Ihana juustokumina!!! Laitan sitä kaikkeen ruokaan?
Niin ihana mauste, mihin kaikkeen te olette sitä laittaneet. Minä laitan lihapadasta ja kaalilaatikosta lämpimiin voileipiin ja kaikkeen.
Kommentit (17)
Intialainen ruoka, munakkaat ja jotkut kasviskeitot 👌 se on kyllä herkkua
Vierailija kirjoitti:
Ihana juustokumina!!! Laitan sitä kaikkeen ruokaan?
Ai kuinka kiva?
minulla 4,5 ja 10-vuotiaat sekä aviomies ja usein tutut syövät meillä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onneksi se buumi tunkea sitä leipään on kadonnut.
Juustokuminaa leipään? Kuminaleipä on kyllä tuttua ja mielestäni aivan kamalan makuista mutta kyseessä on eri mauste kuin juustokumina.
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi se buumi tunkea sitä leipään on kadonnut.
Juustokuminaa leipään? Kuminaleipä on kyllä tuttua ja mielestäni aivan kamalan makuista mutta kyseessä on eri mauste kuin juustokumina.
Kumiseeko täällä?
Se on kyllä hyvää! On mun lempimauste myös, tosin en sentään ihan kaikkeen laita :D Mutta tiedättekö mikä ärsyttää? Se suomennetaan tosi usein väärin esim. ulkomaisissa ruokaohjelmissa. Eli ruokaohjelmassa sanotaan cumin (suomeksi nimenomaan juustokumina) jaa se suomennetaan kuminaksi, eli aivan eri mausteeksi! Voi tulla kotona aika mielenkiintoisia makuelämyksiä, jos ei tiedä eroa ja heittää juustokuminan sijaan tavallista kuminaa.
Vierailija kirjoitti:
minulla 4,5 ja 10-vuotiaat sekä aviomies ja usein tutut syövät meillä.
Ap
Siis neljä- ja puolivuotias ja kymmenenvuotias? Voi vain toivoa, että asia on niin.
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä hyvää! On mun lempimauste myös, tosin en sentään ihan kaikkeen laita :D Mutta tiedättekö mikä ärsyttää? Se suomennetaan tosi usein väärin esim. ulkomaisissa ruokaohjelmissa. Eli ruokaohjelmassa sanotaan cumin (suomeksi nimenomaan juustokumina) jaa se suomennetaan kuminaksi, eli aivan eri mausteeksi! Voi tulla kotona aika mielenkiintoisia makuelämyksiä, jos ei tiedä eroa ja heittää juustokuminan sijaan tavallista kuminaa.
Juuri näin, eikä tämä ole ainoa esimerkki lajissaan. Kun italialaiseen ruokaan pannaan mausteeksi anjovista, niin Abban tai Pirkan anjovispurkin sisältö ei ihan vastaa tarkoitusta. Se italialainen anjovis on suomeksi sardelli ja ihan eri tuote.
Kokeile myös kuminagoudaa. Siinä on juustokuminaa, ei sitä tavallista.