Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ollaan yhdessä niin kauan kuin molemmista tuntuu hyvältä"

Vierailija
14.10.2017 |

Onko tämä hyvä periaate (lapsettomaan) parisuhteeseen?

Minusta on, koska miksi kukaan olisi parisuhteessa, joka ei tee elämästä parempaa. Mutta joidenkin mielestä ilmeisesti parisuhteessa pitäisi olla, vaikka se olisi kuukausia tai vuosia tehnyt elämästä ankeampaa.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo se periaate kaikilla kuitenkin loppuviimeksi on, luvattiin papille mitä tahansa.

Vierailija
2/35 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuo periaate. Yhdessä ollaan oltu tänä vuonna 15 vuotta.  Koko ajan ollut tosi hyvä olo suhteesta, ongelmat ovat tuntuneet tilapäisiltä ja ratkaistavilta, ja näe mitään, mikä muuttaisi asiaa tulevaisuudessa.

Mutta ihan selvä on, että jos toinen alkaisi kohdella minua huonosti, alkaisi laiminlyödä tarpeitani tai lähtisi viemään elämäänsä ihan omituiseen suuntaan, ero olisi oikea ratkaisu. Jos haluaa olla kanssani, täytyy kohdella minua hyvin. Oma valinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuitenkin aika suuri prosentti avioliitoista päättyy eroon, ja vielä suurempi avoliitoista, joten en usko että kovin moni on sitä mieltä että vaikka elämä on perseestä ei voi erota. Kaipa yleensäkin se idea parisuhteessa eli rakkaussuhteessa on se, että se parantaa molempien elämänlaatua. Jos sitten aletaan puhua että ei voida erota kun on lapset tai asuntolaina, niin siinä mennään viteikköön ja pahasti.

Vierailija
4/35 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pian tulee erota, kun tulee vaikeampi jakso?

Vierailija
5/35 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen "vaikeampi jakso"?

Vierailija
6/35 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No aika jolloin parisuhteessa on jostain syystä vaikeaa. Ilmeisesti sun tarkoitus oli sanoa ettei sun suhteissa koskaan ole vaikeita aikoja mutta kyllä jonkunlaisia vaikeuksia tulee väistämättä lähes jokaisessa pitkässä suhteessa.

Vierailija
7/35 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. En tajua, kun parjataan, että ihmiset eroaa muka liian helposti. Eikö ne vitun asiantuntijat näe, että heidän kasvattamansa ihmiset eivät ole kykeneviä ratkaisemaan pulmia, joita parisuhteessa tulee eteen, ja siksi erotaan. Saatana katselkoot peiliin vaan.

Vierailija
8/35 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No aika jolloin parisuhteessa on jostain syystä vaikeaa. Ilmeisesti sun tarkoitus oli sanoa ettei sun suhteissa koskaan ole vaikeita aikoja mutta kyllä jonkunlaisia vaikeuksia tulee väistämättä lähes jokaisessa pitkässä suhteessa.

Esimerkkejä?

Vierailija
9/35 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henk.koht. suunnilleen sitten kun se tekee olosta sietämättömän tai näkee ettei ratkaisua ole näköpiirissä tai hetikin, jos se toinen ei alunperinkään tuntunut oikealta tyypiltä.

Vierailija
10/35 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tuo periaate. Yhdessä ollaan oltu tänä vuonna 15 vuotta.  Koko ajan ollut tosi hyvä olo suhteesta, ongelmat ovat tuntuneet tilapäisiltä ja ratkaistavilta, ja näe mitään, mikä muuttaisi asiaa tulevaisuudessa.

Mutta ihan selvä on, että jos toinen alkaisi kohdella minua huonosti, alkaisi laiminlyödä tarpeitani tai lähtisi viemään elämäänsä ihan omituiseen suuntaan, ero olisi oikea ratkaisu. Jos haluaa olla kanssani, täytyy kohdella minua hyvin. Oma valinta.

Tyhmää puhua omasta valinnasta, silloin jos ei vain osaa ratkaista vaikeuksia joita eteen tulee. Ne voi olla omiakin, eikä aina vaan vika siinä toisessa!

Vierailija
11/35 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuo se periaate kaikilla kuitenkin loppuviimeksi on, luvattiin papille mitä tahansa.

Ei se kaikilla ole, mutta yhä useammalla nykyään on valitettavasti.

Kaikilla on vapaus tehdä omat valintansa, mutta minä en pidä oikeana enkä ymmärrä otsikossa olevaa periaatetta.

Vierailija
12/35 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on huoneentauluna ne asiat, joiden vuoksi aloin suhteeseen. Pari kertaa olen tehnyt siihen muokkauksia, mutta pääosin tarpeeni ovat pysyneet samoina koko suhteen ajan. Huoneentaulu on hyvä muistutus itselle siitä, mikä on oleellista ja mikä turhaa hälinää.

Jos koen, että suhde ei ole viime aikoina vastannut tarpeitani, mietin ensin itse, miten voisin korjata tilanteen. Otan asian puheeksi kumppanini kanssa, ja yhdessä teemme yksinkertaisen suunnitelman. Niin kauan kuin kurssi on kääntymässä oikeaan, minulla riittää kyllä kärsivällisyyttä, mutta jos toinen ei näe mitään ongelmaa, ei ole rakentavalla asenteella liikkeellä tai kohtelee minua huonosti, suhteen voi kyllä lopettaa saman tien.

Kerran olen tehnyt näin, kun toinen ei ollenkaan ymmärtänyt, miksi keskinkertainen seksi kerran viikossa ei ollut minulle tarpeeksi. Silloin oli ihan turha alkaa taittaa peistä. Säästin monta seksuaalisesti epätyydyttävää vuotta, kun erosin heti.

Vierailija
13/35 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivikissaäiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmää puhua omasta valinnasta, silloin jos ei vain osaa ratkaista vaikeuksia joita eteen tulee. Ne voi olla omiakin, eikä aina vaan vika siinä toisessa!

Parisuhde ei ole mitään hyväntekeväisyyttä. Jos et esimerkiksi osaa puhua huutamatta, pitää seksiä ja romantiikkaa prioriteettina tai korjata omia jälkiäsi, nämä saattavat tosiaan olla ongelmia, joita et vain osaa ratkaista. Mutta siinä tapauksessa et voi olla kanssani parisuhteessa. Minulla on paljon annettavaa parisuhteessa, ja pidän itseäni hyvänä kumppanina, mutta vaadin, että minun panokseeni myös vastataan.

Vierailija
14/35 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on se periaate, etten siedä kumppanilta sellaista käytöstä, jota en sietäisi ystävältä. Melkein kaikki laittaisivat välit poikki kaveriin, joka räyhää ja haistattelee, mutta moni kuitenkin kuuntelee tuollaista kumppanilta jopa vuosikausia.

Vierailija
15/35 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se kaikilla ole, mutta yhä useammalla nykyään on valitettavasti.

Kaikilla on vapaus tehdä omat valintansa, mutta minä en pidä oikeana enkä ymmärrä otsikossa olevaa periaatetta.

Sinusta siis parisuhteessa kuuluu pysyä, vaikka se tuntuisi pahalta. Miksi ihmeessä?

Vierailija
16/35 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öh, olen ollut kuudessa parisuhteessa, mutta luvannut nolla kertaa papille mitään. PARISUHDE, haloo.

Vierailija
17/35 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öh, olen ollut kuudessa parisuhteessa, mutta luvannut nolla kertaa papille mitään. PARISUHDE, haloo.

No mitä lupaat parisuhteessa jos jätät kumppanin kun se ei enää ole kiva?

Ei papille mitään luvata vaan sille kumppanille. En ole ollut noin monen kanssa parisuhteessa kuin sinä, enkä noin monelle päättänyt lupausta. Ehkä meillä on eri näkemys mitä on hyvä suhde ja osaa pitää kivaa sen yhden kanssa -sen jälkeen kun on ollut myös kurjaa..

Kuulostaa kurjalta tuollainen parisuhteesta toiseen ja kuudenteen hyppiminen. Sinuna miettisin jo miten ihmiset tahtoo lähteä pois suhteestasi.

Vierailija
18/35 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivikissaäiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde ei ole mitään hyväntekeväisyyttä. Jos et esimerkiksi osaa puhua huutamatta, pitää seksiä ja romantiikkaa prioriteettina tai korjata omia jälkiäsi, nämä saattavat tosiaan olla ongelmia, joita et vain osaa ratkaista. Mutta siinä tapauksessa et voi olla kanssani parisuhteessa. Minulla on paljon annettavaa parisuhteessa, ja pidän itseäni hyvänä kumppanina, mutta vaadin, että minun panokseeni myös vastataan.

Ääliö, voin kyllä "osata" ja teekennellä noita, jotta sinunlaisillasi on kivaa, mutta jos kuvittelet, että nautin olla suhteessa joku muu kuin olen, niin en ehkä halua olla SINUNlaisesi kanssa suhteessa kovin kauaa. Typerä vaatija.

Vierailija
19/35 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin naiset eroavat nykyään todella helposti. Naistenlehtien ja feministien aivopesu tuotta tulosta. Miehiä kyykytetään miten vaan mieleen juolahtaa ja jos kaikki ei mene kuin prinsessasadussa niin sitten todetaan, että minulla on oikeus onneen eikä minun tarvitse sietää mitään kritiikkiä.

Vierailija
20/35 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivikissaäiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivikissaäiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ääliö, voin kyllä "osata" ja teekennellä noita, jotta sinunlaisillasi on kivaa, mutta jos kuvittelet, että nautin olla suhteessa joku muu kuin olen, niin en ehkä halua olla SINUNlaisesi kanssa suhteessa kovin kauaa. Typerä vaatija.

Ellet ole äärimmäisen taitava psykopaatti (mitä tietty voit ollakin), et pysty teeskentelemään arvostavasi romantiikkaa, seksiä ja molemminpuolista kunnioitusta edes niin kauan, että suhde olisi mahdollinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan