Tiedättekö mistä klassinen UFO-ulkonäkö on saanut inspiraationsa?
Eli ufo, jolla valtavat silmät, pikkuinen nenä ja leuka sekä valtava päälaki.
Minä tiedän nyt ja siksi haluan kysyä tiedättekö te!
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Ap. ufo on avaruusalus ja sinä et tiedä mitään ;) avaruusolentoja on nähty ja ovat sen näköisiä kuin esitetään. Minäpä tiedän, sä et :)
Tällä aloituksella ei ollut tarkoituksena saada ketään tuntemaan huonommuutta siitä ettei tiedä kyseisestä asiasta. Halusin vain ensin odottaa hetken ja pyytää kertomaan jos tietää.
Tarkoituksena oli jakaa tämä tieto kanssanne, kun itsekin sain tietää tästä vasta tänään tuon youtube-videon katsottuani. Minusta tuo oli mielenkiintoista nippelitietoa. ☺
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei juma nyt, kaikki varmaan ymmärsi mitä ap tarkoitti, mun mielestä ihan kiinnostavaa nippelitietoa. Joku sen sijaan vois vaikka ottaa kupin kahvia ja miettiä, että miksi mua ottaa päähän kun tuntematon ihminen sanoo alienia ufoksi.
Moi ap !
Sanotko sinä myös makkaraa juustoksi? Koska molemmathan on syötäviä mutta kuitenkin eri asioita.
No moikka, besserwiser!
Ensinäkään en kyllä ole ap mutta vaikka sanoisinkin juustoa makkaraksi, niin mitä helvetin merkitystä sillä sulle on? :D
No kyllä sillä minulle on sellainen " helvetin " merkitys jos lihatiskiltä ostan makkaraa ja saankin juustoa. Tai juustohyllyltä ostan paketin juustoa, joka onkin makkaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok mä kerron.
Vuonna 1946 kuollut englantilainen tieteisromaanikirjailija H. G. Wells populärisoi avaruuden muukalaisen ulkonäön ennustamalla kuinka evoluutio muokkaa ihmisen ulkonäköä tulevaisuudessa.
Tämä tieto oli youtuben finntop5 videolla "Miltä näyttää tulevaisuuden ihminen"
Nyt tekin tiedätte! 😊
Ap
Ei näin. UFO on tunnistamaton lentävä esine. Sinä kerrot meille humanoideista.
Aika yleistä on että sanotaan "ufo" kun tarkoitetaan alieniä. Anteeksi nyt tästä hirveästä virheestä, joka mitätöi koko jutun pointin.
Ap
Ei sanota, kyllä ufo ja alien ovat aina olleet eri asia.
Tämä voi olla ikäkysymyskin (ja tietysti yleistä sivistymättömyyttä, myönnän nöyrästi) mutta en ole kyllä koskaan kuullut ikäisteni, olen 57 tai sitä vanhempien puhuvan alieneista kun tarkoittavat noita ulkoavaruuden olioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap. ufo on avaruusalus ja sinä et tiedä mitään ;) avaruusolentoja on nähty ja ovat sen näköisiä kuin esitetään. Minäpä tiedän, sä et :)
Tällä aloituksella ei ollut tarkoituksena saada ketään tuntemaan huonommuutta siitä ettei tiedä kyseisestä asiasta. Halusin vain ensin odottaa hetken ja pyytää kertomaan jos tietää.
Tarkoituksena oli jakaa tämä tieto kanssanne, kun itsekin sain tietää tästä vasta tänään tuon youtube-videon katsottuani. Minusta tuo oli mielenkiintoista nippelitietoa. ☺
Ap
Minusta ei. Ei kiinnosta mikään nippelitieto. Lue laajemmin aiheesta äläkä yritä päteä yhden youtubr-videon avulla. Esim. tuo Roswellin tapaus... alieneita on olemassa eikä kukaan ole keksinyt ulkomuotoa :) lähinnä ärsyttää ap.n päteminen asialla mistä ei mitään tiedä ja termitkin sekaisin...
sää haet tässä nyt alieneita "greytä" etkä ufoja, ufot on mikä tahansa tunnistamaton lentävä esine, vähän yleissivistystä sullekkin!:)
itse asiassa olen myös nähnyt vastaavia dokumentteja joissa haettu samaa ideaa että ovat tulevaisuuden ihmisiä, eli periaatteessa samaa dna pitäisi löytyä, avaruudessa matkustelu ja eläminen tekee heistä tuollasia kutistuneita värinsä menettäneitä mulkosilmiä, tässä on kyseessä auringonvalon väheisyys, muuten heillä olisi tietysti samanlainen iho kuin täällä maassa jos olisivat jääny tänne asumaan.
Ja periaatteessa ALIEN termikin on vain siihen asti voimassa kun on tunnistettu rotu!
Vierailija kirjoitti:
Ettekö muka ole koskaan kuulleet ihmisten "ufon näköisistä ihmisistä"? Useammin minä olen kuullut ihmisten puhuvan että joku näyttää ufolta kuin että joku näyttää alieniltä. Vaikka se onkin väärin sanottu, niin jostain syystä ihmiset mieltävät ufon ja alienin synonyymeiksi.
Pitikö tästäkin tehdä näin vakava juttu? Myönsin mokani ja tästä eteenpäin muistan käyttää sanaa alien. Älkää olko aina niin vastarannankiiskejä 👽
Ap
Ufon näköinen ihminen on sitten jotenkin lautasmainen?
Te olette kuin pikkulapset jossain timotaikurin yleisössä. Jokaisen on erikseen hihkuttava käsipystyssä samasta typerästä asiasta.
Ap:n kysymys oli hyvä. Ehkä liian vaikea, koska aina kun itse kysymys on liian vaikea, jengi puuttuu epäolennaisuuksiin ja jankuttaa niistä monta monta sivua.
Pitäisikö tehdä uusi ketju johon ufo on korjattu alieniksi. Kusipäät eivät lopeta länkyttämistä vaikka ap. myöntäisi virheensä tuhat kertaa ja polvillaan pyytäisi anteeksi.
Jollekin ihmiselle on oman elämänsä tähtihetki kun pääsee rokottamaan jostain pikkuvirheestä.
Ap, vinkki sinulle: kun seuraavan kerran teet ajatusvirheen tai huomaatkin olleesi jossain asiassa väärässä käsityksessä, sano vain, että oho, olinpa väärässä, kiitos oikaisusta ja sitten jatketaan keskustelua. Ei se haittaa, jos on ollut jostain asiasta väärässä käsityksessä.
On kyllä pilkuvirhe :D heh heh ap. Kysymys oli ensinnäkin erittäin lapsellinen ja vastaus ilman linkkiä kyseiseen videoon. Sitten toiseksi on tyhmää väittää matkustajaa ja matkustamisvälinettä samaksi asiaksi. Ainoa joka tässä nyt yrittää loistaa on ap. ja hyvin heikoilla tiedoilla. Onko juna ja junamatkustaja sama asia? Lentokone ja lentomatkustaja sama asia? Ufo ja ufolla matkustava sama asia?
Ei näin ap. Myönnä mokasi äläkä yritä eri kirjoittajina pönkittää itseäsi. Mikä me sun tyhmyydellesi voidaan. Lopeta itse tuo jankutus ja mene itseesi.
Olen kuullut Wells teoriasta humanoidien ulkonäöstä. En koskaan ole kuullut, että niistä elävistä puhuttaisiin "ufon näköisinä", enemmänkin ovat "ihan alieneiden näköisiä" < vaikka sekin on väärin sanottu.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö tehdä uusi ketju johon ufo on korjattu alieniksi. Kusipäät eivät lopeta länkyttämistä vaikka ap. myöntäisi virheensä tuhat kertaa ja polvillaan pyytäisi anteeksi.
Jollekin ihmiselle on oman elämänsä tähtihetki kun pääsee rokottamaan jostain pikkuvirheestä.
Pyysi kyllä anteeksi, muttei virhettään myöntänyt. Vaan alkoi vänkyttää, että aina on puhuttu ufon näköisistä olennoista. No, eipä ole.
Ei näin.
Mikä olisi syynä sille, että ihmisen silmät kehittyisivät pöllömäisen suuriksi? Tulisiko ihmisestä yöeläin, joka saalistaa pimeässä?
Mitä hyötyä olisi menettää kehosta karvat? Ripsillä ja kulmakarvoilla on tehtävänä mm. suojata silmiä roskilta. Ihokarvat ovat apuna feromonien levittämiseesä. Ihokarvat myös antavat vihjeen iholla kävelevistä hyönteisistä. Miksi ihminen menettäisi tukan, joka nykyisellään viestittää sukupuolisista asioista, iästä, hormoneista ja terveydestä?
Mihin katoaisivat näkyvät sukupuolielimet ja miksi?
Miksi huulet pienenisivät?
Miksi nenä pienenisi lähes olemattomasti suurenemisen sijasta, kun se johtaisi pienempään toimintakapasiteettiin?
Kiitos ap! Mä tykkään just tollasista jutuista! :)
Aina on niitä jotka tulee besserwissereinä korjaamaan, vaikka kaikki varmasti ymmärsivät ettet tarkoittanut ufolla lentävää lautasta vaan avaruusolentoa.
Mäki kerran selitin tarinaa innoissani ja ku sitt satuin sanomaan "poni" enkä "hevonen" niin meni joillain spasmat ihan sekasin eivätkä voineet millään ymmärtää sanomaani kun eihän suomenhevosia voi millään kutsua söpöiksi poneiksi. Viddduu!
Tulevaisuudessa ihminen voi periaatteessa minkä näköinen tahansa, kun ajatellaan että todennäköisesti geenimuuntelu tulee hyvin arkiseksi tuhansien vuosien kuluessa.
Jos taas geenimuuntelua ei tulla ikinä sallimaan kuin sairausgeenien korjaamiseksi, looginen ajatus olisi, että dominoivat ominaisuudet ihmisillä lisääntyisivät. Nykyisillään dominoivia (periytyy lapselle 50 % mahdollisuudella, jos toisella vanhemmista on tämä ominaisuus) ominaisuuksia ovat ainakin: ruskeat silmät, hymykuopat, kihara tukka, saa kielen rullalle, tummat hiukset, pisamat, paksut huulet, suuret silmät, korvanipukat... Näin yksinkertaistettuna. Toisaalta uusia ja vanhoja mutaatioita tulisi ajan saatossa myös jatkuvasti.
Eri asia on sitten taas se, että jos ihmiskuntaa kohtaa jossain vaiheessa tai vaiheissa suuri joukkotuho ja jäljelle jää esimerkiksi vain muutama sata ihmistä lisääntyäkseen edelleen. Tällöin ihmisten ulkonäkö voisi tuosta hetkestä tuhansien vuosien päähän olla hyvinkin vaihtelematon.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos ap! Mä tykkään just tollasista jutuista! :)
Aina on niitä jotka tulee besserwissereinä korjaamaan, vaikka kaikki varmasti ymmärsivät ettet tarkoittanut ufolla lentävää lautasta vaan avaruusolentoa.
Mäki kerran selitin tarinaa innoissani ja ku sitt satuin sanomaan "poni" enkä "hevonen" niin meni joillain spasmat ihan sekasin eivätkä voineet millään ymmärtää sanomaani kun eihän suomenhevosia voi millään kutsua söpöiksi poneiksi. Viddduu!
No hevosharrastajien korville tuo onkin iso moka. Silti ihan eri sarjaa ap.n virheen kanssa. Jos vaikka sekoittais hevosen ja hevosvaunun, niin oltais samassa mokan tasossa.
Luulen ettei se kutsuuko avaruuden vierailijoita ufoiksi vai alieniksi ole merkittävä asia muille kuin foliohatun alla lepääville aivoille.
Ja sekö on sun pahin painajainen, että tuntematon ihminen aloittaa vauva.fi aihe vapaalle keskustelun jossa kysyy miten makkara (juusto?) on saanut muotonsa?
Oikeesti, nyt tästä vasta tuli mielenkiintoista! Mut joo, puhukaamme mielummin ufoista/alieneista niinkuin ap ketjun tarkoitti!