Mä haluan mennä naimisiin! (en tajua itseäni)
Ollaan oltu miesystäväni kanssa yhdessä n. 3,5 vuotta ja muutettiin äskettäin yhteen asumaan. Jo n. vuoden verran ajatuksissani on ollut naimisiin meno ja nuo ajatukset ovat voimistuneet koko ajan. En tajua itseäni, sillä meidän kohdalla naimisiin meno ei juurikaan muuttaisi mitään. Ollaan jo 44-vuotiaita, molemmilla on oma omaisuus ja ollaan taloudellisesti itsenäisiä, meillä ei ole kummallakaan lapsia eikä yhteisiä luonnollisestikaan tule jne. JOS mentäisiin naimisiin, avioehto olisi itsestään selvä juttu, kumpikin pitäisi oman nimensä ja muutenkin elämä jatkuisi kuten tähänkin asti. Häitä ei pidettäisi vaan mentäisiin kahdestaan naimisiin maistraatissa.
En tajua miksi nämä naimisiinmenoajatukset ovat nyt vallanneet pääni :) Aargh! Naimisiin menosta on joskus sivulauseessa puhuttu sillä mielellä, että ehkä joskus, mutta sekin on ollut enemmän sellaista vitsailua molempien puolelta.
Kommentit (2)
Mulla on aika sama tilanne. Oon tosin "vasta" 35, seurustellut 3 vuotta eikä vielä edes asuta yhdessä. Ollaan molemmat todella urasuuntautuneita ja itsenäisiä, mutta ihan viime aikoina olen alkanut miettiä millaista olisi asua yhdessä ja mennä naimisiin. Ehkä nämä ajatukset pitää ottaa puheeksi sopivan tilanteen tullen.
No kosi miestä. Jos vastaa kyllä, niin menette naimisiin. Jos vastaa ei niin ette mene.