Työllinen! Miksi olet saanut töitä?
Miksi juuri sinut on valittu, vaikka töihin on kuulemma ihan helv... vaikea päästä?
Kommentit (22)
Elämäni ensimmäiset 7 työpaikkaa sain suhteilla (isän, äidin, veljen, ystävän ja tuttavan kautta), miltein kaikki näistä olivat kesätöitä, osa-aikatöitä ja pätkätöitä.
Sittemmin opiskelin toiseen ammattiini ja opettaja hommasi minulle harjottelupaikan alani yritykseen. Paikasta poikesi kesätyö, sitten oppisopimus, jonka jälkeen tarjottiin vakituista paikkaa. Viihdyin yrityksessä joitakin vuosia.
Otin sitten lopputilin ja muutin ulkomaille. Palasin takasin Suomeen ja etsiskelin töitä netin kautta, lähetin yhden perinteisen hakemuksen avoimeen alani paikkaan ja minulle tarjottiin haastattelussa vakkari soppari.
Opettajalleni olen kiitollinen, joka varmisti minulle vakituisen oman alani työpaikan ja näin myös kallisarvoisen työkokemuksen. Myöhemmin selvisi, että hänellä oli ollut vuosikausia tapana valita yksi oppilas luokastsa harjoitteluun ko. yritykseen ja aina tästä on seuranut työpaikka opiskelijalle. :)
Suhteilla sain ensimmäisen työpaikkani. Se jälkeen olen hoitanut hommani kympillä ja ollut joustava ja hyvä työntekijä. Se on poikinut uusia hommia.
Hyvällä tuurilla on myös ollut osuutta asiaan. Olen ollut oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Olen myös ollut valmis kulkemaan pitkääkin matkaa ja tekemään vuorotyötä.