Kuvittelin yläaste iässä, että kiusaaminen ja syrjiminen loppuu aikuisena, mutta ei se lopu
Tiedän, että vika on minussa olen varmasti outo ja inhottava.
Jouduin ikävästi nuorena aina kiusatuksi vaikka en ollut edes mitenkään kovin erottuva.
Ajattelin, että se loppuu, kun tullaan aikuisiksi mutta ei lopu.
Samanlaisia kusipäitä ihmiset ovat yhä. Ei sitä kiusaamista vain tehdä niin estotta, mutta kuitenkin!
Voin sanoa, että kiusaamista esiintyy päiväkodista- vahainkotiin saakka. Toki joku voi löytää hyvää seuraa eikä kaikkialla kiusata mutta ihan samoin saatat kiusatuksi työpaikalla tai vaikka vanhainkodissa :(
Kommentit (8)
Miten sinua kiusataan? Kerro muutama käytännöllinen esimerkki. Miten esimerkiksi syrjiminen tehdään?
Kysypä joltain henkilöltä, johon oikeasti luotat ja joka ei kiusaa sinua, tietääkö hän, miksi sinua kiusataan. Pyydä vastaamaan rehellisesti ja ole valmis ottamaan vastaan se, mitä tulee. Voi olla, että saat tietää jotain sellaista itsestäsi, jota et ole tiedostanut. Seuraavaksi mieti sitä, mitä voisit itse tehdä jatkossa toisin - ja tee toisin. Oma käytöksesi on ainoa asia maailmassa, mitä voit muuttaa. Jos odotat, että muut ihmiset muuttuvat, tulet pettymään kerta toisensa jälkeen. Se, että valitat kiusaamisesta täällä tai jossain muualla ei muuta mitään.
Minä tein niin että kova kovaa vastaan. Olen röyhkeä röyhkeille ja kiva kivoille. Huomasin etteivät enää kiusaa tai vittuile. Selän takana supatetaan mutta ota röyhkeä asenne. Älä anna ihmisten kävellä yli.
Vierailija kirjoitti:
Säälin kaikkia kiusaajia. En ole koskaan ollut suoranaisesti kiusattu, mutta sellainen ujo ja hiljainen joita tietynlaiset ihmiset eivät voi sietää. Nauran monesti kavereideni kanssa kun tapaan tuollaisen ihmisen, että eikö se oikeasti tajua miten paljon se kertoo hänestä itsestään? :'D
En nyt ihan tajua - koetko kiusaamiseksi sen, ettei sinusta pidetä? Entä tuo kavereiden kanssa nauraminen toisille ihmisille? Minusta se on ihan samanlaista kiusaamista, kuin mitä itse kritisoit...
Totta! Se jatkuu,ja nyt kiusaan sinua yhdyssanavirheestä koska yhdyssana on yhdyssana: "Yläaste iässä".
Vierailija kirjoitti:
Miten sinua kiusataan? Kerro muutama käytännöllinen esimerkki. Miten esimerkiksi syrjiminen tehdään?
Kerro muutama käytännön esimerkki. Miten esimerkiksi (sinua) syrjitään?
(Joku korjaa kielioppi- ja tyylivirheitään?)
Ehkäpä vaan otat "normaalin elämän" kiusaamisena? Siis ainahan on ihmisiä jotka vihaavat ja inhoavat sinua ja naureskelevat sinulle selän takana. Pääasia on, että sinulla olisi myös ystäviä tai edes liittolaisia. Tai sitten sinun täytyy olla vaan niin vahvasti itseriittoinen, että mikään ei liikuta.
Ikävä kyllä totta :( Tietynlaiset ihmiset kiusaavat ja sulkevat piiristä ym. ja voi, kun näkisivät itsensä ulkopuolisen silmin! Mielestäni tuollaisilla ihmisillä ei ole "elämää", ei kukaan onnellinen yksinkertaisesti kiusaa toisia, ei heillä ole aikaa eikä mielenkiintoa sellaiseen, kun on se oma ihana elämä elettävänä!
Säälin kaikkia kiusaajia. En ole koskaan ollut suoranaisesti kiusattu, mutta sellainen ujo ja hiljainen joita tietynlaiset ihmiset eivät voi sietää. Nauran monesti kavereideni kanssa kun tapaan tuollaisen ihmisen, että eikö se oikeasti tajua miten paljon se kertoo hänestä itsestään? :'D
Ehkäpä joku joskus kirjoittaa oikean jutun kiusaajien säälittävyydestä.