Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu, että lapset eivät enää tee muuta kuin pelaavat Minecraftia

Vierailija
18.10.2017 |

Taas iänikuista lapset ja pelaaminen -asiaa. Meillä on tokaluokkalainen poika, joka on varsin koukuttunut Minecraftin pelaamiseen. Pelaa sitä sekä itsekseen että etenkin kavereiden kanssa. Eli kun meille tulee pojan kavereita tai poika menee kaverilleen, eivät juuri muuta tee kuin pelaavat Minecraftia yhdessä. Pitääkö tähän puuttua vai onko ihan normaalia tuon ikäisten touhua? Minua se jotenkin stressaa, olen sitä mieltä, että pelaisivat mieluummin jotain lautapeliä, joka olisikin minusta ihan ok juttu. Vai olenko vain auttamattomasti liian vanhanaikainen - onko Minecraft nykyaajan Monopoly?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä lautapelissä on parempaa?

En tiedä, siksi tämän keskustelun täällä aloitinkin. Ehkä se, että kun itse olin pieni, ei näitä tietokonepelejä ollut olemassakaan. Ja kun joka paikasta toistotetaan, miten lasten ruutuaikaa pitää vähentää ja miten pelaaminen on vahingollista. Kun lapsi pelaa kaverinsa kanssa Minecraftia, niin onneksi sentään höpöpttävät koko ajan jotain peliin liittyvää, ettei niin, että kaikki istuisivat tuppisuina syventyneinä vain omiin ruutuihinsa vaan todellakin pelaavat yhdessä.

Kyllähän se uusi vieras asia sitten varmasti pelottaa. Liika pelaaminen passivoi fyysisesti, mutta eipä se lauta-Monopoly sen enempää aktivoi. Ruudun tuijottaminen pitää tietty lopettaa ajoissa illalla, ettei näytön valo häiritse nukahtamista.

Itse pelasin pienenä paljonkin kavereiden kanssa. Välillä toki rymyttiin ulkonakin. Tietokonepelien ansiosta opin esim. englantia ja tietokoneen käyttöä yleisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän