Miehelläni on tili, josta hän ei ole kertonut minulle :(
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
En oo koskaan kysynyt puolisoltani montako pankkitiliä hänellä on.
Jos koet, että rahankäyttö ei jakaudu oikeudenmukaisesti, niin puhu siitä miehesi kanssa.
Rahankäyttö ja ennen liittoa avatut tilit eivät ole sama asia. Toisaalta avioliitossa kaiken pitäisi olla yhteistä ja avointa. Toisaalta avoliitto ei ole avioliitto ja aviossakin on avioehto.
Minulla ainakin on toimen tili jossa nyt noin 80.000 eur. Rakastajattarelle olen etsiskellyt sopivaa lemmenpesää ja ostan käteisellä kun löytyy.
Käytännön arkikulut puoliksi. Siinä auttaa näkyvä kirjanpito. Muuten tietysti hän saa pitää tilinsä. Ei kaikki halua jakaa suvun rahoja. Itselläkin on useita tilejä mutta ne on lapsena mulle laitettu eikä aktiivisessa käytössä. Ei tulisi mieleenkään, miksi niistä pitäisi kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvaa kenen rahoista ostetaan perheen ruoat? Minun.
ap
Kipasepa verotoimistossa tsekkaamassa viimeeksi vahvistetusta verotuksesta miehesi tulotiedot.
Miehen tilillä olevat rahat eivät välttämättä ole ansiotuloa palkkatyöstä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä aloitus oli trolli, mutta hyvinpä keräsi mielipiteitä. Kiitos niistä.
ap
Useimmat aloitukset ( ja huomattava määrä vastaajista ) ovat trolleja.
Ei minunkaan nainen tiedä mun tileistä. Ei ole kysynyt enkä ole kertonut. Käyttötilillä on 40000 euroa ja muissa virityksissä n 400000 euroa. Talo on mun ja maksan siihen sähkö, vesi... kulut. Nainen hoitaa yleensä ruokakulut ja asumisessa kuluvat tarvikkeet.
Voi herran pieksut noita nykypariskuntia ja niiden taloudenpitoaan. Miehet ovat jo kotonaan tottuneet, että joku toinen elättää heidät. Omat tienestit voi käyttää mieleisellään tavalla tai sitten säilöä tilille. Talouden kustannuksiin ei osallistuta. Sama jatkuu sitten omassa perheessä. Useimmiten vaimo tienaa huomattavasti vähemmän, mutta silti hän ostaa ruuat ja vaatettaa lapset jne. Ei puhettakaan, että vaimolla jäisi rahaa pantavaksi säästöön. Tai jos muutama euro onkin, niin kas vaan, nyt hajosi pesukone tai joku muu laite taloudessa ja sinne upposivat vaimon pienet säästöt. Mies vain kasvattaa paisetta pankissa.
Miksi ap:n taloudessa ole perustettu taloustiliä, jonne molempien tuloista menee tietty prosentti. Siis myös naiselle jää palkastaan omaa rahaa. Näin minä olisin toiminut, jos joku äijänkäppänä olisi tullut sekoittamaan minun elämääni ja talouttani. Periaatteeni on, että vapaamatkustajia ei ole, vaan jokainen maksaa puolestaan.
Vierailija kirjoitti:
Naimisissa? Hae eroa, osituksessa se sitten selviää paljonko oli.
Tässä siis ihan pokkana ehdotat ap:lle miehensä rahojen törkeää varastamista? Kyllä naiset on häikäilemättömiä.
En minäkään ole kertonut tileistäni vaimolleni koskaan. En tiedä myöskään hänen raha-asioistaan. On kaksi asiaa jotka eivät kuulu kenellekään muulle ihmiselle. Ensimmäinen on puhelin ja toinen on lompakko. Näihin asioihin ei kajota.