Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tilasin lokitietoni ja en usko, että kaikki katselut ovat asiallisia. Mitä teen?

Vierailija
14.10.2017 |

Tilasin siis lokitietoni terveyskeskuksesta ja minun silmiini näyttää siltä, etteivät läheskään kaikki tietojeni katselut ole asiaan kuuluvia. Miten etenen asiassa?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka selviäisi, että joku on katsonut tietojasi ilman syytä, tästä ei aiheutuisi muuta kuin varoitus. Eli yhtä tyhjän kanssa.

Todennäköisesti varoituksen saajakin olisi eri henkilö kuin itse urkkija, koska itsekin todistan lähes päivittäin työpaikallani tilanteita joissa edellinen koneenkäyttäjä on unohtanut kirjautua ulos. Eipä silti, ihan oikein, että huolimattomuudestakin rangaistaan.

Vierailija
22/49 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä terveystietoja nyt urkkii kaikki kateelliset esim se naapurin hoitsu tai muu. Näitä on hyvä seuratakin. Siksi mahdollisuus siihen on annettukin, ettei kukaan käytä terveyttänne teitä vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse terveyskeskuslääkäri ja huomasin Kannasta, että tietojani oli katsottu läheisen (ei kotikaupungin) terveyskeskusksessa. Pyysin lokitiedot, ja sieltä seliteltiin vain, että kukaan ei siellä ole katsonut tietojani. Vaikka kannassa näkyi, että oli katsottu. Kannassa kyllä näkyi, että tiedoissa oli käyty. Siellä on psykiatrian puolen tekstejäkin.

Ongelma sekin, että en saa millään laitettua noita psykiatrian tekstejä (yli 10 v takaa) näkymättömiin siten, että niitä ei terveyskeskuksessa näkyisi.

Vierailija
24/49 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin omakannassa katsomassa yhtä testitulosta ja samalla tutkin sivustoa, kun en ollu ikinä käyny. No sieltä näin kuka oli katsonut, eikä mun mielestä ollut asiattomia. Työnanataja oli kerran katsonut, mutta se on varmaan ihan ok, kun oli palkallinen sairaskäynti.

Vierailija
25/49 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun mielestä on lähtökohtaisesti itsellä jotain psyk. ongelmaa jos lähtee taviksena tilailemaan lokitietoja terveydenhuollosta. Ketään terveydenhuollon ammattilaista ei kiinnosta pskan vertaa sun terveyshistoria siinä mielessä että sitä lähtisi urkkimaan

syö kakkasi. Helppohan se on Helsingistä huudella muille. Ei varmasti entistä luokkakaveria tule vastan. Mutta meneppä pienessä kyläpoahasessa lääkäriin niin johan on joka ainoa luokkakaverisi sielä vastassa. Heille sitten selittelet yksityset gynekologiset vaivasi, tai psyykkeen ongelmasi, jne jne jne. Vai ei kiinnosta heitä? No kyllä aivan varmasti kiinnostaa, ja sitten juorut lentää. 

Vierailija
26/49 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun mielestä on lähtökohtaisesti itsellä jotain psyk. ongelmaa jos lähtee taviksena tilailemaan lokitietoja terveydenhuollosta. Ketään terveydenhuollon ammattilaista ei kiinnosta pskan vertaa sun terveyshistoria siinä mielessä että sitä lähtisi urkkimaan

Mutta kun ne ammattilaiset voi olla naapureita, sukulaisia, tuttuja... Kyllä hoitajissakin on paljon k-päitä.

Vierailija
27/49 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naapuri julisti itse katsovansa noita tietoja jos alkaa seukkaamaan uuden kanssa. Kyllä se on ihan totta, että kannattaa näitä seurata osaltaan.

Vierailija
28/49 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän ne on käyneet A.Auerin lasten psyk kertomukset huolella lukemassa ,samoin julkkisten mielisairaalareissut. Siellä ne on avoimesti kenen tahansa luettavissa. Ja lukeevatkin. Kerran olin käymässä psyk.poliklinikalla. Hoitaja selaili aikansa kuluksi niitä "potilaittensa" terveystietoja, kaikkea mitä asiakkaat oli lääkäreileen juteleet, luullen että ne on yksityisiä. Kaikki tiedot on siellä, vaikka  abortit, virtsankarkailut, sukupuolitaudit, seurustelusuhteet ruoditaan ja puidaan kahvitauoilla koko henkilökunnan kesken.

Tiesittekö että teidän mielenterveystoimiston käyntitiedot säilytetään myös sosiaalitoimistossa kansioissa, jos haet joskus sosiaaalipuolelle töihin. 100 % varmaa.

Tiesittekö että sosiaalitoimiston väki saa lukea kenen tahansa asiakkaan terveystiedot milloin tahansa, ja myös lukee. Vaikkei ne kuulu niille.

Vierailija
29/49 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse hoitoalalla enkä todellakaan ole kiinnostunut muiden tiedoista. Ei olisi aikaakaan surffailla missään muualla kuin hoidettavien potilaiden tiedoissa enkä ymmärrä kellä muka on! Ihan sama mikä jotakuta naapuria tai entistä luokkakaveria vaivaa. Saan aivan tarpeeksi kuunnella ihmisten sairauksista työtehtävissäni niin evvk muiden sairaustarinat! Saa olla aika omituinen jos jaksaa vielä kaiken pakollisen päälle tutkia muidenkin tietoja.

Vierailija
30/49 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa luulen, että ne mun tekstit kiinnostais aika monia, mutta ei siitä sen enempää. ap

Juu ihan varmaan joo.... Kuulepas nyt, tuskinpa sulla on tiedoissasi mitään niin ihmeellistä. Ihmiset tuppaavat helposti kuvittelemaan että ovat kiinnostavampia kuin oikeasti ovatkaan. Maailma ja Suomikin on täynnä kaikenlaisia sairauksia ja sairaskertomuksia, tuskinpa sinun on yhtään millään tapaa mielenkiintoisempi kuin muut tai edes suurin osa.

Vierailija
31/49 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinua noin paljon kiinnostaa? Itseäni ei vähääkään kiinnosta, katsooko joku omia terveystietojani. Osa kirjatuista tiedoista muutenkin päin persettä. 

Vierailija
32/49 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkukylän kasvattina itselläkin on vähän väliä potilaana naapuria tai milloin mistäkin yhteydestä tuttua ihmistä, olen nämä suurimmaksi osaksi onneksi pystynyt nakittamaan kollegalle ennen kuin potilaskaan on tajunnut mistä on kysymys. Vielä vähemmän kiinnostaisi perehtyä heidän hoitokertomuksiinsa, en tekisi sitä uteliaisuuttani vaikka ei olisi mitään pelkoa kiinnijäämisestäkään (entivanhaset paperiset sairauskertomukset esimerkiksi, ei niihin mitään jälkeä jää vaikka kuka lukisi).

Vierailija
33/49 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet asiasta tietämätön. Mikäli itseäsi ei kiinnosta, löytyy kuitenkin sellaisia urpoja joita kiinnostaa. Siinä mielessä urpoja että miksi tehdä pelkän uteliaisuuden vuoksi jotain sellaista mikä on lainvastaista ja josta rangaistaan. Todella noloa olisi jäädä kiinni moisesta. Mutta näitä siis aika ajoin uutisoidaankin.

Erittäin hyvä ap että olet valveutunut asiassa ja tiedät oikeutesi. Ei todellakaan ole yhdentekevää kuka terveystietoja katselee.

Vierailija
34/49 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa luulen, että ne mun tekstit kiinnostais aika monia, mutta ei siitä sen enempää. ap

Juu ihan varmaan joo.... Kuulepas nyt, tuskinpa sulla on tiedoissasi mitään niin ihmeellistä. Ihmiset tuppaavat helposti kuvittelemaan että ovat kiinnostavampia kuin oikeasti ovatkaan. Maailma ja Suomikin on täynnä kaikenlaisia sairauksia ja sairaskertomuksia, tuskinpa sinun on yhtään millään tapaa mielenkiintoisempi kuin muut tai edes suurin osa.

Taidat olla urkkija kun noin älähtelet täällä muka ettei tietojamme voisi tarkistaa itse. Menenpä ma tilaamaankin myös omani.

Vierailija
35/49 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkukylän kasvattina itselläkin on vähän väliä potilaana naapuria tai milloin mistäkin yhteydestä tuttua ihmistä, olen nämä suurimmaksi osaksi onneksi pystynyt nakittamaan kollegalle ennen kuin potilaskaan on tajunnut mistä on kysymys. Vielä vähemmän kiinnostaisi perehtyä heidän hoitokertomuksiinsa, en tekisi sitä uteliaisuuttani vaikka ei olisi mitään pelkoa kiinnijäämisestäkään (entivanhaset paperiset sairauskertomukset esimerkiksi, ei niihin mitään jälkeä jää vaikka kuka lukisi).

No kyllä nuo paperisetkin pitää arkistosta tilata jolloin joudut tekemään niistä pyynnön. Mikään ei jää huomaamatta.

Vierailija
36/49 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos muistutuksesta. Mäkin epäilen että yksi tuttu olisi urkkinut mun tietoja. Lokeja tilailemaan.

Vierailija
37/49 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä nuo paperisetkin pitää arkistosta tilata jolloin joudut tekemään niistä pyynnön. Mikään ei jää huomaamatta.

Olen ollut alalla jo niin kauan että työskentelin samassa tilassa jossa paperiarkistoakin säilytettiin.

Vierailija
38/49 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse hoitajana isossa sairaalassa ja meillä potilaasta näkyy kaikkien muiden erikoisalojen tekstit, mutta ei psykiatrisen puolen. Varmasti on jossakin hoitajia jotka uteliaisuutta lukevat tekstejä, mutta voisin väittää niitä olevan tosi vähän. Itseäni lähinnä vituttaa jos pitää lukea kaikki potilaan tekstit. Joudun siis joskus etsimään potilaasta jotain tiettyä tietoa ja yleensä jonkun lääkärin puolesta joka ei itse jaksa etsiä sitä. Itse ainakin kyllästyn siihen että päivät vatvoo työn takia muiden asioita, todella tylsää.

Osa potilaista on hysteerisiä ja luulee että heidän sairautensa ja lääkityksensä jotenkin kiinnostaa hirveästi hoitohenkilökunta. Voin kertoa että ei kiinnosta... ja tiedoksi että niitä abortteja, psykiatrian diagnooseja ja ties mitä on suurinpiirtein joka toisella. Ei ne ihan oikeasti ketään hetkauta....

Vierailija
39/49 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse hoitoalalla, ja meillä on pääsy ainoastaan niiden asiakkaiden potilastietoihin, joilla on hoitosuhde voimassa meihin. Siitä huolimatta ohjelma kysyy potilastietoja avatessa mistä syystä ne avataan ja vastaamatta ei sivu avaudu.

Joten Tampereella voitte kunnallisen asiakkaat huokaista, järjestelmä on pitävä.

Vierailija
40/49 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo vaarallista jos joku näkee sairaustietoni.