Rainmaker Saleshow - Kokemuksia?
Työpaikkailmoituksia vaikka kuinka paljon, ilmoitukset ympäripyöreää liibalaabaa " Laitahan siis rohkeasti hakemusta tulemaan niin selvitetään millainen Sateentekijä juuri sinä voisit olla"
Puhelinmyyntiä, tottakai? Mutta siellä on silti vaikka millä nimikkeellä työpaikkailmoituksia. Rankan googlettelun tuloksena; EI MITÄÄN? Yleensä kaikista vähänkään isommista firmoista löytyy kokemuksia kun googlettaa. Rainmakerilla ei mitään. Onko kellään tietoa tästä? Jos on edes kunnon firma, millainen palkka ym? Tosi hämärää minusta kun mitään puolueetonta tietoa ei löydy.. Ylipäätäänkin nuo superympäripyöreät ilmoitukset v*tuttaa :D
Muita firmoja jotka v*tuttaa jo ensinäkemältä?
Kommentit (176)
Hyvä paikka asiat on kohdallaan palkka tulee ajallaan .arvostan suuresti342
Firma johon voi luottaa viihtyvyys on hyvällä tasolla. Työntekijöistä välitetään. Palkka tulee aina. Ahkeruus palkitaan. Kaikin puolin rehellinen ja rehti talo
Kyllä palkka ajallaan tulee, Rehti ja Reilu firma kaikille tasa puolisesti .asialliset hommat firmassa hoidetaan ja muuten ollaan ku ellun kanat
Itselle kävin haastattelussa juuri JKL toimipisteeseen ja koko rekryprosessi oli täälläkuvattuun tapaan farssi. Haastattelijalla ei ollut käsitystä monta ihmistä toimipisteellä työskentelee eikä hän ollut varma palkasta tai TES:stä. Varmasti menee työnä esimerkiksi opintojen ohessa, mutta jos haette työtä aikuisiällä ja välitätte siitä että homma toimii, älkää vaivautuko hakemaa tälle firmalle töihin.
Siis mitä helvettiä! Mä hain tohon Finnairin asiakaspalvelutehtävään ja pääsin kahteen haastatteluun. Olin kuulemma vahvoilla.
Olivat soittaneet minulle viime viikolla. En pystynyt vastaamaan. Soitin takaisin ja menee johonkin rekrypuhelimeen. Sitten tulee automaattiviesti sähköpostiin etten tullut valituksi. Itsellä hyvä fiilis, koska varmistui toinen duunipaikka, mutta mitä helvettiä toi HR-puoli hommaa? Ja tänään tuli rekry auki uudestaan…
https://rainmaker.fi/tyopaikat/asiakaspalvelijaksi-finnairille-jyvaskyl…
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä helvettiä! Mä hain tohon Finnairin asiakaspalvelutehtävään ja pääsin kahteen haastatteluun. Olin kuulemma vahvoilla.
Olivat soittaneet minulle viime viikolla. En pystynyt vastaamaan. Soitin takaisin ja menee johonkin rekrypuhelimeen. Sitten tulee automaattiviesti sähköpostiin etten tullut valituksi. Itsellä hyvä fiilis, koska varmistui toinen duunipaikka, mutta mitä helvettiä toi HR-puoli hommaa? Ja tänään tuli rekry auki uudestaan…
https://rainmaker.fi/tyopaikat/asiakaspalvelijaksi-finnairille-jyvaskyl…
Ole onnellinen ettei sinua valittu. Väistit luodin
Ict-alan työtaistelusta: Rainmaker vastaa todella monen suomalaisen operaattorin asiakaspalvelusta/myynnistä joiden työntekijät kuuluvat ict-alan tes:sin piiriin. Kaikenlaiset palkanlisät halutaan siirtää ”paikallisesti sovittavaviksi” toisinsanoen työnantajan saneltaviksi.
Ennustus: jos työnantajapuoli saa vaatimuksensa tälläisenaan läpi, niin rainmaker tulee välittömästi heikentämään kyseisen tes:sin piirissä olevien tekijöiden palkkausta kaikilta osin miten vain pystyvät.
Firmassa siirrytty pistemalliin. Palkat ovat kautta linjan laskeneet
Vierailija kirjoitti:
Firmassa siirrytty pistemalliin. Palkat ovat kautta linjan laskeneet[/quot
Näin on todella surkea malli, jota ei ole edes rehellisesti esitelty myyntitöitä tekeville. Tuolla mallilla eivät saa myyjiä rekrytoitua eikä pysymään talossa, jossa henkilöstön vaihtuvuus on muutenkin erittäin suurta.
Ei mitään arvostusta työntekijöitä kohtaan, koko ajan hullu kiire ja pistemalli kusee. Siirryt vaikeisiin hommiin ja opettelet uutta niin palkkaus vaan laskee ja hommat kasvaa. Ne jotka tekee paljo duunia ja painaa niskalimassa eivät pääse etenemään,firman sisäisiin avoimiin paikkoihin haetaan ja osa Ei saa vastauksia ollenkaan. Arvot "perhe" ovat menneet muutaman vuoden sisällä niin kauas että työyhteistön ilmapiiri heikennyt olemattomaksi. Itc-alan lakon edetessä tullut selväksi, että työntekijöitä ei arvosteta eikä heidän puolia pidetä. Pettynyt.
Painmaker kirjoitti:
Ei mitään arvostusta työntekijöitä kohtaan, koko ajan hullu kiire ja pistemalli kusee. Siirryt vaikeisiin hommiin ja opettelet uutta niin palkkaus vaan laskee ja hommat kasvaa. Ne jotka tekee paljo duunia ja painaa niskalimassa eivät pääse etenemään,firman sisäisiin avoimiin paikkoihin haetaan ja osa Ei saa vastauksia ollenkaan. Arvot "perhe" ovat menneet muutaman vuoden sisällä niin kauas että työyhteistön ilmapiiri heikennyt olemattomaksi. Itc-alan lakon edetessä tullut selväksi, että työntekijöitä ei arvosteta eikä heidän puolia pidetä. Pettynyt.
Jep, lakkoilijoita syyllistetään aivan törkeästi johdon toimesta. Jopa liitto on joutunut puuttumaan asiaan.
Leijonaliigan voittajatiimi tyhjentynyt kokonaan. Koko porukka irtisanoutui kun proviisiot tippu suurimmalla osalla päälle tonnilla kuulemma. Aika jännä juttu miten kyseisellä firmalla on varaa sählätä noiden palkkamallien kanssa noin radikaalisesti kun lopputulos on koko porukan irtisanoutuminen ? Aivan käsittämätöntä toimintaa meinasin itse hakea sinne töihin hyvän yhteishengen takia mutta haenpa muualle :) konkkaan menee koko paska !
Ite oon duunissa rainmakerilla finnairin asiakaspalvelussa eikä mitään valittamista kyseisestä firmasta
Ainakaan myyntityötä tekevät eivät ole tyytyväisiä tämän firman toimintaan. Kun käyttöön otettiin ns. pistemalli, on palkka laskenut kaikilla, vieläpä varsin paljon. Ei ihme, että ovi käy tiuhaan yrityksessä. Palkkoja lasketaan väärin ja niistä saa jatkuvasti huomauttaa, tiedottaminen yrityksessä täysin surkeaa, samaten johtamisen taso. No nyt ovat omistajatkin tähän heränneet, eli eivät ole tyytyväisiä. Uusi toimitusjohtaja aloittaa yhtiössä elokuussa, varmasti tulee muuhunkin johtoryhmään muutoksia. Se nyt sitten jää nähtäväksi saako mitään muutoksia aikaan. Niin huonolla tolalla on koko yrityksen johtaminen ja talous.
Uppoava laiva koko paska, mikään ei toimi, talous heikoissa kantimissa, surkea palkka ja provisiot, johtaminen käsittämättömän heikolla tasolla samoin tiedotus, jatkuvat y.t:t päällä. Taas aloittanut uusi toimitusjohtaja. Tuota yhtiötä ei enää kannattavaksi saada. Missään tapauksessa ei kannata tuonne hakea töihin.
Eikös Rainmaker pistänyt Jyväskylän toimistonkin kiinni ja siirsi työn Espanjaan?
Seuraavaksi varmaan Bangladeshiin.
Se Nokialta tullut pomo on kyllä vänkä ukko.
Onko rainmakerin tuo 10.50 kaikissa myyntipisteissä kiinteä vai muuttuuko se 3 kk jälkeen pelkälle provikalle? Ja mitäs jos et uutena työntekijänä saa myyntiä vaikka 2 viikon aikana lainkaan? Miten köy sitten?
Jos ei tule myyntiä niin puljusta lentää pihalle. Pikemmin kuin myöhemmin.
1,5 vuotta siellä olleena sanon, että enpä voi hirvittävämpää työnantajaa kuvitella. Never again.
Kertaakaan ei palkka tullut oikein , kerran jopa palkanlaskija väitti vastaan ja 2 päivän selvityksen jälkeen totesivat että ” oho ” laitetaan tulemaan seuraavana palkan ajo päivänä siis 10 päivän päästä, loparit otin ja nyt palkkakuittia pyytäessä esimies pompottelee muualta kysymään ja hupsista , loppupalkasta puuttuu kaikki lomakorvaukset . Aina saa tarkkaan laskea että maksaa joka sentin tai muuten tulee aina pienempänä palkkana . Onneks on kaikki mustaa valkoisella tosta puljusta voisi viedä asiaa eteenpäin tai ainakin yrittää varottaa muita . Firman tj lähettelee kaikille jotain uhkailu sähköposteja koronarokotteesta , itse siis oon rokotettu mutta ihmetyttää tollanen toimintamalli missä syyllistetään muita siitä kun ”muut kärsii ja halutaan pitää töissä vaan ne joista ei ole rokotetuille uhkaa ” muuta tosta firmasta niin toimii täysin kaksuuntaset ovet periaatteella että kerran viikossa uus rekry kun vanhat lähtee menemään.