinaakin saa murukahvina.

Vierailija
13/44 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kahvinkeitin, vaikken itse kahvia juokaan. Kaivan sen esiin kun vieraita tulee. Tosin jos joku kaveri lyhyesti vain piipahtaa, eivät he edes oleta kahvia saavansa. Lähinnä se keitin on niitä tilaisuuksia varten kun tulee enemmän vieraita tai vaikka joku pidemmäksi aikaa. Mulla asuu lähisukulaisia ja ystäviä useamman sadan kilometrin päässä, joten useamman kerran vuodessa luonani on joku muutaman päivän vierailulla. Mukavaa se silloin on, kun on se kahvinkeitin vieraita varten olemassa, mutta ei se minusta kyllä pakollinen hankinta missään nimessä ole. Ei kaikilla ole tilaakaan säilytellä kodinkoneita, joita ei itse käytä. Mulla nyt on tuvassa kaappitilaa yllin kyllin.

Vierailija
14/44 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvinkeitin hyvä olemassa, mutta vieras tuokoon suodatinpussit ja kahvin.  Vedenkeitin kätevä myös irtosuodatintelineen kanssa, kaataa vain kiehuvan veden.  Jos vain yhden mukillisen haluaa.

Vierailija
15/44 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siulla on kivi kengässä niin postaatko tänne kysyäksesi pitäisikö kenkä ottaa pois jalasta ja pudottaa kivi pois?

Vierailija
16/44 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei itse juo kahvia, niin valmiiksi jauhettu kahvi vieraille tarjottuna on pakostakin väljehtynyttä. Eihän se montakaan viikkoa virheettömänä kestä, varsinkaan jo avattuna.

Vierailija
17/44 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitän veden kasarissa ja kun vesi on valmis, valutan sen telineessä olevaan suodattimeen josta kahviliemi sitten valuu alla olevaan pannuun. Köpsä systeemi,vaan kun keitin hajosi niin en ostanut uutta tilalle vaan kehitin tämän systeemin. Hidas,toimii "pika" (hidas sekin)levyllä, mutta täyttää tehtävänsä.

Vierailija
18/44 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi. Juon kahvia eikä kotona keitintä. Viikonlopun kahvin saan tehtyä pressopannulla, arkena kahvittelen töissä.

Vierailija
19/44 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti. Samalla logiikalla pitää omistaa koirankuppi, vaikka ei ole koiraa, kylpyamme, vaikka ei tykkää kylpemisestä, ja solarium vaikka ei halua ruskettua. ;) 

Pikakahvi rulettaa, ellei tee vieraalle kelpaa. 

Vierailija
20/44 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teenjuojallekaan useimmissa talouksissa ole varattu tarjottavaksi mitään kunnollista teetä, enintään jotain surkeaa pussiteetä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän