Miksi sukupuolineutraalius on edelleen vuonna 2017 joillekin ihmisille kamala ahdistuksen aihe?
Tulee sellainen olo tämänkin palstan monista reaktioista, että ihmiset ovat kauhuissaan, kun heidän binaarista maailmankuvaansa järkytetään.
Ettekö ymmärrä, että kyse on siitä, mitä ihminen pohjimmiltaan tuntee. Ihmisen käyttäytymiseen, kokemukseen omasta sukupuolesta jne. vaikuttavat paljon biologiset tekijät. Ei ihmisestä tule sen oikeampi mies tai nainen, vaikka hänet yritetäänkin kasvattaa jossain ahdtaassa muotissa. Ennemminkin noin kasvatetusta ihmisestä voi tulla avarakatseinen ja itsevarma kokemansa sukupuolen edustaja. Kokemus siitä, ettei ole saanut itse muodostaa omaa identiteettiään hyväksyvässä vuorovaikutuksessa johtaa vihan tunteisiin ja pahimmillaan rasismiin.
Ihan varmasti maailmassa tulee olemaan vielä niitä teidän mielestänne "oikeita miehiä" ja "oikeita naisia". Turhaan olette huolissanne.
Kommentit (66)
Jos mikä tahansa poikkeus nostetaan enemmistöä isompaan rooliin, se on demokraattinen vääryys. Ja paskaa matikkaa.
Musta on ihanaa olla nainen. Jokainen joka jotenkin syrjii tai vähättelee mun naiseutta joutuu mun mustalle listalle. Ihan samat oikeudet heterollakin on kuin muillakin.
Vierailija kirjoitti:
Musta on ihanaa olla nainen. Jokainen joka jotenkin syrjii tai vähättelee mun naiseutta joutuu mun mustalle listalle. Ihan samat oikeudet heterollakin on kuin muillakin.
No voi sua, varmaan ihan kauheaa olla hetero nyky-Suomessa...ihan tippa tulee tässä väkisinkin linssiin,kun sitä teidän pienen vähemmistönne kovaa osaa ajatteleekin ja sitä miten vähän rakkautenne saa huomiota tiedotusvälineissä, elokuvissa ja mainonnassa ja sitä kuinka teitä jatkuvasti vaan on sorrettu ja sorsittu kaikkialla missä ikinä teitä nähdäänkin.
Yhyy, (anteeks'mun on siis nyt ihan pakko mennä IHII,IHIITTTKEMÄÄÄN!!! Mä en siis kestä enää, nyyh ....ÄÄÄÄÄ !!!!)
Vierailija kirjoitti:
Näin se vain on! Voi, kun liikennemerkkeissä olisi kuvia paksuista ja suonikkaista siittimistä!
Kiitos, että toit tuon näkökulman mukaan keskusteluun. Tasa-arvo on mennyt aivan liian pitkälle, eikä miesten anneta olla miehiä ja naisten naisia eikä kukaan muista lapsen oikeutta isään ja äitiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se vain on! Voi, kun liikennemerkkeissä olisi kuvia paksuista ja suonikkaista siittimistä!
Kiitos, että toit tuon näkökulman mukaan keskusteluun. Tasa-arvo on mennyt aivan liian pitkälle, eikä miesten anneta olla miehiä ja naisten naisia eikä kukaan muista lapsen oikeutta isään ja äitiin.
No hyvä kun sinä nyt tuon persujen toistaman sloganin silloin tasa-arvoisesta avioliitosta keskustelun aikana (ja sitä vastaan) jaksat muistaa. Sillähän pääseekin jo pitkälle...
No miksi sitten joku nimenomaan vaaleanpunainen neuvolakortin väri on sinulle niin kiinnipidettäväksi asiaksi muodostunut ?
Sehän on vain niitä tarpeellisia tietoja ja merkintöjä varten !
Mitä väliä sillä on,vaikka se olisi vaikka vain valkoinen (niin ne kortit mitä todennäköisimmin ovat joskus aiemmin olleetkin) pääasia että siitä ilmenevät tarpeelliset tiedot ja ilman muuta siitä on se lapsen sukupuolikin aina ilmennyt.
Pitääkö sen kortin vielä oikein huutaa sitä kumpaa sukupuolta jälkikasvusi on jossain neuvola odotushuoneessa kaikkien nähtäväksi ja näkeväthän he lapsesi siellä jo muutenkin ja ilman että sinä sitä korttia siellä heiluttelet.
Muutahan he eivät siitä kauempaa katsoen näekään kuin vain sen kortin värin. Miksi se on sinulle tärkeää ?