Työllinen! Miksi olet saanut töitä?
Miksi juuri sinut on valittu, vaikka töihin on kuulemma ihan helv... vaikea päästä?
Kommentit (22)
Silloin oli työnantajalla työvoimapula ja pääsin ilman suhteita töihin. Osoittauduin hyväksi työntekijäksi, vaikken omannut suhteita firmaan, olen sosiaalisesti lahjaton ja olin moninkertainen pitkäaikaistyötön.
Kuudet yt:t jo selvitetty.
Helkkarin moisella tuurilla sen lisäksi, että tein helkkaristi töitä saadakseni töitä. Kouluttauduin alusta asti uudelleen, tein hakemuksia ja viilailin nettihakemuksiani päivittäin. Yllättäin sain nettihakemuksen perusteella kolme järkevää yhteydenottoa kaikenmaailman epämääräisten myyntiedustus- ja verkostomarkkinointitarjousten seassa. Näistä yksi oli minulle liian haastava, kaksi oli sitten sellaisia, että tartuin tilaisuuteen. Tämä yksi sitten poiki työpaikan sen verran nopeasti, ettäehdin perua sen toisen. Tuuria oli siinä, että tästä paikasta lähti eläkkeelle juuri tyyppi sellaiseen aikaan, kun mulla oli määräaikainen edellisessä loppumassa. Se oli työllistämistyö, mutta sitä ei työnantajani tiedä, eikä tarvitsekaan tietää.
Soitin ja kysyin töitä. Pääsin heti töihin määräaikaisia pätkiä tekemään. Tuli vakituisia paikkoja tarjolle, laitoin hakemuksen, tulin valituksi.
Rekrystä vastaavalla henkilöllä oli jotain ongelmia ja otti minut ilman kunnon suosituksia. Myöhemmin selvisi paljon muitakin laiminlyöntejä, oli mm. ostellut firman piikkiin tavaraa ja lopulta vain katosi ilmoittamatta kenellekään. Minä kuitenkin jäin!
Olin aikani tempputyöllistettynä ja lopulta tarjottiin palkallista sopimusta.
Onnella ja sen jälkeen olen tehnyt itseni tarpeelliseksi.
Annoin työnantajalle pillua. Hän palkkasi minut assistentikseen hyvällä palkalla. Ainut keino saada nykyisin töitä.
Meille otettiin melkein kaikki hakemuksen laittaneet ja haastatteluun vaivautuneet.
Viimeisimmän sain lähettämällä hakemuksen. Vajaa 400 hakijaa, minut valittiin.
Nourena tulivat kyselemään koululuokasta olisiko ketään innokasta. Nyt toistamiseen sitten 50- vuotiaana jo joutui käyttämään suhteita eli työhönotosta vastaava oli entinen työkaveri. Kukaan ei aiemmin tuntematta ota enää tämän ikäistä töihin vaan pitää olla tunnettu ja omata vahvat näytöt aiemmasta työhiostoriasta.
Oikea alavalinta ja olen hyvä työssäni.
Joka paikkaan olen päässyt mihin olen halunnut. Yleensä en ole viihtynyt yhdessä paikassa pitempään kun 2kk-1v ja siksi on kertynyt monipuolinen työkokemus. Kaikkialle olisin saanut töihin jäädäkin jos olisin halunnut. Olen 28-vuotias nainen, eli parhaassa lisääntymisiässä. Ei se tällä alalla haittaa, en tosin ole ikinä vakipaikkaa edes hakenut, tarvitsen vaihtelua. Myös ihan keikkaillen eri paikoissa voisi töissä olla vaikka joka päivä. Parhaillaan opiskelen saman alan korkeakoulututkintoa.
Pirusti pätkätöitä huonolla palkalla totaalisurkeilla työnantajilla kun oli tarpeeksi takana, niin vakituisia töitä arvostetuilta paikoilta alkoi satelemaan. Jokaisesta pätkätyöstä hommasin suosittelijat ja kasapäin positiivista palautetta. Oman elämän myyntiähän se tuolloin oli surkealla palkalla (toteutunut palkka suhteessa toteutuneisiin työtunteihin korkeakoulutuksen omaavana ylemmän toimihenkilöt paikalla oli pienimmillään noin 8e/h).
Näin jälkikäteen hymyilyttää, kun vihdoin pääsin paikalle mitä kauan havittelinkin :)
Annoin pillua ja sain assarin paikan, hyvällä palkalla ilman koulutusta .
Löysin itselleni korkeakouluopintojen aikana kesätyöpaikan. Ensimmäisenä kesänä pääsin kuukaudeksi arkistoon, minkä työn hoidin antaumuksella ja iloisella mielellä, koska olin hyvin kiitollinen saamastani palkasta. Seuraavana kesänä pääsin toimistotöihin koko kesäksi samaan paikkaan ja niin myös myöhempinäkin kesinä. Valmistuttuani työttömäksi maisteriksi, otin myös talvisikaan sijaisuuksia vastaan. Lopulta olin kokoaikaisesti töissä. Vuosien jälkeen hankin työn ohessa ammattitutkinnon tuohon työhön ja sen jälkeen minut vakinaistettiin, kun seuraava ihminen eläköityi. Palkkani (2300 € brutto) on ehkä vähän yli puolet siitä, mitä voisin saada korkeakoulututkintoni perusteella, mutta en ole katkera. Arvostan sitä, että palkka tulee säännöllisesti ja työ on ihan mukavaa. Olen kohta 50 v. enkä haaveile muusta.
Vierailija kirjoitti:
Soittivat minulle kotiin ja kysyivät, haluaisinko tulla heille töihin.
Multa kysyttiin mitä minä haluan että tulisin heille töihin :)
Alunperin koulutus ja rento asenne, sittemmin kokemus ja se että on aina hoitanut sovitut jutut. Sama pomo on palkannut mut kahdesti, eri firmoihin.
Saivat työkkäristä yhteystietoni, soittivat ja pyysivät haastatteluun.
Tunnin päästä soitosta olin haastattelussa, en siis ehtinyt jännittämään yhtään ja haastattelu meni rennosti.
Parin päivän päästä soitettiin että minut on valittu.
Soittivat minulle kotiin ja kysyivät, haluaisinko tulla heille töihin.