Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on niinku kurahousujen idea kun ei enää ole mikään konttausikäinen?

Vierailija
15.10.2017 |

Tai minä ainakin olen ajatellut, että ne on lähinnä silloin tarpeen kun pikkulapsi konttaa tai istuu tuolla märässä maassa. Tuli vaan mieleen, kun naapurin iso tyttö tuossa keinuu ja pihalla leikkii ja tuollaiset Rukan kurahousut jalassa ja kurahanskatkin. Minusta olisi vaan turhaa vaivaa pukea ylimääräisiä vaatekerroksia, jos ei ole pakko.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maassa möyriminen ei lopu siihen kun oppii kävelemään. Mulla oli kurahousut vielä 6v.

Vierailija
22/23 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset (3v ja 6v) kulkevat iloisesti sadekamppeet päällä. Laskevay liukumäkeä, hyppivät lätäköissä, möyrivät ojassa, kierivät mäkeä alas jne. Samaa aikaa kaverin lapset katsovat vierestä, kun se tekninen vaate oli niin kallis ja ei viitti pestä joka päivä plaplapla, polvet kuluu.

Leikkien jälkeen me mennään kotipihaan ja painepesurilla pestään kuravaatteista hiekat pois, on muuten lapsista hauskaa ja koskaan ei tarvitse houkutella ulkoa sisälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole lapsilla ollut koskaan kurahousuja. Päivähoidossa olivat perhepäivähoitajalla, hänelle riitti ihan hyvin kosteussuojatut haalarit ja eskarissa olivat koulussa, jossa myös ulkoilu oli osa varhaiskasvatusta eikä mitään möyrimistä. Kymmentä tikkua tai muita ulkoleikkejä on hankala leikkiä kurahousuissa ja liikuntahan on lapselle tärkeämpää kuin möyriminen. Yksi syy suomalaislasten surkean vähäiseen liikkumiseen tulee tästä ylipukemisesta eli päiväkodissa ollaan pienellä kuraisella pihalla, missä hoitajilla on helppoa. Perhepäivähoitajan kanssa saattoivat käydä vaikka joka päivä urheilukentällä juoksemassa ja hyppimässä - ilman niitä kurahaalareita.

Älä nyt viitsi! Ei kurahousut estä mitään lasten normaaleja leikkejä, kunhan ne on sopivan kokoiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän