Onko työttömyyspäiväraha sama kuin toimeentulotuki?!
Asumistukilomaketta täyttäessäni kysytään, että haenko työmarkkinatukea kassasta tai työttömyyspäivärahaa Kelasta.
Kiitos etukäteen!
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Etkö osaa etsiä tietoa muualta? Liian vaikeaa kännykällä hakea vaikka googlella tämä asia?
Luuletko, etten ole etsinyt?
Ap
Työttömyyspäiväraha on työttömyyspäiväraha, toimeentulotuki on toimeentulotuki. Eli kaksi eri tukimuotoa.
Kiitos asiallisille kommentoijille!
Kelan kaavakkeet kun tunnetusti tulee täyttää harkiten ja tarkkaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö osaa etsiä tietoa muualta? Liian vaikeaa kännykällä hakea vaikka googlella tämä asia?
Luuletko, etten ole etsinyt?
Ap
Ihan kuule Kelan omilta sivuilta olisit löytänyt vastauksen. Siellä on kaikki Kelan etuudet mainittu ja esitelty, sekä kerrotaan kuka niitä saa ja kuinka haetaan.
Eli et ole etsinyt kovin ahkeraan tai ollenkaan tai et ymmärrä lukemaasi.
(eri vastaaja)
No etkö sä siis itse tiedä että kenelle ja mihin sä lähetät sun työtön -työtön -hakemuksen?? Miten se voi edes olla mahdollista ettei tiedä? Pakkohan sun on tietää.
Jos haet ansiosidonnaista jostain kassasta tai oman ammattiliiton kassasta niin kait sä sen tiedät.
Vai laitako hakemuksen Kelaan?
Kassasta ei haeta kylläkään työmarkkinatukea vaan ansiosidonnaista työttömyyskorvausta.
Kelalta haetaan joko työmarkkinatukea. Tai jos tarpeeksi työssäoloa niin haetaan peruspäivörahaa.
Jos ei saa kumpaakaan haetaan Kelalta toimeentulotukea.
Oletko siis työkkärissä työttömänä hakijana edes?
Vierailija kirjoitti:
No etkö sä siis itse tiedä että kenelle ja mihin sä lähetät sun työtön -työtön -hakemuksen?? Miten se voi edes olla mahdollista ettei tiedä? Pakkohan sun on tietää.
Jos haet ansiosidonnaista jostain kassasta tai oman ammattiliiton kassasta niin kait sä sen tiedät.
Vai laitako hakemuksen Kelaan?Kassasta ei haeta kylläkään työmarkkinatukea vaan ansiosidonnaista työttömyyskorvausta.
Kelalta haetaan joko työmarkkinatukea. Tai jos tarpeeksi työssäoloa niin haetaan peruspäivörahaa.
Jos ei saa kumpaakaan haetaan Kelalta toimeentulotukea.
Oletko siis työkkärissä työttömänä hakijana edes?
Tämä. Juuri olin puuttumassa samoihin epäkohtiin.