Mistä voi johtua?
Että ruoka jää mahaan eikä mene eteenpäin ja oksennat sen monen tunnin kuluttua ? Mulla kävi näin viime yönä ensimmäistä kertaa. Tunteja syömisen ja oksentamisen välissä oli ainkin 7. Pahoinvoitia oli useamman tunnin ajan. Oksentamisen jälkeen helpotti. Voiko huonontunut ruoka tai sopimaton ruoka-aine aiheuttaa tällaista?
Kommentit (5)
Ei ole huolestuttavaa jos on tilapäistä. Kyllä, esim. pilaantunut ruoka voi aiheuttaa tuota. Maha ei päästä mahdollisesti haitallista sisältöä eteenpäin suolistoon imeytettäväksi, vaan se jää sinne pyörimään ja tulee oksennuksena pois. Samoin virus- tai bakteeriperäiset vatsataudit voi aiheuttaa tuollaista.
yrkkä kirjoitti:
Että ruoka jää mahaan eikä mene eteenpäin ja oksennat sen monen tunnin kuluttua ? Mulla kävi näin viime yönä ensimmäistä kertaa. Tunteja syömisen ja oksentamisen välissä oli ainkin 7. Pahoinvoitia oli useamman tunnin ajan. Oksentamisen jälkeen helpotti. Voiko huonontunut ruoka tai sopimaton ruoka-aine aiheuttaa tällaista?
Siis mitään vatsakipuja, ripuli ym. tämän lisäksi ei ole ollut. Ja nyt olo on ihan normaali. Aamulla vähän höntti.
Onko vatsa toiminut? Ettei ole tukos suolessa..
Juu ei tukosta kyllä ole. Vessassa oon käynyt. Heitin nyt varoiksi pakastetusta jauhelihasta tehdyn ruuan roskiin. Tosin ei se alas menisikään kun kertaalleen tullu ylös. Tais tästä ruuasta tulla uus inhokki.
noro