Pitäisikö erota? Mieheni sotkee kuin pikkulapsi eikä siivoa pyynöstäkään
Minulla alkaa tosissaan mennä hermot mieheni käytökseen. Olemme nyt asuneet noin kaksi vuotta yhdessä. Hän jatkuvasti sanoo minulle "älä nalkuta" "älä AINA valita" kun pyydän tekemään jotain pientä. Hän on todella sotkuinen kotonamme, esimerkiksi leivänmuruja löytyy kokoajan joka puolelta taloa, jopa sängystämme, vessanpönttö on hänen jäljiltään paskainen eikä hän vaivaudu sitä harjaamaan, lattialla ja pöydillä on tahmoja mehusta, lautasia joissa on ruokaa on milloin missäkin, pyykit heitennyinä lattialle pyykkikorin eteen ja paljon muuta. Yritän saada miestä yleensä ystävällisesti pyytämällä siivoamaan jälkensä, mutta viimeaikoina tämä on ärsyttänyt niin paljon että joudun jatkuvasti jankkaamaan ja kysymään miksi on niin vaikeaa. En tajua miksi omat jäljet on niin vaikea siivota, ei aina heti tarvitse, mutta kun hän ei juuri koskaan niitä siivoa. Alan jo miettiä pitäisikö erota, koska en jaksa sitä, että töistä tullessa talo on sikolätti, vaikka olisin aamulla siellä siivoillut. Puhuminenkaan ei auta, koska vaikka olen sanonut asian tuntuvan minusta ikävältä, hän ei edes yritä muuttaa mitään. Mitä teen??
Kommentit (6)
Sinun pikkusieluisuutesi tappaa suhteenne. Vain sinun tapasi on oikea.
Mieti sitä.
Ei omien sotkujen siivoamisen pyytäminen ole pikkusieluisuutta
Sä olet noin 2 v myöhässä. Olet sille äiti. Jollet halua olla äiti, nosta se pihalle.
Olisiko tässä nyt hyvä kokeilla ennen eroa sitä, että otat ison korin johon vain keräät kaiken minkä mies jättää levälleen. Sinun ei tarvitse nähdä sotkuja eikä nalkuttaa miehelle niistä, vaan mies voi omaan tahtiinsa tyhjentää koria.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko tässä nyt hyvä kokeilla ennen eroa sitä, että otat ison korin johon vain keräät kaiken minkä mies jättää levälleen. Sinun ei tarvitse nähdä sotkuja eikä nalkuttaa miehelle niistä, vaan mies voi omaan tahtiinsa tyhjentää koria.
Näin mä teen kun mies jättää keittiön pöydälle omia rojujansa, mä vien ne sen työpöydälle tms. kasaan, ettikööt sieltä omansa
Sun pitää nyt kysyä itseltäsi jaksatko katsoa tuota seuraavat 40v koska miehesi tuskin tulee muuttumaan