Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä hintainen lahja kummilapselle?

Vierailija
13.10.2017 |

Minkä hintaisia lahjoja ostatte pienituloisena kummilapsillenne?
Kuinka monta lahjaa ostatte vuosittain?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vastaan vaikka en oo erityisemmin pienituloinen. Mutta ostan lahjat siis jouluna ja synttäreillä. Ja tietenkin ostin esim silloin kun pääsi ripille. Noin 20-50 euroa oon laittanut synttäri- ja joululahjoihin, rippilahjaksi viimekesänä ostin rippiristin joka oli muutaman kympin (tyttö itse valitsi sen) ja annoin satasen. Seuraavat isommat juhlat ovat ylioppilasjuhlat, silloin varmaan annan parisataa tms.

Ei oo ollut siis tarkkaa budjettia. Silloin lahjoihin meni vähemmän kun oli pieni kun ostin jonkun legopaketin tms, nyt vanhempana rahaa mennyt vähän enemmän, oon kerännyt valkoista teemaa.

Tärkeintä on varmasti muistaminen, ei lahjan arvo!

Vierailija
2/2 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitinä ja kummitätinä vastaan, että sopiva lahja kummilta/lähisukulaiselta on ajatuksella valittu, omaan taloustilaan sovitettu ja hintahaarukaltaan 10-50e (tässä haarukassa ovat myös itse laittamani lahjat olleet).  Laitoin siis ylärajan ihan sillä, että vanhemmistakin voi olla "vaivaannuttavaa" vastaanottaa kovin kalliita lahjoja, ja aika monet haluavat opettaa ettei raha kasva puussa. Ainahan on toki niitä, jotka rahan kiilto silmissä odottavat ja olettavat kaikenlaista, mutta ei sellaisten mielipiteistä kannata välittää. Lahjoja on sopivaa antaa syntymäpäivillä ja jouluna, mutta itse en ainakaan sen kummemmin mieti jos kummi ei välitä jouluna lahjoja laittaa tms. Enemmän merkitsee se että on kiinnostunut sopivassa määrin kummilapsen elämästä, mitenkään överi ei senkään suhteen tarvitse olla. Ja  jos synttäreille osallistuu, niin edes se pieni lahja olisi kiva, kun olisihan se lapselle outoa jos lahjaa ei tulisi omilla syntymäpäivillä. Toivottavasti auttoi! Niin  ja totta kai on kiva välillä yllättääkin jollain pienellä lahjalla, mutta ei kukaan normaali ihminen odota että kummi toisi joka kyläreissulla hienon lahjan mukanaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla