Mielestäni pitkään (mahdollisesti koko elämänsä) työttömänä olleet ja sossun rahoilla elelevät eivät ansaitse päästä työelämään enää.
Kuka itseään kunnioittava työnantaja oikeasti ottaisi töihin sellaisen, jolla ikää reilusti yli 20 ja joka ei ole elämässään koskaan ollut missään töissä?
Kommentit (21)
Tuskin ne haluaakaan. Työelämä on narsististen pomojen ja heidän lellikkiensä temmellyskenttä.
Provo-alert kirjoitti:
Voisiko ne palkata Porvoon kaupunginjohtajiksi.
Tai työministeriksi?
Minä olin 29v kun olin ensimmäistä kertaa töissä, pomo oli erittäin tyytyväinen työpanokseeni. Valitettavasti tuo työ loppui minusta riippumattomista syistä. Mutta tuon pomon suosituksilla sain seuraavan työpaikkani jossa olen vieläkin (5v).
Tunnen yhden tuollaisen. Hän tulee valmistumaan amk:sta 31-vuotiaana enkä usko ett. Kukaan ottaa häntä töihin. Häntä ei kiinnosta mennä kesätöihin johonkin kaupan kassalle vaan haluaisi saada jonkun hienon työpaikan vaikka ei ole jujri mitään työkokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Onko työelämä joku palkinto mielestäsi?
Ei se mikään palkinto ole, vaan kyllä mielestäni kaikkien tämän yhteiskunnan asukkien kuuluu tehdä töitä. Mutta sellaiset ihmiset, jotka ovat ehtineet reilusti yli kaksi- (tai pahempaa, kolmikymppisiksi) ja ketkä eivät ole eläissään koskaan tehneet töitä, ovat mielestäni vain rasitteita työelämässä. He kun eivät useimmiten ymmärrä edes niinkään yksinkertaisia työelämän pelisääntöjä, kuin että töihin tullaan ajoissa ja selvinpäin, ja omaa lomaa ei oteta tuosta noin vain vaikka mitä olisi. Miksi siis ottaisin töihin esim. 25-vuotiaan kenellä ei ole päivääkään työkokemusta miltään alalta, kun jonossa olisi satoja muita keillä sitä työhistoriaa oikeasti on jopa monen vuoden ajalta?
Mielestäni ihmisen työttömyys on muutenkin oma valinta, eihän esim. työkkärin sivuilla muuten olisi lähes 20000 työpaikkailmoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin ne haluaakaan. Työelämä on narsististen pomojen ja heidän lellikkiensä temmellyskenttä.
Minä itseasiassa tiedän yhden lähes kolmekymppisen jannun, jolla ei ole päivääkään työkokemusta miltään alalta ja joka haluaisi kovasti saada töitä. Ainoa saavutuksensa on AMK-tutkinto viiden vuoden takaa. Kyllä hän päivittäin hakee töitä kovasti, mutta valitettavasti hänen junansa on jo mennyt. Yritti hakea samaan firmaan missä minä olen duunissa, töihin ja kerjäsi minulta pitkään suositusta (jota ei todellakaan saanut).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mikään palkinto ole, vaan kyllä mielestäni kaikkien tämän yhteiskunnan asukkien kuuluu tehdä töitä. Mutta sellaiset ihmiset, jotka ovat ehtineet reilusti yli kaksi- (tai pahempaa, kolmikymppisiksi) ja ketkä eivät ole eläissään koskaan tehneet töitä, ovat mielestäni vain rasitteita työelämässä. He kun eivät useimmiten ymmärrä edes niinkään yksinkertaisia työelämän pelisääntöjä, kuin että töihin tullaan ajoissa ja selvinpäin, ja omaa lomaa ei oteta tuosta noin vain vaikka mitä olisi. Miksi siis ottaisin töihin esim. 25-vuotiaan kenellä ei ole päivääkään työkokemusta miltään alalta, kun jonossa olisi satoja muita keillä sitä työhistoriaa oikeasti on jopa monen vuoden ajalta?
Mielestäni ihmisen työttömyys on muutenkin oma valinta, eihän esim. työkkärin sivuilla muuten olisi lähes 20000 työpaikkailmoitusta.
Jos ei osaa tulla töihin ajoissa tai selvinpäin niin tuskinpa se johtuu siitä ettei ole työkokemusta vaan yleisestä elämänhallinnanpuutteesta. Minä en ole koskaan ollut töissä mutta totta kai tiedän työelämän perussäännöt ja osaisin niitä noudattaa. Miten ekaa kertaa vaikka teini-ikäisenä töihin menevätkin osaavat olla ajoissa ja selvinpäin vaikka aikaisempaa kokemusta ei ole?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä itseasiassa tiedän yhden lähes kolmekymppisen jannun, jolla ei ole päivääkään työkokemusta miltään alalta ja joka haluaisi kovasti saada töitä. Ainoa saavutuksensa on AMK-tutkinto viiden vuoden takaa. Kyllä hän päivittäin hakee töitä kovasti, mutta valitettavasti hänen junansa on jo mennyt. Yritti hakea samaan firmaan missä minä olen duunissa, töihin ja kerjäsi minulta pitkään suositusta (jota ei todellakaan saanut).
Ja siis hän haki meille ihan perus varastotyöntekijäksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinäkään näytä ymmärtävän elämänrealiteetteja. Kaikki työttömät ei ole samasta puusta veistetty. Itse olen tällä hetkellä työtön 28-vuotias nainen ja on vähän työkokemusta mutta kyllä minä töihin ajoissa menen ja teen työni kunnolla. Sen lisäksi en mene töihin kännissä yms.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen yhden tuollaisen. Hän tulee valmistumaan amk:sta 31-vuotiaana enkä usko ett. Kukaan ottaa häntä töihin. Häntä ei kiinnosta mennä kesätöihin johonkin kaupan kassalle vaan haluaisi saada jonkun hienon työpaikan vaikka ei ole jujri mitään työkokemusta.
Enpä jaksa uskoa, että hän tulisi pääsemään edes sinne kaupan kassalle. Ei pelkästään työkokemuksen puutteen takia, mutta myöskin ylikoulutuksen takia. Ei kaupan kassalle tai muihinkaan paskaduuneihin oteta mitään korkeakoulusta valmistuneita, koska hehän ottaisivat loparit heti kun heille avautuu mahdollisuus oman alan duuniin.
Alias1221 kirjoitti:
Ap:n kaltaiset ansaitsevat elää loppuelämänsä kadulla ilman tukia.
Miksi ihmeessä? Minähän vain ladon elämän realiteetteja tiskiin.
Enkä minä joutuisi elämään loppuelämääni kadulla ilman tukia missään nimessä, minulla on kyllä omaisuutta ja varallisuutta monen pahan päivän varalle ja saisin kyllä uuden työpaikan melkeinpä mistä vain, jos minut yllättäen potkittaisiinkin töistä ulos.
Ap, yksikään menestynyt ihminen ei kehuskele itseään tällä palstalla. Minua pyydetään eläkkeeltä töihin, osaatko ap ohjelmointia??? Tuskin, vaikka pyydän 7000€, niin siitä huolimatta kelpaa eläkeikäinen koodaaja. Mitä kaltaisesi pikkupimu ymmärtää menestyksestä, et paskaakaan.
Ihanko on rahaa monen päivän varalle, joo saahan niitä pikavippejä, ap.
Pääsee tai ei pääse, mitä väliä sillä on mitä joku sinun mielestäsi "ansaitsee"?