Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

V*tuttaa nämä yhden vapaat

Vierailija
14.10.2017 |

Ei tässä ehdi millään palautua. Tämäkin päivä menee siivotessa ja pyykätessä eikä edes viitsi viiniä ottaa ruuan kanssa kun on huomenna taas työpäivä. Edellinen kahden vapaa oli alkukuusta ja seuraava kahden vapaa loppukuusta. Saatana. Miten ihmeessä ihmiset ovat ennen vanhaan jaksaneet kuuden päivän työviikkoja.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ruoan kanssa ei voi ottaa 1-2 lasia viiniä jos huomenna on töitä?

Vierailija
2/29 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ruoan kanssa ei voi ottaa 1-2 lasia viiniä jos huomenna on töitä?

En vaan voi, mulla on joku ihme periaate että työpäivää edeltävänä päivänä ei yksinkertaisesti oteta alkoholia. Ja kyse ei ole siitä, ettenkö pystyisi jättämään siihen yhteen tai kahteen lasilliseen. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen juotiin joka päivä pelkkää olutta ja viiniä. Kummasti se piristää päivää.

Vierailija
4/29 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne tuo yhden päivän palautumisväsymys.. Sitä elää kuin sumussa ja illalla alkaa ajatukset olemaan tulevissa töissä. Pomo sanoo että se viikoittainen lepoaika täyttyy näillä aikatauluilla ja muistaa kuitata aina sen lempikommenttinsa

"Kyllä nuorena jaksaa"

Vierailija
5/29 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah ihanaa, vielä työaikaergonomisesti illasta yhdelle vapaalle ja seuraavana päivänä aamuun. Kyllä mieli ja kroppa lepää ja taas jaksaa hoitaa mummeleita.

Vierailija
6/29 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ah ihanaa, vielä työaikaergonomisesti illasta yhdelle vapaalle ja seuraavana päivänä aamuun. Kyllä mieli ja kroppa lepää ja taas jaksaa hoitaa mummeleita.

Juu. Tällainen itseasiassa oli edellinen vapaapäiväni. Ilta-vapaa-aamu. Ap

Vierailija
7/29 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae välillä saikkua

Vierailija
8/29 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae välillä saikkua

En ole kipeä, eikä moraali anna periksi hakea saikkua olemattomasta syystä.

Vierailija
9/29 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

..Aivan.. Toi on pahin kun työvuorot ovat mielivaltaisesti aamua-iltaa-iltaa-aamua. Itsellä "aamun" työt alkavat 10-12aikoihin ja kotiin vasta kahdeksan jälkeen.

Kuulostaa ihan kivalta mutta kun asun yksin puulämmitteisessä torpassa niin koti ehtii talvella jäähtyä päivän aikaan ja illalla menee pitkään ennenkun uskallan peltejä laittaa kiinni. Plus lumityöt, ruoanlaitto, kaupassa käymisestä nyt puhumattakaan. Olis reilusti aamuvuoro niin sais aikataulutettua elämää edes vähän..

Vierailija
10/29 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan täyttä kurapaskaa on nämä yhden vapaat, tekis mieli heittäytyä oikeesti työttömäks kun tää työelämä ja vuorotyö on vaan niin älytöntä, muulle elämälle ei jää yhtään aikaa ja sen verran huonosti tästä tienaakin. Joka päivä mielessä.

Vierailija
11/29 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä ehdi millään palautua. Tämäkin päivä menee siivotessa ja pyykätessä eikä edes viitsi viiniä ottaa ruuan kanssa kun on huomenna taas työpäivä. Edellinen kahden vapaa oli alkukuusta ja seuraava kahden vapaa loppukuusta. Saatana. Miten ihmeessä ihmiset ovat ennen vanhaan jaksaneet kuuden päivän työviikkoja.

Olisikohan ennen vanhaan työtahti ollut melko paljon järkevämpi kuin nykyisin? Ei 6pv työviikossa mitään ongelmia ole, jollei tarvitse joka päivä tappaa itseänsä työllä! Kyllä minulle sopisi 6pv työviikko leppoisalla työtahdilla ja 6pv palkalla! Suomessa on vain se ongelma että töitä kyllä löytyy, mutta ei hyviä palkanmaksajia. Lisäksi palkan eteen joutuu tekemään kohtuuttomasti töitä, suhteessa summaan mikä maksetaan tilille.

Vierailija
12/29 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä ole välillä 2 päivää vapaata peräjälkeen? Työvuoroja tehdessäni pyrin siihen, että viikossa olisi 2 peräkkäistä vapaapäivää. Aina ei toki siihen pysty.

Vierailija
13/29 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä hyvä esimies pyrkii tekemään työvuorolistat niin, että työntekijät jaksaa. Anna palautetta, se on ihan perusteltua. Mun nykyinen pomo pyrkii laittamaan kaikille kakkosvapaita. Välillä ei onnistu, mutta itselle ihan ok, jos pääsääntöisesti kuitenkin on kakkosvapaita.

Vierailija
14/29 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teillä ole välillä 2 päivää vapaata peräjälkeen? Työvuoroja tehdessäni pyrin siihen, että viikossa olisi 2 peräkkäistä vapaapäivää. Aina ei toki siihen pysty.

...Meillä viikottainen lepoaika tarkoittaa 38h yhtämittaista taukoa. Ja sen ei tarvitse olla viikonloppuna.

Eli jos sulla työt loppuu maanantai-iltana 20.00 niin sut voi taas laittaa vuoroon keskiviikkoaamuna klo10.00..

Ja jos tulee ylitöitä (mitä ei saisi) niin pomo ei suinkaan jemmaa niitä silleen että saisi vapaapäivän jossain vaiheessa. Ei, ne pitää ripotella tasaisesti ja nipistää tunti jostakin työpäivästä.

Vierailija
15/29 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...Meillä viikottainen lepoaika tarkoittaa 38h yhtämittaista taukoa. Ja sen ei tarvitse olla viikonloppuna.

Eli jos sulla työt loppuu maanantai-iltana 20.00 niin sut voi taas laittaa vuoroon keskiviikkoaamuna klo10.00..

Ja jos tulee ylitöitä (mitä ei saisi) niin pomo ei suinkaan jemmaa niitä silleen että saisi vapaapäivän jossain vaiheessa. Ei, ne pitää ripotella tasaisesti ja nipistää tunti jostakin työpäivästä.

Jep ja sen päivän työt on sitten tehtävä 7 tunnissa sen 8 sijaan :))))

Vierailija
16/29 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mitähän ihmettä liikkuu listojen tekijän mielessä, kun vapaille on kiva päästä illalla klo 21 ja vapaiden jälkeen aamuvuoroon. Tuskin ois itelläkään mukava jäädä viikonloppuvapaille illasta. Aivan typerää noudattaa itsepäisesti tuota työaikaergonomiaa, vaikka työntekijät ovat mielipiteensä sanoneet.

Vierailija
17/29 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä on, nyt näyttää olevan melkein kuukausi näiden välillä. Alanvaihto aina vain enemmän ja enemmän mielessä. Ap

Vierailija
18/29 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa. Olin ennen sellaisessa työssä, että vapaita oli aina yksi päivä peräkkäin. Siinä työpaikassa oli niin, että vapaapäivät olivat aina tiistaina ja torstaina. Viikonloppuvapaa oli kerran kuussa. En vaan koskaan tottunut siihen. Tuntui, ettei yhdessä päivässä ehtinyt palautua kunnolla ja ajatukset olivat jo seuraavan päivän työasioissa. Viikonloppuna oli outoa lähteä töihin, kun muu perhe jäi nukkumaan. Työkavereilleni tämä ei ollut mikään ongelma. Yksikin sanoi, ettei osaisi palata enää tavalliseen viikkotyöhön. 

Luulen, että vuorotyö ei sovi kaikille. Olisiko mahdollista, että etsisit työpaikan, jossa ei ole vuorotyötä? Työ on aika iso osa ihmisen elämää ja mielestäni työpaikan takia ei kuulu kärsiä. Minä en ainakaan sovellu yhtään vuorotöihin. Epäsäännöllinen rytmi aiheuttaa minulle unettomuutta ym. Olen onnellinen, kun menen joka aamu klo 7.00 töihin ja pääsen 15.00 kotiin ja viikonloput ovat vapaat ja juhlapyhät rytmittävät arkea. 

Tsemppiä sinulle! 

Vierailija
19/29 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

..Aivan.. Toi on pahin kun työvuorot ovat mielivaltaisesti aamua-iltaa-iltaa-aamua. Itsellä "aamun" työt alkavat 10-12aikoihin ja kotiin vasta kahdeksan jälkeen.

Kuulostaa ihan kivalta mutta kun asun yksin puulämmitteisessä torpassa niin koti ehtii talvella jäähtyä päivän aikaan ja illalla menee pitkään ennenkun uskallan peltejä laittaa kiinni. Plus lumityöt, ruoanlaitto, kaupassa käymisestä nyt puhumattakaan. Olis reilusti aamuvuoro niin sais aikataulutettua elämää edes vähän..

Muuta osuuspankin taloon yksiöön

Vierailija
20/29 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutulta kuulostaa. Olin ennen sellaisessa työssä, että vapaita oli aina yksi päivä peräkkäin. Siinä työpaikassa oli niin, että vapaapäivät olivat aina tiistaina ja torstaina. Viikonloppuvapaa oli kerran kuussa. En vaan koskaan tottunut siihen. Tuntui, ettei yhdessä päivässä ehtinyt palautua kunnolla ja ajatukset olivat jo seuraavan päivän työasioissa. Viikonloppuna oli outoa lähteä töihin, kun muu perhe jäi nukkumaan. Työkavereilleni tämä ei ollut mikään ongelma. Yksikin sanoi, ettei osaisi palata enää tavalliseen viikkotyöhön. 

Luulen, että vuorotyö ei sovi kaikille. Olisiko mahdollista, että etsisit työpaikan, jossa ei ole vuorotyötä? Työ on aika iso osa ihmisen elämää ja mielestäni työpaikan takia ei kuulu kärsiä. Minä en ainakaan sovellu yhtään vuorotöihin. Epäsäännöllinen rytmi aiheuttaa minulle unettomuutta ym. Olen onnellinen, kun menen joka aamu klo 7.00 töihin ja pääsen 15.00 kotiin ja viikonloput ovat vapaat ja juhlapyhät rytmittävät arkea. 

Tsemppiä sinulle! 

Kiitos tsempeistä. Nyt on jotenkin sellainen hetki että suoraan sanoen vituttaa niin ettei veri kierrä nämä epäsäännölliset työajat. Kai se ikä tekee tehtävänsä, en nuorempana kokenut samanlaista. Ap