Ois ollut ihana herätä tänään 15 neliön asunnossa Vantaalla!
Ensi töikseni oisin lyöny pääni parven kattoon. Sitten ryöminyt sieltä syömään aamiaista ulosvedettävältä leikkuulaudalta. Aamiaisen olisin keittänyt siinä eteisessä. Ja sen jälkeen olisin mennyt tihkusateeseen odottamaan bussia Vantaan pellonreunaan. EHANAA!
Sen sijaan jouduin nousemaan 55 neliön vuokrakaksiossa Etu-Töölössä. Häpeän niin kauheasti, tätä vuokra-asumista!!!
Kommentit (35)
Tomppa kirjoitti:
Vuokra nyt 500€/kk, takaan että korotukset ovat luokkaa 4% vuosi, 2020 tuolla asutaan lähemmäs 600€ kuukausihinnalla. Kela maksaa asumistuet kiltisti.
No asumistuella on maksimi joka ei nouse mihinkään, vaikka vuokraa korotettaisiin.
Asuin nuorena 18.5 neliön kodissa. Oli todella kiva ja viihtyisä. Ei ihminen sen enempää nuorena tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Ja paljonkos on eroa vuokrassa 55 neliötä Töölössä vs 15 neliötä (+ parvi, eli 23 neliötä) Martinlaaksossa? Järkevä pohja ja vuokra vain 500 euroa.
Niin, eihän se ole kuin reilut 33 euroo neliöltä! Ja miten niin vain? Sillä vain-logiikalla siis 30 neliöinen tonnin luukku olisi myös "vain" - samaan aikaan kun kolmion voi vuokrata samalta alueelta alle tonnilla!
Noita rakennetaan nyt vähän sitäkin silmällä pitäen, että parin vuoden päästä voidaan todeta kyseisellä alueella neliövuokrien nousseen niin paljon, että kaikkien muidenkin vuokria voidaan korottaa. Ja taas on päästy mukavaan oravanpyörään.
Vierailija kirjoitti:
Ihana koulu siellä on:
http://www.skv.fi/sites/default/files/styles/panopoly_image_original/pu…
Siis karsee, niin kuin joku ydinreaktoritehdas . Voiko ankeampaa oppilaitosta olla suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Sieltä parvelta on hyvä vetää ittensä kiikkuun, kun seinät kaatuu päälle.
Tai sitten voi vaan lähteä ulos tuulettumaan. Mikä pakko sisällä on olla 24/7. Eikä siellä ole kenenkään mikään pakko muutenkaan asua. Minulle kelpaisi kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana koulu siellä on:
http://www.skv.fi/sites/default/files/styles/panopoly_image_original/pu…
Siis karsee, niin kuin joku ydinreaktoritehdas . Voiko ankeampaa oppilaitosta olla suomessa?
"ken tästä portista käy , voi kaiken toivon heittää?" ????
Vierailija kirjoitti:
Huonekorkeus on neljä metriä ja se onkin se ainoa positiivinen asia tuossa kopissa.
Ei vaan ihan tosissaan, jos joku haluaa asua koirankopissa Martinlaaksossa ja maksaa siitä 500 euroa kuussa, niin siitä vaan. Kunhan ei aleta siihen, että kaikki sinkut ja köyhät pakkosiirretään tuollaisiin koppeihin. Mielenkiintoista nähdä, miten paljon puhuttu yhteisöllisyys näkyy ja kuuluu talossa nyt ja vuoden kuluttua, kun puolet väestä on vaihtunut uusiin. Tosiasiahan on, että pikkuasunnoissa vaihtuvuus on suurta, nuoret pariutuvat ja muuttavat isompaan asuntoon. Vaikka kyllähän nykyisten asukkaiden joukkoon yksi tai kaksi pariskuntaakin valittiin, onnea vaan heille. Voi riitojen tullen olla sekä heillä että naapureilla kivat olot :D Parvekkeetkin puolen metrin päässä toisistaan, onkohan tuolla tupakointi parvekkeella sallittu, on varmaan?
Jepjep. Suomessa on yksi tällainen talo. Kyllähän se väistämättä johtaa siihen, että kaikki sinkut ja köyhät pakkosiirretään sinne, eikö niin?
Vaikka kaikki uudet talot tehtäisiin jatkossa noin, silti menisi satoja vuosia ennenkuin valtaosa asunnoista olisi tuollaisia. Suhteellisuudentaju on hieno asia.
Vierailija kirjoitti:
Asuin nuorena 18.5 neliön kodissa. Oli todella kiva ja viihtyisä. Ei ihminen sen enempää nuorena tarvitse.
Minä olen asunut kahdesti 15 neliön kodissa ja muut ovat olleet 17-20 neliötä ja ihan mukavaa niissä on ollut. Tosin huonommat säilytys- ja pohjaratkaisut niissä on ollut kuin tuossa studiokodissa. Ja tuossahan tulee parvesta jopa 6 neliötä lisää tilaa. Plussana huonekorkeus ja pikku parveke.
Minusta suurin ongelma on se, että nyt ollaan hyväksyttämässä tilanne, että pk-seudulla voi asua kohtuuhintaisesti vain 15 m2:n kopissa.
Vuokrat tulevat nousemaan kaikilla, kun mittapuuna aletaan pitää näitä miniasuntoja. Kohta nekin ovat liian kalliita.
Taas näitä tunnevammaisten provoja.
0/5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen asunut kahdesti 15 neliön kodissa ja muut ovat olleet 17-20 neliötä ja ihan mukavaa niissä on ollut. Tosin huonommat säilytys- ja pohjaratkaisut niissä on ollut kuin tuossa studiokodissa. Ja tuossahan tulee parvesta jopa 6 neliötä lisää tilaa. Plussana huonekorkeus ja pikku parveke.
Moni nuori säilyttää tavaroitaan vanhemmillaan. Siten tuo neliömäärä on ihan ok.
Minä asuin nuorena kahdessakin pienessä asunnossa, tuskin noita isompia ja hyvin mahduin.
Mulla ei ois ees opiskeluaikana pääkoppa asua alle 30 neliössä. Onneksi opiskelin sen verta pienellä paikkakunnalla, ettei tarvinnut. No mut kukin tyylillään! Onhan se ainakin ekologista, jos viihtyy pikkuluukussa. ;)
Vierailija kirjoitti:
Minusta suurin ongelma on se, että nyt ollaan hyväksyttämässä tilanne, että pk-seudulla voi asua kohtuuhintaisesti vain 15 m2:n kopissa.
Vuokrat tulevat nousemaan kaikilla, kun mittapuuna aletaan pitää näitä miniasuntoja. Kohta nekin ovat liian kalliita.
Täsmälleen.
Ja noihin oikein jonotetaan.
Miksi ei voi tehdä samantien tilavia ja edullisia asuntoja?
Ihme koirankoppeja kehtaavatkin tarjota vuokralle ihmisille.
Olen asunut opiskeluaikana 19 neliön yksiössä. Silloin se vielä toimi, mutta en enää haluaisi asua noin ahtaasti.