Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä olivat ne ”erilaset toiveet elämältä”, joiden vuoksi erosit?

Vierailija
16.10.2017 |

Moni ilmoittaa eron syyksi sen, että tahtoo erilaisia asioita. Mitä te tahdoitte eri lailla, jotta sen vuoksi piti erota?

En kysy mitään yleistä listaa, vaan henkilökohtaisia kokemuksia.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä pointti.

Olen eronnut kerran ja syy oli juurikin tuo, että halusimme tulevaisuudelta eri asioita:

minä halusin perhe-elämän ja viettää aikaa yhdessä, ehkä jopa lapsia jne.

Mies halusi edetä alalla, joka oli sillä hetkellä hänen harrastuksensa, mutta josta oli hyvää vauhtia tulossa hänelle ammatti. Ex-mieheni halusi siis panostaa suurimman osan valveillaoloajastaan uraansa. Tiesimme molemmat, että vaikka hän saavuttaisi unelmansa, myös uusi ammatti veisi miestä vaikka ja minne ja suurimman osan vuorokautta. Kesälomaa olisi yhdessä ollut yleensä vain viikko ja satunnaisia yksittäisiä päiviä.

Joten, reiluuden nimissä päätimme erota. EX-mieheni oli mitä mainioin mies, mutta unelmamme olivat erilaiset, siksi ero.

Olimme silloin kolmikymppisiä.

Vierailija
2/42 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä pointti.

Olen eronnut kerran ja syy oli juurikin tuo, että halusimme tulevaisuudelta eri asioita:

minä halusin perhe-elämän ja viettää aikaa yhdessä, ehkä jopa lapsia jne.

Mies halusi edetä alalla, joka oli sillä hetkellä hänen harrastuksensa, mutta josta oli hyvää vauhtia tulossa hänelle ammatti. Ex-mieheni halusi siis panostaa suurimman osan valveillaoloajastaan uraansa. Tiesimme molemmat, että vaikka hän saavuttaisi unelmansa, myös uusi ammatti veisi miestä vaikka ja minne ja suurimman osan vuorokautta. Kesälomaa olisi yhdessä ollut yleensä vain viikko ja satunnaisia yksittäisiä päiviä.

Joten, reiluuden nimissä päätimme erota. EX-mieheni oli mitä mainioin mies, mutta unelmamme olivat erilaiset, siksi ero.

Olimme silloin kolmikymppisiä.

No saivatko molemmat lopulta mitä halusivat? :) sehän meitä kiinnostaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä halusin taloudellisen tasapainon, turvallisen perhe-elämän ja nousujohteisen työuran. Toinen halusi juoda rahat, käydä vieraissa ja sössiä työnsäkin. Molemmat saivat lopulta mitä halusivat, eri osoitteissa :)

Vierailija
4/42 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä halusin jatkaa asumista ulkomailla, välillä vaihtaen maatakin. Mieheni halusi aluksi tätä samaa, mutta useiden vuosien jälkeen alkoikin kaivata takaisin Suomeen, omakotitaloon ja (minun mielestäni) tylsään keskiluokkaiseen elämään.

Tuossa ei oikein kompromissin mahdollisuutta ollut, joten erosimme sovussa ja yhteisymmärryksessä. Olemme molemmat saaneet mitä halusimme, ja olemme edelleen hyvissä väleissä ja ystäviä keskenämme.

Vierailija
5/42 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- mies halusi nousujohtoisen, näyttävän ja jonkin verran julkisen johtajauran, minä halusin pysyä yksityishenkilönä. Mielestäni tuossakaan urassa ei ollut mitään, mikä olisi vaatinut julkisuutta vaan sen uran olisi voinut tehdä toisinkin. Tosin julkisuus ja personoiminen johtajaan yksi keino markkinoida yritystä, jossa on työssä. Erosimme sovussa.

- minä ja mies etenimme ja olimme edenneet elämässämme eri aikaa eli olimme tekemässä opintoja ja kansainvälisiä vaiheita eri vaiheissa joten ajan ja rahanpuute koitui esteeksi tapaamisille

- mies halusi elämänmittaisen avioliiton ja lapset mutta avoimen, lapsiin sitoutuvan suhteen ja oikeuden pitää ajoittain rinnakkaissuhteita, minä halusin elämänmittaisen avioliiton ja lapset mutta puolisoon sitoutuvan suhteen.

Vierailija
6/42 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä halusin taloudellisen tasapainon, turvallisen perhe-elämän ja nousujohteisen työuran. Toinen halusi juoda rahat, käydä vieraissa ja sössiä työnsäkin. Molemmat saivat lopulta mitä halusivat, eri osoitteissa :)

No, ovathan nuokin toiveita, mutta hain kysymyksellä vastauksia siihen, miksi erotaan elämän rakkauksista ja hyvistä puolisoista. Eli miten pieni asia voi nousta isoksi kynnyskysymykseksi.

Ap

Vierailija
7/42 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä halusin perheen ja yhteistä aikaa, mies halusi ryypätä vaapa-ajan ja lupasi ettei osallistu mahdollisen lapsen kasvatukseen ennen kuin lapsi on koulussa.

Minä lähdin ja sain mitä halusin nykyisen mieheni kanssa, exmies sai ainakin osan haluamastaan ja on nyt uusperheen iskänä koululaiselle.

Vierailija
8/42 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä halusin talouden, jossa molemmat kantavat kortensa yhteiseen kekoon niin ansio- kuin kotitöidenkin osalta. Toiveissa siis yhteiseen hiileen puhaltamisen malli, johon molemmat osallistuvat.

Puolisolle olisi passannut järjestelmä, jossa minä tuon leivän taloon, maksan laskut ja siivoan sitten vapaa-ajallani, samalla kun hän nukkuu pitkään, pössyttelee ja harrastelee.

Sopihan se. Eri osoitteissa nykyään ja käräjäoikeudessakin meidät on ehditty jo tuomita (eroon).

Vierailija
9/42 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä halusin yhdessä temistä, exä halusi viettää aikaa vanhempiensa kanssa.

Vierailija
10/42 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ovathan nuokin toiveita, mutta hain kysymyksellä vastauksia siihen, miksi erotaan elämän rakkauksista ja hyvistä puolisoista. Eli miten pieni asia voi nousta isoksi kynnyskysymykseksi.

Ap

Ei kai erilaiset toiveet elämässä ole pieniä asioita. Jos haluan elää kaupungissa ja toinen isossa maatalossa, onko toisen toive kooltaan pieni tai onko toisen toive suurempi.

Vierailija
11/42 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei nämä tapaukset tule esille, sillä heille ei löydy täällä myötätuntoa.

Vierailija
12/42 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei kai erilaiset toiveet elämässä ole pieniä asioita. Jos haluan elää kaupungissa ja toinen isossa maatalossa, onko toisen toive kooltaan pieni tai onko toisen toive suurempi.

Minusta se, että toinen haluaa ryypätä ja toinen ei, ovat eri mittasuhteissa kuin maalla asuminen. Mietin sitäkin, mitkä toiveet eivät ole sovitettavissa yhteen.

Jos tonen haluaa viettää aikaa vanhempiensa kanssa ja toinen yhdessä, niin sen voi kellottaa ja aikatauluttaa. Se on minusta aika pieni erilainen toive.

Ap

Vierailija
13/42 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä halusin lapsia ja mies ei. Seurustellessa mies vielä sanoi haluavansa lapsia, mutta muutti mieltään. Ero tuli vuosi sitten ja molemmat edelleen sinkkuja. 

Vierailija
14/42 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tonen haluaa viettää aikaa vanhempiensa kanssa ja toinen yhdessä, niin sen voi kellottaa ja aikatauluttaa. Se on minusta aika pieni erilainen toive.

Ap

Toinen haluaa viettää puolison kanssa aikaa yhdessä viikoittain vaikkapa 70 tuntia. Toinen haluaa käydä joka viikko vanhempien luona ja viettää yhden vapaapäivän heidän kanssa. Miten tuo kellotetaan ja ennenkaikkea miksi sen pitäisi kellottaa mieluummin kuin erota ja tehdä asiat omien toiveiden mukaan.

Vierailija
15/42 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin vastuullista vanhemmuutta ja "sivistynyttä" aikuisuutta ja laajempaa maailmankatsomusta. Mies halusi viettää vapaa-ajan kotimaisemissa, ryypäten ja grillaten. Ei tullut kuuloonkaan matkustelu, konsertit, teatteri tms. Rahaa ei jäänyt säästöön, vaan kaikki piti tuhlata. Lainasta otti mieluummin lyhennysvapaita, kun minä olisin halunnut tehdä isompia lyhennyksiä. Nauroi yliopisto-opinnoilleni.

Vierailija
16/42 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Toinen haluaa viettää puolison kanssa aikaa yhdessä viikoittain vaikkapa 70 tuntia. Toinen haluaa käydä joka viikko vanhempien luona ja viettää yhden vapaapäivän heidän kanssa. Miten tuo kellotetaan ja ennenkaikkea miksi sen pitäisi kellottaa mieluummin kuin erota ja tehdä asiat omien toiveiden mukaan.

Ei tarvitse kellottaa, ellei halua. Mutta jos haluaa pysyä yhdessä, niin se on kuitenkin asia, jonka voi allakoida, eli molemmat tulevat puoliväliin vastaan. Esim. Lasten tekemisessä taas ei ole sitä puoliväliä.

Mutta ei, en ota kantaa siihen, mitä pitäisi tehdä.

Ap

Vierailija
17/42 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minusta se, että toinen haluaa ryypätä ja toinen ei, ovat eri mittasuhteissa kuin maalla asuminen. Mietin sitäkin, mitkä toiveet eivät ole sovitettavissa yhteen.

Ap

Miten sinä yhteensovittaisit sen, että toinen haluaa ryypätä ja käydä baareissa joka viikonloppu ja toinen ei, siinä tapauksessa kun se baareilija ei suostu muuttamaan vapaa-ajanviettotapaansa?

Vierailija
18/42 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halusin vastuullista vanhemmuutta ja "sivistynyttä" aikuisuutta ja laajempaa maailmankatsomusta. Mies halusi viettää vapaa-ajan kotimaisemissa, ryypäten ja grillaten. Ei tullut kuuloonkaan matkustelu, konsertit, teatteri tms. Rahaa ei jäänyt säästöön, vaan kaikki piti tuhlata. Lainasta otti mieluummin lyhennysvapaita, kun minä olisin halunnut tehdä isompia lyhennyksiä. Nauroi yliopisto-opinnoilleni.

Ihmetyttää että ylipäänsä koskaan aloit olemaan noin erilaisen miehen kanssa. Eipä tulisi itselle mieleenkään.

Vierailija
19/42 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Miten sinä yhteensovittaisit sen, että toinen haluaa ryypätä ja käydä baareissa joka viikonloppu ja toinen ei, siinä tapauksessa kun se baareilija ei suostu muuttamaan vapaa-ajanviettotapaansa?

En mitenkään. Ryyppäämiset - ja uhkapeluun ja loisimisen ja halveksunnan ja henkisen väkivallan - halusin rajata aloituksessa pois, mutta en näköjään onnistunut.

Mietin sitä, mikä on niin pieni, mutta kuitenkin liian suuri toive, joka vie eroon.

Ap

Vierailija
20/42 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei halunnut elämää, jossa muutetaan yhteen ja ehkä perustetaan perhe. Piti tämäntyyppisiä velvollisuuksia kuin pallona jalassa, arjen jakaminen alkoi ärsyttää häntä ja harvat osallistumiset sellaiseen, että vieraillaan toisen sukulaisilla. Mun mielestä hänellä oli ehkä vähän ikäkriisiä, mutta halusi siis sellaista elämää, jossa kaljoitellaan yksin viikonloppuna, kirjoitellaan johonkin hassulle somepalstalle ja lähdetään sitten baariin vetämään lärvit. Eli mieluummin kaljaa ja pilveä kotona kuin parisuhde velvollisuuksineen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi