Maitopurkkihalko?
Jossain oli juttua että maitopurkin sisään survotaan jotain muhia ja siitä tulee sitten kätevä halko saunan lämmitykseen..
Noh mitä ihmettä se muha tarkottaa?
Itte mietin että jos pahvi ja paperisilppua laittais noihin tyhjiin maitopurkkeihin ja vähän puun kaarnaa ja puupölyä. (siis niitä purkkeja joissa ei ole sitä muovikorkkia)
Miten tuollasen maitopurkkihalon saa mahd pitkään palavaks?
Kommentit (17)
Kuvauksesi kuulosti siltä, ettei tuota pötikkää saa palamaan millään!
Vierailija kirjoitti:
Olen jo vuosia lämmittänyt saunan sanomalehtipaperimassalla josta olen puristanut neliskanttisisa paperihalkoja. Hyvin on toiminu ja palavat yli tunnin per paperihalko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo vuosia lämmittänyt saunan sanomalehtipaperimassalla josta olen puristanut neliskanttisisa paperihalkoja. Hyvin on toiminu ja palavat yli tunnin per paperihalko.
Ohhoh! Kuulostaa upealta, jos ja siis kun toimii noin hyvin.
T. tuo epäilijä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuota massaa tehdään? T: AP
Laitat vaan johonkin isoon saaviin vettä ja paperisilppua. Annat sen päivän siinä tekeytyä ja seur päivänä vatkaat sen massan maalinsekoittimella. Sitten vaan mössöä sellaseen puristin systeemiin jolla puristat vedet pois ja massan haloksi.
Annat halon kuivua vähintään viikon ja mieluiten auringossa.
Ei syty samalla tavalla kun paperi joten tarttee sytykkeen aivan kuin oikea puu halko. Mutta pitkään palaa.
Sinänsä kätevä idea käyttää noita lehtiä ja maitopurkkeja kun niitä tulee vietyä kierrätykseen jatkuvaan.
Vierailija kirjoitti:
Laitat vaan johonkin isoon saaviin vettä ja paperisilppua. Annat sen päivän siinä tekeytyä ja seur päivänä vatkaat sen massan maalinsekoittimella. Sitten vaan mössöä sellaseen puristin systeemiin jolla puristat vedet pois ja massan haloksi.
Ei syty samalla tavalla kun paperi joten tarttee sytykkeen aivan kuin oikea puu halko. Mutta pitkään palaa.
Mikä tossa on siis idea? Ei siis toimi sytykkeenä? Minkäverran tosta tulee tuhkaa verrattuna puuhun? Lämpöarvo? Auta, kun en tajua!
Muha on sama kuin sahanpuru.
Sahanpuru ei sellaisenaan pala kunnolla nuotiossakaan, mutta maitopurkillinen sahanpurua palaa muiden puiden joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tossa on siis idea? Ei siis toimi sytykkeenä? Minkäverran tosta tulee tuhkaa verrattuna puuhun? Lämpöarvo? Auta, kun en tajua!
Maitopurkkihalko on maitopurkkihalko.. Paperimassa halko on paperimassahalko. Se on sama asia kun puuhalko. Laitat sen uuniin ja laitat sytykettä alle. Mulla oli sellanen sankonpohjallinen mallinen kiekko paperihalkoa ja se paloi 3 tuntia ja uuni lämpeni 200 asteeseen.
Jotkut laittaa puitten kylkiäiseks paperihalkoja ja vähentää puun kulutusta ja jotkut polttaa pelkkänään. Idea on vaan säästää puussa rahaa kun ilmasta paperia tulee postissa. Kyllä puulla on parempi lämpöarvo mutta idea oli säästämisessä.
Paperihalko ei ole sytyke.
Mie laitan maitopurkin täyteen bensaa, avot sauna lämpiää hetkessä.
Vierailija kirjoitti:
Saatanallisen savun sillä saa aikaseksi:)
Eli siis maitopurkki toimii sytykkeenä sille muhalle (joka on siis sahanpurua).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatanallisen savun sillä saa aikaseksi:)
Väitteesi on paskapuhetta.
Täähän oli kiva joululahja vinkki. Ne sytykeruusut on jo niin nähty. Nyt vaan muhuja maitopurkkiin ja lahjapaperit päälle.
Voihan siihen paperimassaan laittaa mukaan puusilppua yms.. Ei sen tartte olla pelkkää paperia.
Kyllä näitä juttuja ulkomailla tehdään. Miksi ei suomessa?