Lapsi oli hautausmaalla sylkenyt (ei kenenkään haudalle vaan sivumpaan) sai wilma-merkinnän
6-luokkalaiset olivat käyneet retkellä ja olivat oikaisseet koululle takaisin hautausmaan poikki. Poika sanoi, että hänellä oli ollut limaa kurkussa ja oli mitään kummempaa ajattelematta sylkenyt sivummalle puskaan. Mitä mieltä? Oliko opettajalta ylilyönti?
Kommentit (28)
Kyllä oli. Suomessa hautausmaiden ja vainajien palvonta on uskomatonta. Jos eläviä kunnioitettaisiin samoin, niin tää voisi olla ihan kiva paikka elää.
Miksi olivat oikaisseet hautausmaan läpi? opettaja vois katsoa peiliin.
No onhan tuo todella epäkunnioittavaa käytöstä. Muutenkaan ei syljeskellä pitkin poikin, saati sitten hautausmaalla. Josko vaikka keskustelisit ihan lapsesi kanssa, miten käyttäydytään eri paikoissa ja eri tilanteissa. Sitäpaitsi tuon ikäiset lapset osaavat kyllä selitellä, miten vika on open, kun minä ihan viattomasti vaan... Eli eiköhän kyseisessä tapauksessa ole se toinenkin puoli, joka ei välttämättä todellisuudessa ihan niin viaton olekaan.
Limaklimppien syljeskely hautausmaalla on asiatonta käytöstä.
Syljeskelijät ovat ällöttäviä muutenkin, eikä ainakaan hautausmaalla tarvitse syljeskellä. Mikset ole opettanut lapsellesi tapoja?
Kuule yleensä tuollaiset räkivät pikkuteini polttavat myös tupakkaa selvitäppä sekin!
Ps. Opettajalta ihan oikein!!!
Ilmeisesti teidän perheessä on sallittu syljeskely ”ihmisten ilmoilla”. Ei ole väliä onko kyseessä hautausmaa vai jalkakäytävä, räkiminen on aina yök. Ehkä pojan puhuttelu olisi riittänyt, mutta ei se väärin ollut laittaa merkintää wilmaan.
No kyllä on ällöttävää. Ylipäätään syljeskely. Ei kuulu hyviin tapoihin eikä asialliseen käyttätymiseen (jota jo perusopetuslain mukaan oppilaalta odotetaan). Lapsesi olisi voinut vaan yskiä ja nielaista tai sitten pyytää paperia tms.
Toistan: ällöttävää.
Ylipäätään tuo kaduille räkiminen on ällöttävää.
Lykkää sille ipanalle paketti nessuja mukaan, niin voi jatkossa sylkeä nenäliinaan ja tunkea räkärättinsä lähimpään roskikseen.
Saisi olla täällä sama meininki kuin Singaporessa tuon suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olivat oikaisseet hautausmaan läpi? opettaja vois katsoa peiliin.
Miksi hautausmaan läpi ei saisi oikaista? Tuskin ne lapset siellä hautojen päällä pomppivat vaan kulkivat ihan kulkureittiä pitkin.
Limaa kurkussa :D Äippä on vähän yksinkertainen?
Räkiminen on rumaa. Oletteko jotain wt-porukkaa vai onko lapsesi ollut koulun retkellä kipeänä?
Onko lapsella keuhkotauti vai miksi hänellä on ysköksiä? Minun ei tee pahaa niellä omassa kurkussani olevaa limaa. Tutkitusti oman liman nieleminen ei ole epäterveellistä.
Tietysti kullannuppusi kertoi muovatun tarinan kuinka siististi päästi pienen syljen tarkasti suunniteltuna puskaan. Todellisuudessa 12v pikkujonne on vetäissyt pärinällä räkää kurkusta ja antanut mennä vaan, ties vaikka jonkun haudalle suoraan. Sitten jonneporukalla röhönaurut päälle.
Räkiminen on väärin missä vaan.
Sitä minä ihmettelen kun täällä vanhemmat aina ulisee wilma-merkinnöistä että pidättekö te sitä jonain rikosrekisterinä vai miksi se herättää niin paljon närää? Itse katson merkinnät muutaman kerran vuodessa läpi enkä suhtaudu niihin mitenkään.
Mä en myöskään koko 32 vuotisen elämäni aikana ole kertaakaan joutunut sylkemään limaa missään tilanteessa. Ihan oikein teki opettaja. Normaalisti sanoisin, että nyt kasvattamaan sitä lasta ja neuvomaan mikä on oikein ja mikä ei, mutta jos näinkin selvää asiaa pitää täällä kysyä, niin tuskinpa sitä hyvää kasvatusta sitten kotona saakaan.
Miten on mahdollista, ettei minulla ole koskaan tarvetta syljeskellä minnekään.
Muutenkin, hautausmaalla! Pitäkää kunnon keskustelu.
Ei ollut.