Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin vegaanin luona päivällisellä.

Vierailija
17.10.2017 |

Ruoka oli luonnollisestikin vegaanista, mikä on täysin ok. Se, mikä häiritsi, oli se, että ruoasta noin 100 % näytti olevan tuontitavaraa, ei mitään kotimaista. Oli käytetty kookosöljyä, ulkomaisia vihanneksia, jne.

En ymmärrä, miten tuo on ekologista. Tarjosin kesällä itse pyydettyä siikaa lähijärvestä ja omalla kasvimaalla kasvatettuja perunoita, ja tämä vegaani vain nyrpisteli nokkaansa. Tarjosin hänelle kyllä itsetehdyn, kotimaisista aineksista koostetun kasvispihvin.

Kommentit (132)

Vierailija
1/132 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sellainen vegaaniprovo tällä kertaa.

Eipä kannata tähänkään provoon vastata. Voi jeesusmaaria tämän palstan tasoa.

Vierailija
2/132 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole mikään provo, että vegaanit käyttävät paljon ulkomailta rahdattuja elintarvikkeita.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/132 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän ei ole vegaani ekologisista syistä?

Sori mutta peruna ja kasvispihvi kuulostaa kyllä todella tylsältä ja mauttomalta.

Vierailija
4/132 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tämä nyt kuitenkin vähän parempi kuin ne ikuiset vegaani tuli kylään ja taas oli helvetti irti.

Vierailija
5/132 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori mutta peruna ja kasvispihvi kuulostaa kyllä todella tylsältä ja mauttomalta.

No ehkä sinä saat perunasta ja kasvispihvistä tylsän ja mauttoman, minä en :D

ap

Vierailija
6/132 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kaikki lihansyöjät, jotka käyttävät näitä kaikkia ulkomailta rahdattuja tuotteita? Ai niin, eihän sen väliä mutta vegaaneiden täytyy olla täydellisen eettisiä ja ekologisia joka asiassa!

Vierailija
7/132 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna ja kasvispihvi nam. Juurespihvit ja -pyörykät on ihan parasta sapuskaa, enkä ole vegaani, mekaani enkä tukaani. 

Vierailija
8/132 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanit syövät myös ihan älyttömän prosessoitua ruokaa. Ei soija tai seitansieni itsekseen muutu lihan korvikkeeksi tai kaura maitoa korvaamaan. Onko joku joskus laskenut, että onko kaikki tuo teollinen käsittely ja maailman toiselta laidalta roudaaminen todella sellainen ekoteko, joksi veganismia väitetään? Itsekin syön hyvin kasvispainotteista ruokaa, mutta jos haluan syödä juustoa jostain syystä, niin ostan sitä, enkä vegaanista superprosessoitua korviketta (joka tosin ihan Ok makuista).

Vierailija
9/132 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKÄ toisten ihmisten ruokavaliossa ahdistaa sinua noin älyttömästi? Oletko sisimmässäsi jo tullut tietoiseksi siitä, että aiheutat valinnoillasi kärsimystä, mutta olet denial-vaiheessa? Ei luulisi muuten liikuttavan, mitä muut syövät tai ovat syömättä.

Vierailija
10/132 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ap ilmeisesti kuullut eettisistä syistä olla vegaani? Vai miksi oletat, että ystäväsi (? Erikoinen suhde teillä kun selän takana ilkeilet) olisi vegaani vain ekologisista syistä?

Vierailija
11/132 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs kaikki lihansyöjät, jotka käyttävät näitä kaikkia ulkomailta rahdattuja tuotteita? Ai niin, eihän sen väliä mutta vegaaneiden täytyy olla täydellisen eettisiä ja ekologisia joka asiassa!

No en hyväksy sitäkään, mutta tässä keskustellaan vegaanien epäekologisista valinnoista.

ap

Vierailija
12/132 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIKÄ toisten ihmisten ruokavaliossa ahdistaa sinua noin älyttömästi? Oletko sisimmässäsi jo tullut tietoiseksi siitä, että aiheutat valinnoillasi kärsimystä, mutta olet denial-vaiheessa? Ei luulisi muuten liikuttavan, mitä muut syövät tai ovat syömättä.

Se hirvi, minkä mieheni kaataa, on poissa liikenteestä. Ehkä sinä tai läheisesi pelastutte.

ap

Vierailija
13/132 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Epäilen, kun kerran ruoallesi on nyrpistelty. :D

Vierailija
14/132 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole ap ilmeisesti kuullut eettisistä syistä olla vegaani? Vai miksi oletat, että ystäväsi (? Erikoinen suhde teillä kun selän takana ilkeilet) olisi vegaani vain ekologisista syistä?

Olen toki kuullut. Mutta en voi ymmärtää tuollaista ulkomaisten elintarvikkeiden yletöntä käyttöä. Itse ollaan lähiruoan ystäviä.

ap

Vierailija
15/132 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Epäilen, kun kerran ruoallesi on nyrpistelty. :D

Nyrpisteli sille siialle :D

ap

Vierailija
16/132 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihantuotanto on epäekologisempaa kuin soijan roudaus kasvissyöjien tarpeisiin. Sori vaan.

Seuraavalla kerralla suosittelen juttelemaan ystäväsi kanssa ihan

Rohkeasti. Annat vähän ikävän kuvan itsestäsi jauhamalla asiasta palstalla, kun olisit voinut ihan ottaa puheeksi tämän sydäntäsi lähellä olevan ekologisuuskysymyksen ystäväsi kanssa.

Vierailija
17/132 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä näihin vastaa, koska 48 h sisällä aloittaja tehtailee uuden vegaanialoituksen. Mahtaa olla aika helvetin ankea elämä :-DDD Mutta sitähän se on, kun sairauden tunne puuttuu...

Vierailija
18/132 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihantuotanto on epäekologisempaa kuin soijan roudaus kasvissyöjien tarpeisiin. Sori vaan.

Seuraavalla kerralla suosittelen juttelemaan ystäväsi kanssa ihan

Rohkeasti. Annat vähän ikävän kuvan itsestäsi jauhamalla asiasta palstalla, kun olisit voinut ihan ottaa puheeksi tämän sydäntäsi lähellä olevan ekologisuuskysymyksen ystäväsi kanssa.

Ei taatusti ole, kun kyse on itsepyydetystä kalasta. Tai itsekaadetusta riistasta.

ap

Vierailija
19/132 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama mitä näihin vastaa, koska 48 h sisällä aloittaja tehtailee uuden vegaanialoituksen. Mahtaa olla aika helvetin ankea elämä :-DDD Mutta sitähän se on, kun sairauden tunne puuttuu...

En ole eläissäni tehnyt kuin tämän vegaanialoituksen. Mutta hei, onhan se vainoharhaisuuskin sairaus :D

ap

Vierailija
20/132 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen toki kuullut. Mutta en voi ymmärtää tuollaista ulkomaisten elintarvikkeiden yletöntä käyttöä. Itse ollaan lähiruoan ystäviä.

ap

Ja minä en voi ymmärtää lihan yletöntä käyttöä. Itse olen kasvisruoan ystävä.