Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten käytätte RINTAREPPUA?

07.04.2006 |

Mulle on vähän epäselvää esim. miten se pitäisi pukea

- reppu ensin päälle ja yrittää pujotella vauva jotenkin sinne väliin (näin olen tehnyt ja tuntuu hankalalta, vauva pitää nostaa sieltä yläosasta ja sitten pikku rimppajalat yrittää tunkea niihin aukkoihin ja käsille ei kai ollutkaan mitään omia aukkoja)

- vai ensin vauva pujotella reppuun ja sitten nostaa se itsen päälle ja kiinnittää (tuntuu vielä mahdottomammalta saada solki selän takaa kiinitettyä kun reppu vauvoineen painaa edessä)?

Ja miten kauan vauvaa siinä voi pitää, tuntuu että aika istuenhan hän siinä on peppunsa varassa roikkuen, eikö selkä väsy?

Ja vaavi nukahtaa siihen usein aika pian, ja sitten kun yritän varovasti irrottaa repun, tietysti taas herää...

Tuntuu vähän hankalakäyttöiseltä koko reppu, muistelen että se edellisiltäkin jäi käyttämättä/pariin kokeilukertaan.

Olen saanut meidän repun käytettynä, siinä ei ollut mitään ohjeita mukana enkä tiedä onko se mitään " merkkiä" . Se on kankainen, edessä lukee " Cosy Carrier by Clippa-Safe" , eikä siinä ole mitään ihmeempiä kovikkeellisia niskatukia tms. mitä joskus näkee jossain merkkireppujen kuvissa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun repussa soljet on sivuissa. Laitoin vauvan ensin kiinni ja selälleen sängylle ja sit " sukelsin" reppuun ja laitoin sivusoljen kiinni. Vauva matkusti omissa ulkovaatteissaan mun toppatakin päällä. Aika hankalalta tuntui, mutta ehkä ajan kanssa tottuu. Pakko olisi päästä koiralenkeille vauvan kanssa...

Vierailija
2/4 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja siinä on kiinnikkeet ylhäällä ja alhaalla sivuissa. Pidän toisen yläkiinnikkeen auki, laitan lapsen sisään ja vasta sitten kiinitän yläsoljen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kantoliina-asiantuntijat eivät suosittele rintareppuja kuin lyhyiksi ajoiksi kerrallaan (15min tms), kun siinä tosiaan lantio ja selkä huonossa asennossa. Toisaalta uskon myös, että jos vauvan on tosi paha olla, niin varmasti ilmaisee sen.

Itse annoin vauvan nukkuakin repussa päiväunet - puuhailin omia juttujani vauva repussa. Jos vauvaa ei nyt koko päivää, joka päivä kanna samassa repussa, niin en uskon että mitään vahinkoa voi aiheuttaa.

Vierailija
4/4 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutkin kuin " kantoliina-asiantuntijat" sanovat ettei rintareppu ole vauvalle hyväksi. Siinä rasittuu myös kantajan olkapäätkin, eikä niisä voi ihan pientä kantaa kuten kantoliinoissa.

Seuraavalla sivulla pohdintaa kumpi parempi ja miksi

http://www.babyidea.fi/reppuvsliina.html

seuraavassa jotain kantoliinasta

http://www.kantoliinakanava.fi/faq/index.php