Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Tykkäättekö yllätysvieraista?

13.02.2006 |

Niin, siinäpä se kysymys onkin..

Meillä ei käy kovin usein yllätysvieraita ja lähimmin minut tuntevat tietävät että en halua kenenkään vain ilmestyvän oven taakse.

Ja jotkut eivät ymmärrä soittaa vaikka pyytäisin. Rasittavaa. Haluaisin että ilmoittaisivat edes 5 min. ennen että: Ollaan tulossa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun sukulaiseni ja tuttavani eivät yllätysvierailuja harrastakaan mutta miehen puolen sukulaiset tekevät niitä aina silloin tällöin.

yleensä vieraat tulevat jollain lailla sopimattomaan aikaan, esim. ollaan juuri aloittelemassa syömistä ja tilanne on minusta kiusallinen. olisi kohteliasta pyytää myös vieraat ruokapöytään mutta kun en ole varautunut niin ruokaa ei yleensä ole riittävästi ja minusta on tosi noloa syödä itse samalla kun vieraat istuvat olkkarissa odottamassa.

samoin lapsiperheen rutiinien kellonajat on vieraille monesti epäselviä. anoppi ja appiukko poikkeavat usein yllätysvierailulle klo 20 eli juuri kun pitäisi alkaa iltapalalle ja nukkumaanmenotouhuihin. ja eihän siitä sitten mitään tule kun ipanat riehaantuvat ja koko touhu menee ihan pipariksi *huoh*

itse en mene ikinä kutsumatta/kysymättä voidaanko tulla kylään mihinkään, en edes omien vanhempieni luokse.

Vierailija
2/12 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilä aina sen verran tilaa, ettei lattialla kompastu mihinkään ja pakastimesta jotain löytyy kahvin kanssa. Yllätysvieraat kun tulevat, tulevat omalla vastuulla ei tarvi ottaa itse mitään paineita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sen verran kai äitiini tullut, että aina pitää olla pakkasessa jotain pientä tarjottavaa yllätysvieraiden varalle. Me asumme sen verran kaukana ystävistä jä sukulaisista (siis heidän mielestään kaukana, kun matkaa on noin 30km), että harvemmin ketään yllättäen kylään eksyy. Tavallisesti pitää kutsua, jos haluaa,että joku tulee käymään. Itse vieraillaa usein extempore, mutta soitetaan toki ensin. Eihän sitä koskaan tiedä, mitä menoja ja suunnitelmia muilla on.

Vierailija
4/12 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aina perussekaista ja kaapista ei löydy tarjottavaa. Muutenkin tykkään varautua asioihin etukäteen.

Vierailija
5/12 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä onneksi yleensä ihmiset käykään yllättäen. Tykkään olla omassa rauhassa, kun kuitenkin arki on aika kiireistä ja viikonloppuna tarvitaan kaikki rauhallista aikaa vaan olla ilman sen kummempia aikatauluja. Myös meillä on yleensä paikat enemmän tai vähemmän levällään eikä tosiaan aina löydy tarjottavaa. Kolmihenkisen perheen ruokailuista jää harvoin niin paljon yli, että sillä ruokittaisiin toinen samankokoinen perhe, jos siis yllättäen ruoka-aikaan tulisivat.

Vierailija
6/12 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua yllätysvierailut piristävät. Meidän yllätysvieraamme kyllä _yleensä_ soittavat, että ovat esim. jossain lähistöllä ja voisivat poiketa. Mä en ota stressiä: talo elää tavallaan, vieraat tulee ajallaan. Jotain pientä tarjottavaa meillä yleensä on (keksiä, pullaa pakkasesta, hedelmiä, voileipää), jos ei, niin sitten ei. Kahvit/teet kuitenkin keitetään.

Meillä on joitakin kavereita, joiden luona voi kyläillä ex tempore puolin ja toisin. Usein mennään alun perin vain kahville tms., mutta ruvetaankin sitten laittamaan ruokaa yhdessä tai laitetaan sauna lämpiämään. Miten milloinkin.

Vierailija
7/12 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla on tapana poikkeilla esim. kauppareissulla tms. ja jos vieraita tulee ja meillä on menoa, voi ihan hyvin sanoa, että tulkaa vaan sisälle, mutta illalla on kokous klo 19 tms.

Vierailija
8/12 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme kyllä reilun 20km päässä keskustasta, joten meille ei juuri kukaan lähde soittamatta. Pakkasessa vierasvaraa täytyy olla aina, sillä lähikaupasta 20km päästä ei pikatarjottavaa heti pöytään saa. Kaverit ja sukulaiset ymmärtävät ettei kolmivuorotyöläiselle yllärivierailut ole kovinkaan mukavia, jollei ole ottanut etukäteen selvää työvuoroistani.

Jos itse menen yllätysvierailulle soitan n. 20 minuuttia etukäteen että voiko tulla ja tullessani tuon jotain kahvipöytää tarjolle laitettavaa. Meilläpäin on muutenkin tapana kylään mentäessä viedä jotain pientä pöytään laitettavaa. Vaikka keksipaketti. Kesti hetken oppia kyseiseen tapaan, nyt sitä pitää jo normaalina käytäntönä. :-)

Lila75

Vierailija
9/12 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä pidä siitäkään, että tungetaan kylään sopimattomiin aikoihin vaikka etukäteen ilmoitetaankin. Tämä on appivanhemmilla tapana, tulevat viikonloppuaamuna ennen kymmentä ja sitten ihmetellään suureen ääneen kun on lapset yöpuvuissa vielä...

Vierailija
10/12 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

varoitusajalla on kyllä ystäviä tai lähisukulaisia, jotka ymmärtää, ettei kaikki paikat ole kahden tenavan kanssa kaiken aikaa ojennuksessa, vaikka ns. peruspuhdasta yleensä onkin ja tarjottava on, mitä kaapista löytyy. Meillä on pakastimessa kohtuullisen hyvä valikoima, mutta jos joku tulee kesken ruokailun, saa lautasen pöytään ja ruokaa on sen verran kuin on. Otetaan sitten pakastimessa jäätelöä vaikka jälkkäriksi, tmv. Ei mikään katastrofi.

Vierailija
11/12 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti tykkään kaikista vieraista, niin yllätys- kuin tavallisistakin vieraista! Tänne vaan, omalla vastuulla lasten sekaan, aina sen verran löytyy että kahvit keitetään ja jos ei muuta löydy niin voileipää voidaan tehdä yhdessä.

Vierailija
12/12 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei kauheesti vieraita käy.omat vanhemmat ja serkkuni tulevat millon sattuu mutta muut ovat yleensä soittaneet!!!

Musta olis tosi hauskaa saada kahviseuraa...jos vieraita ei haittaa että kahvin kanssa ei välttämättä mitään saa....yleensä kaikki ottaa makeeta ja jos ei ole niin ei ole...tosin niitä hetkiä on harvoin ...aina on jotain keksiä löytynyt...ja miehen kaverit saattaa pyytää leipää jos ovat tulleet esim salilta tms.

Mutta aina oon sanonu jos mulla on syöttäminen kesken tai jos oon lähdössä johonkin...sillaihan niiden vieraiden pitää varautrua muutenkin jos ei edes tiedä ollaanko ylipäänsä kotona!!