Patmos, meneekö mummon rahat hukkaan???
Mummo laittaa joka kuukausi patmokselle rahaa aika "kivan" summan. Patmos siis laittaa joka kuukausi postissa mummolle tulisiirron. Mummoni uskossa ja perustelee maksunsa sillä että Jeesus käski maksaa kymmenykset köyhille.
Kommentit (38)
Jos mummo uskoo niin, hän tehnee rahoillaan mitä haluaa. Mutta taitaa Patmoksessa mennä rahat organisaation pyörittämiseen. Itse en moiselle porukalle rahaa antaisi. Mikä on kyseisen järjestön perimmäinen tarkoitukskaan?
Hellarien järjestö, lähetystyötä ym. Leo Meller tärkeä henkilö, jota arvosteltu
https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/patmos-lahetyssaation-hallitus-…
En nyt usko että on sen kummempi kuin mikään muukaan lähetysjärjestö. Enemmän huolettaa, miksi olet niin huolissasi mummon rahoista? Pitäisikö mummon säästää rahansa lapsenlapsille? Eikö hän saisi itse päättää, mitä omilla rahoillaan tekee? Ymmärtäisin jos olisi jonkun nettihuijari Auervaaran uhri, joka vie kaikki rahat. Mutta jos elämiseen jää, mummolla oikeus laittaa rahansa mihin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Patmos edustaa amerikkalaistyylistä rahastususkontoa. Olen 80-luvulla käynyt opiskelujeni vuoksi ko. yhdistyksen tilaisuuksissa. Ne on huolellisesti rakennettu siten, että "kassa käy".
Auttaako ne niillä rahoilla esim. venäjän lapsivankeja tms. Esitteessä näin sanottiin.
Leo Meller on pahin mahdollinen huijari ketä olen koskaan tavannut. Vaimonsa myös aivan karsea eukko. Suosittelen kiertämään kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
En nyt usko että on sen kummempi kuin mikään muukaan lähetysjärjestö. Enemmän huolettaa, miksi olet niin huolissasi mummon rahoista? Pitäisikö mummon säästää rahansa lapsenlapsille? Eikö hän saisi itse päättää, mitä omilla rahoillaan tekee? Ymmärtäisin jos olisi jonkun nettihuijari Auervaaran uhri, joka vie kaikki rahat. Mutta jos elämiseen jää, mummolla oikeus laittaa rahansa mihin haluaa.
Tottakai saa laittaa. En ole hänen rahojaan himoitsemassa. Inhottavasti ajattelit. Mietin vaan että eikö esim. kirkon ulkomaanapu olisi luotettavampi.
Kyllä Patmos tekee oikeasti ihan hyvää työtä itäisen Euroopan köyhien keskuudessa. Mellerin takia julkisuuskuva on ollut huono, mutta taustalla moni on tehnyt ihan hyvää työtä. Ja moni tekee ilman rahaa/pienellä palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai saa laittaa. En ole hänen rahojaan himoitsemassa. Inhottavasti ajattelit. Mietin vaan että eikö esim. kirkon ulkomaanapu olisi luotettavampi.
Patmoksessa menee perille luultavasti suurempi osa, koska organisaatio on kevyempi, ja mukana paljon vapaaehtoisia.
En usko niiden menevän täysin hukkaan, seiskalla hyvät kommentit. Riku Rinne on Patmoksella "töissä" ja tekee ihan järkevää koulutyötä.
Laittaa vanhukselle tilisiirron joka kuukausi???? Voi vitt...
Neuvo mummoasi antamaan jollekin hyvämaineiselle hyväntekeväisyysjärjestöille. Joskus näin jonkun webbisivun mikä antaa niille arvonsanan sen mukaan kuinka suuri osa menee apua tarvitsioille. Sääli etten muista nimeä.
Mikään patmos ei missään nimessä jollei tilikirjat ole auki yleisölle jotta voi nähdä paljonko johto vetää välistä.
Netistä löydät myös paljon oikeata tietoa kymmenysten antamisesta. Jeesus ei kyllä missään käske kristittyjä antamaan kymmenyksiä. Kymmenykset ovat juutalaisille.
https://bible.org/seriespage/lesson-4-why-you-should-not-tithe-selected…
Vierailija kirjoitti:
Laittaa vanhukselle tilisiirron joka kuukausi???? Voi vitt...
Lisään vielä että vanhushan voi pitää tuota laskuna joka menee ulosottoon jos ei kiltisti maksa.
Patmos skandaali googlen niin tulee tietoa.
Eka linkki:
http://ilkkasalo1.puheenvuoro.uusisuomi.fi/210875-vastuullista-lahjoitt…
Kyllä mummon pitäisi tehdä parannus. Suuri syntihän se on antaa tuollaisille huijareille rahansa.
Pelastusarmeijaa suosittelen. Kuka on koskaan kuullut että siellä olisi laitettu rahaa hukkaan?
SPR on kyllä esiintynyt lehdissä miten siellä on korkeat palkat johtajilla ja onpa vedetty välistäkin. Eli sivukulut korkeat.
Itse annan mielelläni Pelastusarmeijalle.
Vierailija kirjoitti:
Neuvo mummoasi antamaan jollekin hyvämaineiselle hyväntekeväisyysjärjestöille. Joskus näin jonkun webbisivun mikä antaa niille arvonsanan sen mukaan kuinka suuri osa menee apua tarvitsioille. Sääli etten muista nimeä.
Mikään patmos ei missään nimessä jollei tilikirjat ole auki yleisölle jotta voi nähdä paljonko johto vetää välistä.
Netistä löydät myös paljon oikeata tietoa kymmenysten antamisesta. Jeesus ei kyllä missään käske kristittyjä antamaan kymmenyksiä. Kymmenykset ovat juutalaisille.
https://bible.org/seriespage/lesson-4-why-you-should-not-tithe-selected…
Kristityltä ei odoteta kymmenyksiä, vaan kaikki! Uudentestamentin seurakunta ei kerännyt rahaa mihinkään muuhun tarkoitukseen kuin hädän alaisten, vainottujen kristittyjen auttamiseen!
Tämän lisäksi ainoa työ mihin minä laittaisin rahaa on raamatun käännöstyö. Jumalattomille ei kannata rahaa syytää, se on sama kuin heittäisi helmiä sioille! Ne tallaavat vain jalkoihinsa ja repivät auttajan kappaleiksi! Ei Jumalallakaan ole mitään keinoa auttaa jumalatonta, joka haluaa synnissään rypeä. Synnistä tulee luonnollisesti synnin palkka, eikä sellaista vedetä pinnalle millään rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole hellarien järjestö, vaan ihan itsenäinen pulju, jonka päätöksenteosta on melko vaikea saada selkoa. Kovat palkat työntekijöillä. Leo Meller on nostanut isompaa palkkaa kuin esim. arkkipiispa.
Vierailija kirjoitti:
En usko niiden menevän täysin hukkaan, seiskalla hyvät kommentit. Riku Rinne on Patmoksella "töissä" ja tekee ihan järkevää koulutyötä.
On vain kumma, että Riku Rinteen kaksi merkittävää työkaveria (Markku Koivisto ja Ari Paloheimo) paljastui seksuaalisiksi ahdistelijoiksi ja sai oikeudenkin tuomion. Noissa piireissä ei ole kunnollista kontrollia ja kaikki saavat tehdä vähän niin kuin oman sisäisen näkemyksensä mukaan. Toki siellä on myös paljon vilpittömiäkin ihmisiä, mutta paljon myös epämääräistä.
Joku Kirkon Ulkomaanapu taas on sellainen iso toimija, että senkin organisaatio imee rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole hellarien järjestö, vaan ihan itsenäinen pulju, jonka päätöksenteosta on melko vaikea saada selkoa. Kovat palkat työntekijöillä. Leo Meller on nostanut isompaa palkkaa kuin esim. arkkipiispa.
Sotket nyt Jalovaaraan. Mellerkin nosti isoa palkkaa, muttei lähellekään niin isoa.
Tuskinpa mummo haluaa Kirkon ulkomaanapua tukea, jos Mellerin tilaisuuksissa käy. Opit ovat niin erilaiset, Mellerin opit helluntalaisperäistä karismaattista kristillisyyttä. Useimmat noissa piireissä mukana olevat pitävät ev-lut kirkkoa hengettömänä luopiokirkkona, joka ei enää julista kadotusta eikä parannusta eikä syntejä anteeksi Jeesuksen veressä.
Patmos edustaa amerikkalaistyylistä rahastususkontoa. Olen 80-luvulla käynyt opiskelujeni vuoksi ko. yhdistyksen tilaisuuksissa. Ne on huolellisesti rakennettu siten, että "kassa käy".