Ruokia, joita työtön ei pysty ostamaan
Itse pidän näistä, mutta en voi ostaa:
kala
avocadot
homejuusto, parmesan yms
pienleipomoiden leipä
yrtit
viini
kunnon tee
laadukas kahvi
runebergin tortut
kotimaiset omenat
mangot, banaanit ym painavat hedelmät
Kommentit (26)
No voi voi, jos ei banaania ole varaa ostaa. Millä aloittaja oikein elää, riisillä ja ruokaöljyllä? Olen itse hyväosainen työtön, koska saan ylläpitokorvausta sen 180 euroa ja viime viikolla ostin pari kiloa lohta ja tällä viikolla pari kiloa muikkuja, osa pakasteeseen, Castellon homejuustot maksavat varmaan 1,80 € , minkä saa kokoon vaikka pulloja keräämällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä ihmetellään miksi ei voi ostaa. No ehkä siksi, että haluaa rahan riittävän.
Itse en ole työtön, mutta en tuhlaa rahaa ruokaan eli teen ruokaa edullisesti ja nykyään lohi esim on liian kallista syödä usein.
Joku kommentoi ostavansa joskus tonnikalaa ja kannattaa katsoa sen kilohinta ennen ostoa... huonolaatuista ja kallista sekä jää vielä jätettäMitä jätettä? Siitä reilun euron tonnarista kyllä meikäläinen syö päivän ruoat leivän kanssa, tai siitä tekee ison vuoan ruokaa usealle henkilölle/ useaksi päiväksi, jätteeksi jää metallipurkki? Tosin tuo 1,60e alkaa olla kipurajalla. Herkkua se silti joskus on.
Se purkki on jätettä ja varsinkin jos sitä ei Kierrätä oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä ihmetellään miksi ei voi ostaa. No ehkä siksi, että haluaa rahan riittävän.
Itse en ole työtön, mutta en tuhlaa rahaa ruokaan eli teen ruokaa edullisesti ja nykyään lohi esim on liian kallista syödä usein.
Joku kommentoi ostavansa joskus tonnikalaa ja kannattaa katsoa sen kilohinta ennen ostoa... huonolaatuista ja kallista sekä jää vielä jätettäMitä jätettä? Siitä reilun euron tonnarista kyllä meikäläinen syö päivän ruoat leivän kanssa, tai siitä tekee ison vuoan ruokaa usealle henkilölle/ useaksi päiväksi, jätteeksi jää metallipurkki? Tosin tuo 1,60e alkaa olla kipurajalla. Herkkua se silti joskus on.
Se purkki on jätettä ja varsinkin jos sitä ei Kierrätä oikein.
Ei sitä metallitölkkiä lasketa kilohintaan mukaan. Tonnikalapurkissa on kaikki syötävää, mielestäni ihan hyvä annos proteiinia 1,60 euron hintaan. Ostan usein työttömänäkin. Herkulliseen ruoka-annokseen riittää lisukkeeksi keitetyt perunat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia noita voi huoletta ostaa. Omista elämäntavoista ja tuurista kiinni miten työttömyysrahat riittää. Esimerkiksi mulla jää joka kuukausi 100 euroa yli enkä edes katso kaupassa mitä ostan taikka elä laihduttaen.
Niin no, mun elämäntapaan kuuluu pitää asunnosta kiinni kynsin hampain, jottei mene pakkohuutokauppaan ja jää velat (vajaa 20000) niskaan.
Eikä ole miestäkään jakamassa asumiskuluja. Kiinteistöverokin nousee kai taas, se on jostain pois.
Niin, no. Joku muu myisi sen asunnon ihan itse ja muuttaisi sellaiseen, mihin on oikeasti varaa.
Jos samaan aikaan haluaa kartuttaa omaisuutta, eli sijoittaa, eikä raha riitä tiettyihin ruokiin... niin preferenssit sitten ovat ne.
Sillä on aika vähän työttömyyden kanssa tekemistä.
Tiedätkö että muuttotappioalueella maalla asunto ei ole omaisuuden kartuttamista. Toki paremmin on varaa asua vuokralla ihan siitä syystä että kela maksaa sen vuokran, joka olisi korkeampi kuin maksaa laina + lämmitys johonkin rähjäiseen mummonmökkiin. Vaikka yrittäisit myydä ei välttämättä onnistu, tai jäät rutkasti tappiolle ja velat niskaan. Näin meilläkin, mulla on lainan lyhennys 200 e/kk, päälle lämmitys ja muut kulut, mutta on kunnan vuokra-asunnotkin yli 600e/kk. Tähän vain en saa tukea kuin 39e. Kunnan vuokrakämpässä taitaisi jäädä itselle se 500, eli satoja euroja enemmä tukea. Halveksutko tosiaan, kun en vedä maksimiin hyötyjä tuista?
Vierailija kirjoitti:
Ai mitä jää korkean hinnan vuoksi meiltä ostamatta?
Ainakin:- Luomu (hinnoiteltu ihan liian ylös),
- Laadukas kala (joskus saa tarjouksista halvempia osia ja poistopisteistä ylijäämäpaloja),
- Laadukas kokoliha (pakko ostaa halvinta tarjoushauhelihaa tai halvinta keittokinkkua, ja tinkiä eettisyydestä),
- Laadukas juusto,
- Kaikki muut kuin sesongin hedelmät, vihannekset ja kasvikset,
- Useimmat kotimaiset tuoretuotteet (esim. kotimaiset omenat & marjat on hinnoiteltu ihan liian ylös, pakko ostaa Euroopasta tuotuja halvempia),
- Paistopisteen kaikki kalliimmat ja laadukkaammat tuotteet.
Harmi, kun kaikilla työttömillä ei ole mahdollisuutta päästä marjaan. Kotimaisia omenoitakaan ei jaeta osattomille vaan viedään metsään peuroille.
Miksi työtön ostaisi paistopisteen kalliita tuotteita, kun on aikaa leipoa itse, tai ainakin paistaa pakasteet, jotka ovat paljon halvempia?
Entä miksi työtön ei käy poimimassa kaupoista alennetulla hinnalla myytäviä päiväystuotteita, kun ei ole työkiireitä
Niin, no. Joku muu myisi sen asunnon ihan itse ja muuttaisi sellaiseen, mihin on oikeasti varaa.
Jos samaan aikaan haluaa kartuttaa omaisuutta, eli sijoittaa, eikä raha riitä tiettyihin ruokiin... niin preferenssit sitten ovat ne.
Sillä on aika vähän työttömyyden kanssa tekemistä.