Lomautettuna minua ottaa päähän ihmiset, jotka lähtee töistä klo 15!
Minä herään klo 11 ja sen jälkeen nautin pari tuntia aamiaista. Haluan sitten lähteä kaupungille, kun siellä on vielä rauhallista. Mutta jo puoli kolmen aikaan tämä karjalauma alkaa syöksyä busseista ja täyttää kadut! MIKÄ HELWETIN ammatti sellainen on, josta voi lähteä jo ennen kolmea.
Otan osaa näiden ihmisten elämään, jotka ovat luultavasti nousseet keskellä yötä jossain Korsossa tai Keravalla lähteäkseen vaihtamaan vaippoja johonkin laitokseen.
Kommentit (13)
Buuhuu
Hanki töitä niin ei tarvii itkee
Muuta metsän keskelle asumaan, siellä saat olla ihan rauhassa, ei ihmiset häiritse sinua! Tai hanki kunnon lääkitys. Tai sekä että :)
No aika monikin työ voi alkaa klo 7 tai jopa klo 6. Ja onhan niitä vielä aikaisemminkin alkavia töitä, mutta en pitäisi lainkaan ihmeellisenä päästä töistä klo 15.
Olen tekniikan tohtori. Teen viikkotunnit täyteen kolmessa päivässä ja olen neljä päivää vapailla. Vapaapäivinä tosiaan tulee lähdettyä liikenteeseen kahden kolmen välillä.
Minä pääsen töistä klo 12. Aloitankin kyllä sitten aikaisin, klo 4.
Mistä tiedät, että he on pääseet töistä? Eikä ole työttömiä, lomautettuja, kuten sinä?
Ne on opettajia, kaupassa töissä, toimistotyöläisiä..
Minä menen usein seitsemään töihin ja lähden kolmelta. Monesti kolmen jälkeen on kuitenkin vielä vähemmän ruuhkaa kuin neljän jälkeen, joten kotimatkakin kestää vähemmän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos lähtee töistä klo 15, on mennyt töihin luultavasti klo 7. Eli herännyt kuudelta tai sen jälkeen. Mitä elämää se on? Onko kiva herätä kaamosaikaan kolme tuntia ennen aurinkoa!!! Se on kuin haudassa heräisi päivä toisensa jälkeen.
Mitä elämää se sitten on herätä puolilta päiviltä laskemaan riittääkö työttömyyskorvaukset?
Kun tulee aamulla vähän myöhemmin niin voi iltapäivällä sitten puolestaan lähteä vähän aikaisemmin.
T. Ylempi
Aika monilla on liukuva työaika ja todella monet ovat vastoin tahtoaan osa-aikatyössä. Turha siitä on kenenkää kiukutella.
Jos lähtee töistä klo 15, on mennyt töihin luultavasti klo 7. Eli herännyt kuudelta tai sen jälkeen. Mitä elämää se on? Onko kiva herätä kaamosaikaan kolme tuntia ennen aurinkoa!!! Se on kuin haudassa heräisi päivä toisensa jälkeen.