Miehen asunto on kamala
Olen seurustellut puolisen vuotta ihanan miehen kanssa. Olemme kaukosuhteessa (150km) ja ehkä hieman useammin minä reissaan miehen luo, koska oma työni sallii liikkumisen paremmin.
En vaan viihdy yhtään mieleni luona, koska hänen asuntonsa on hirveä. Ikkunoista roikkuu rikkinäiset lakanat, altaassa lojuu kahden viikon tiskit, imuria mies ei ole varmaan aikoihin nähnyt ja asunnon lämpötila on ehkä 15 astetta. Miehellä ei ole sänkyä, vaan yksi iso patja. Pesuhuone on niin kylmä ja likainen, että käyn yleensä samalla paikkakunnalla asuvan ystäväni luona "kahvilla" eli suihkussa. Tähän kohtaan mainitsen, että olen asunut 7 vuotta Aasiassa ja en missään kovin kivoissa olosuhteissa, mutta ei sielläkään ollut tällaista!
Asunnosta ei siivoamallakaan saisi kovin hehkeää, mutta jos mies edes hieman panostaisi kotiinsa, olisi siellä hieman mukavampaa. Hän on toki töissä kiireinen.
Minun luonani mies aina tiskaa molempien tiskit, siivoaa jälkensä ja on muutenkin avulias, joten en laittaisi laiskuuden piikkiin. Jotain parannuksia on tapahtunut, esimerkiksi käsisaippua ilmestynyt vessaan, kun siitä huomautin... En kuitenkaan haluaisi alkaa nalkuttamaan aikuiselle miehelle.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olin samanlaisen tapauksen kanssa vuosikausia yhdessä. Kävi ilmi, että sisustamaton asunto oli sisustamaton, koska tavarat oli tarkoitettu väliaikaisiksi. 15 vuotta aiemmin siis. Kävi ilmi, että kaikki muukin miehen elämässä oli vain "väliaikaista": kaverit, työ, parisuhde, muukin elämäntilanne. Mies oli sitoutumiskammoinen ja eli aina jossain taivaanrantaan maalaillussa "paremmassa huomisessa", sen sijaan että olisi ottanut kontrollia elämästään tässä ja nyt. Lopputuloksena loputon paikoillaan jumittaminen ja kykenemättömyys päätöksiin. Erohan siitä tuli.
Plussana tosin mainittakoon, että niinä neljänä vuotena kun asuimme yhdessä, sain äärimmäisen vapaasi valita asuntomme sisustuksen juuri haluamakseni. Kunhan ostin kaikki huonekalut käytettynä, siltä varalta, että niistä pitäisi hankkiutua jossain kohtaa eroon, koska eihän sitä tiedä mitä huominen tuo tullessaan, voidaan vaikka muuttaa eri kaupunkiin, ja sitten on epäkäytännöllistä jos on paljon sellaista tavaraa, minkä haluaa säilyttää...Jos jo kaksi samanlaista suhdetta, kannattaa miettiä mikä itsessä on sellaisella tavalla nurinkurisesti, että hakeutuu omituisiin, sitoutumattomiin ja kontrolloiviin suhteisiin. Tämä kommentti ei ole siis tarkoitettu ilkeilyksi, vaan ihan faktaksi.
Kuulostaa tutulta. Elin 12 vuotta suhteessa, missä mitään huonekaluja ei saanut ostaa kuin korkeintaan käytettynä, koska muutto voi olla tosi asia päivänä minä hyvänsä. Erosta on jo 15 vuotta, ja mies asuu edelleen samassa asunnossa, josta oli muka aina "tiedä vaikka huomenna" muuttamassa. Nykyisen kanssa en asu yhdessä, ja hän silti kontroloi kokoajan, etten vaan osta mitään huonekaluja, tai uutta pyörää, jostaolen haaveillut. Nämä kun on täyttä rahanhukkaa. Pyörä pitää olla joku risa, jonka hän on löytänyt ojanpenkalta. Arvatkaa huvittaakosillä kulkea.... Mies siitäkin valittaa, kun en sitä käytä. Miksikähän, kun on kiero ja väärä, ja ilmat ei pysy kumeissa. Mikähän siinä on kun toisen ihmisen elämään pitää kokoajan puuttua, vaikka ei asuta edes yhdessä. En ikinä pyydä mieheltä rahaa, eikä hän maksa mitään ostoksiani, että siitä ei ole kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Itse en pystyisi yöpymään tuollaisissa olosuhteissa.
Eihän se esim ole normaalia että tiskit lojuu päivätolkulla. Eikö hänellä ole astianpesukonetta? Tai miten vaikeaa on muka pestä ne kiposta ja kupit heti käytön jälkeen?
Yök. Onko hän alkkis tai onko mt-ongelmia?
Aloittajan kuvaama asunto kuulostaa oikeasti karmealta, muttei minusta siinä ole mitään outoa, ettei yksin asuva ihminen tiskaa joka päivä, kun astioita tulee niin vähän. Itse tiskaan joka kolmas päivä. Tosin tuo aloituksen asunto kuulosti siltä, että siellä on oikeasti tiskiVUORI, joka on luultavasti jo homeessakin, ja se ei ole enää normaalia. Mutta vaikka itse tiskaat hysteerisesti, niin ei se tarkoita että on alkkis tai mt-ongelmainen, jos ei jokaista yksittäistä lasia ja kippoa tiskaa heti käytön jälkeen.
Hyi. Ikinä en voisi seurustella miehen kanssa, jonka asunto on LIKAINEN. yök.
Kämppä vaikuttaa negatiivisesti myös seksielämäämme, koska sellainen ympäristö ei innosta hommailuihin.
Kun olemme minun luonani, homma toimii.
ap
Vierailija kirjoitti:
En huomannut tätä ensimmäisten kertojen aikana, kun vierailin hänen luonaan. Silloin oli siivonnut. Patja tosin oli järkytys.
Mies on muuten kohtelias, huomioiva ja fiksu, joten en haluaisi ainoastaan paskaisen kämpän takia luovuttaa. On aika vaikea löytää yhtä hyvää miestä, joka olisi siistikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En huomannut tätä ensimmäisten kertojen aikana, kun vierailin hänen luonaan. Silloin oli siivonnut. Patja tosin oli järkytys.
Mies on muuten kohtelias, huomioiva ja fiksu, joten en haluaisi ainoastaan paskaisen kämpän takia luovuttaa. On aika vaikea löytää yhtä hyvää miestä, joka olisi siistikin.
Auta siivoamaan asunto kunnolla lattiasta kattoon. Ja uusi patja. Sen jälkeen katso saako hän pidettyä kotinsa siistinä. Jos ei, niin kertoo kyllä paljon silloin siitä ihmisestä..
Keittiösika on karmiwa ja vaarallinen nisäkäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auta siivoamaan asunto kunnolla lattiasta kattoon. Ja uusi patja. Sen jälkeen katso saako hän pidettyä kotinsa siistinä. Jos ei, niin kertoo kyllä paljon silloin siitä ihmisestä..
Sängyn hän tarvitsisi :( Mietin siivoamista, mutta siihen menisi kyllä koko päivä, ellei kaksikin. Mulla on nyt loma, joten ei jaksaisi alkaa jynssäämään muiden asuntoja, omassakin on jo hommaa. Mutta ei varmaan pian muu auta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sängyn hän tarvitsisi :( Mietin siivoamista, mutta siihen menisi kyllä koko päivä, ellei kaksikin. Mulla on nyt loma, joten ei jaksaisi alkaa jynssäämään muiden asuntoja, omassakin on jo hommaa. Mutta ei varmaan pian muu auta.
ap
Hah, ollaan samassa tilanteessa tavallaan. Tosin miehellä on sänky. Lomalla olen, mutta en ole ihan varma vielä, haluanko jakaa elämäni hänen kanssaan. Paljon on hyviä puolia esim. rehellisyys, mutta myös huonoja esim. poikamainen elämäntyyli, joka ei varmaan tule muuttumaan kovin helposti enää 5-kymppisellä, jolla ei lapsia, eikä pitkiä parisuhteita takana. Neljä vuotta taisi olla pisin, joista nainen asunut hänen kanssaan kaksi vuotta ja lähti.
Mies jolla on lakanat verhoina? Oho sehän on jo hyvä. Tiedän monen miehen jotka ei ole verhoista kuullutkaan.
Onko mies siis vuokralainen? Kämppä kuulostaa kamalalta: alkuperäisessä kunnossa ja vielä edellisellä asukkaalla koiralauma? Ongelmia lämpimän veden ja lämmityksen kanssa? Ilmaiseksi saa varmaan asua. Ja miksei sitä rempata?
Ap täällä.
Siivosimme eilen yhdessä koko kämpän. Auttoi jonkin verran asiaa ja mies oli kyllä ihan mukana siivoustalkoissa. Nyt on hieman viihtyisämpi. Lakanat tosin edelleen verhoina...
Seksihaluja ei kyllä ole vieläkään. :( minun luonani ei koskaan ongelma...
Hänellä oli kuulemma ongelmia lämpimän veden tulon kanssa, joten ei siksi tiskannut. Vasta eilen alkoi tulla lämmin vesi.
Joskus juodaan ruoan kanssa viiniä, ei muuten juo alkoholia.