Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokia, joita työtön ei pysty ostamaan

Vierailija
14.10.2017 |

Itse pidän näistä, mutta en voi ostaa:

kala
avocadot
homejuusto, parmesan yms
pienleipomoiden leipä
yrtit
viini
kunnon tee
laadukas kahvi
runebergin tortut
kotimaiset omenat
mangot, banaanit ym painavat hedelmät

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä ei voi ostaa? Ei tietenkään joka päivä, mutta toisinaan. Paljonko olet varannut ruokarahaa per päivä per henkilö?

Vierailija
2/26 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaa en osta, enkä kalaa muuten kuin joskus tonnikalaa, vaikka sekin on köyhälle kiellettyä. Juustot jäävät kauppaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia noita voi huoletta ostaa. Omista elämäntavoista ja tuurista kiinni miten työttömyysrahat riittää. Esimerkiksi mulla jää joka kuukausi 100 euroa yli enkä edes katso kaupassa mitä ostan taikka elä laihduttaen.

Vierailija
4/26 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edelleenkään ymmärrä miksi näitä tuotteita ei voi ostaa. Mikä se päivän tai viikon ruokaraha on?

Vierailija
5/26 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri kuukausina eri herkun voi tilipäivän kunniaksi ostaa, jos tosiaan haluaa maistaa. Esim. Ben & Jerry´s jäätelö.

Vierailija
6/26 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä tietenkään jää rahaa ruokaan kun kaikki menee alkoholiin, mahdollisesti tupakkaan ja veikkauspeleihin. Plus erilaisiin osamaksuihin ja kiina-krääsän tilailuun...

Vierailija
7/26 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia noita voi huoletta ostaa. Omista elämäntavoista ja tuurista kiinni miten työttömyysrahat riittää. Esimerkiksi mulla jää joka kuukausi 100 euroa yli enkä edes katso kaupassa mitä ostan taikka elä laihduttaen.

Niin no, mun elämäntapaan kuuluu pitää asunnosta kiinni kynsin hampain, jottei mene pakkohuutokauppaan ja jää velat (vajaa 20000) niskaan.

Vierailija
8/26 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään, mitä ei olisi varaa ostaa. Raja menee enemmän siinä, mitä raaskii. Viimeksi kun miehen kanssa olin kaupassa yhdessä ja mietin, raaskinko ostaa suosikkijuustoani, niin mies sanoi että osta vaan. Se maksaa melkein 30€/kg mutta se kuuden euron pala riittää minulla viikoksi. Se on sellainen herkuttelujuusto, jota usein otan illalla pienen palan. Omat ruuat yritän tehdä sitten halvemmalla, minusta arkiruuan ei tarvitse olla mitään pihviä ja tuoretta kalaa vaan joku siskonmakkarakeitto käy hyvin.

Vierailija
9/26 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkalounas, sitä ei pysty. Muutoin ei kai rajoitteita ole.

Vierailija
10/26 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuohuviini 12 euroa. Viini 10 euroa.

Juusto 5e

Esikypsytetyt avokadot 4€ pari.

Parmesanipussi.... 3€?

Onko niin, ettei mitään näistä voi ostaa kerran tai kaksi kuukaudessa? Juusto riittää viikon, avokadoista tekee 2-4 spagettiannosta.

Vierailija
11/26 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ihmetellään miksi ei voi ostaa. No ehkä siksi, että haluaa rahan riittävän.

Itse en ole työtön, mutta en tuhlaa rahaa ruokaan eli teen ruokaa edullisesti ja nykyään lohi esim on liian kallista syödä usein.

Joku kommentoi ostavansa joskus tonnikalaa ja kannattaa katsoa sen kilohinta ennen ostoa... huonolaatuista ja kallista sekä jää vielä jätettä

Vierailija
12/26 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mitä jää korkean hinnan vuoksi meiltä ostamatta?

Ainakin:

- Luomu (hinnoiteltu ihan liian ylös),

- Laadukas kala (joskus saa tarjouksista halvempia osia ja poistopisteistä ylijäämäpaloja),

- Laadukas kokoliha (pakko ostaa halvinta tarjoushauhelihaa tai halvinta keittokinkkua, ja tinkiä eettisyydestä),

- Laadukas juusto,

- Kaikki muut kuin sesongin hedelmät, vihannekset ja kasvikset,

- Useimmat kotimaiset tuoretuotteet (esim. kotimaiset omenat & marjat on hinnoiteltu ihan liian ylös, pakko ostaa Euroopasta tuotuja halvempia),

- Paistopisteen kaikki kalliimmat ja laadukkaammat tuotteet.

Vierailija
13/26 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ainoa asia mitä en pysty työttömänä ostamaan, on kaviaari. Kaiken muun voin ostaa koska eihän noita aineksia ole pakko ostaa kuin kerran kaksi kuussa.

Vierailija
14/26 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no, mun elämäntapaan kuuluu pitää asunnosta kiinni kynsin hampain, jottei mene pakkohuutokauppaan ja jää velat (vajaa 20000) niskaan.

Eikä ole miestäkään jakamassa asumiskuluja. Kiinteistöverokin nousee kai taas, se on jostain pois.

Vierailija
15/26 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki minkä kilohinta on yli kympin.

Vierailija
16/26 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pidän näistä, mutta en voi ostaa:

kala

avocadot

homejuusto, parmesan yms

pienleipomoiden leipä

yrtit

viini

kunnon tee

laadukas kahvi

runebergin tortut

kotimaiset omenat

mangot, banaanit ym painavat hedelmät

Minäkin olen ollut pitkään työttömänä, mutta olen pystynyt ostamaan noita kaikkia. Banaaneja saa eurolla kilon ja kotimaista kirjkolohta kympillä; silloin ostan mutta muuten harvemmin. Runebergin torttuja ei tarvitse kovin usein ostaa, pariin ostokertaan vuodessa riittää pienikin työttömyyskorvaus. 

Mutta minä en käytä rahaa kampaajaan, muotivaatteisiin, meikkeihin, autoihin, "tasokkaampaan" asumiseen ym. Elämä on valintoja.

Vierailija
17/26 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistusasunnon maksaminen on tosiaan valinta. Jos tahtoo laittaa rahaa johonkin, johon ei ole oikeastaan varaa, on tingittävä muusta. Jos viikon ruokaraha on vaikka 20e, sillä harvemmin sitten ostetaan viinipullo.

Vierailija
18/26 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ihmetellään miksi ei voi ostaa. No ehkä siksi, että haluaa rahan riittävän.

Itse en ole työtön, mutta en tuhlaa rahaa ruokaan eli teen ruokaa edullisesti ja nykyään lohi esim on liian kallista syödä usein.

Joku kommentoi ostavansa joskus tonnikalaa ja kannattaa katsoa sen kilohinta ennen ostoa... huonolaatuista ja kallista sekä jää vielä jätettä

Mitä jätettä? Siitä reilun euron tonnarista kyllä meikäläinen syö päivän ruoat leivän kanssa, tai siitä tekee ison vuoan ruokaa usealle henkilölle/ useaksi päiväksi, jätteeksi jää metallipurkki? Tosin tuo 1,60e alkaa olla kipurajalla. Herkkua se silti joskus on.

Vierailija
19/26 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän noita voi ostaa, vaikka työtön olisi?

Ei siellä kassalla kysytä oletko töissä vai työtön ja jos vastaat jälkimmäisen niin "sori, näitä banaaneja ei myydä teidänlaisille".

Vierailija
20/26 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkalounas, sitä ei pysty. Muutoin ei kai rajoitteita ole.

Kyllä pystyy, kuten myös opiskelijaruokalan annoksen. Tosin siitä joutuu maksamaan vähän enemmän kuin sen työpaikan työntekijät tai opiskelijat. Joskus voi olla varsinkin yksin asuvalle työttömälle ja eläkeläiselle parempi vaihtoehto käydä syömässä päivittäin hyvä "työpaikkalounas" kuin tehdä yhden hengen annoksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän