Minkä ikäisen annatte katsoa nelosen aamuohjelmaa?
Mulla vähän alle 3vuotias ja katsoisi mielellään aamulla lastenohjelmia kun herää jo 7.Mut mun mielestä nää tehotytöt,aladdin ym on liian rräiskyviä.Vasta viimeset ohj vähän ennen 8 on sopivia kuten tuomasVeturi,pikku väkeä..Olenko väärässä?
Kommentit (16)
ja telkku avataan vasta lähempänä kahdeksaa vaikka seitsemältä herätään. Ei minunkaan mielestä ne aiemmin tulevat ole oikein sopivia näin pienille. Ei kait ehkä ihan heidän ikäisilleen edes tarkoitettu ;)
Tuomas veturi,Lelumaan Niksu,Pikku väkeä,ym katsotaan,mutta ei Tehotyttöjä,ym.
Meillä myös katsotaan vaan ne pienemmille sopivat. Tänään katsoin hetken tehotyttöjä pojan kanssa, kun en tiennyt millainen ohjelma on (ei olla ennen nähty), mutta käänsin kyllä heti pois, näytti niin hurjalta.. Myös se dalmatialaisjuttu on mun mielestä kamala.
Ja saavat avata telkkarin puoli 8, eli nuo hurjemmat ohjelmat jätetään katsomatta.
Siis Tuomas Veturi, Pikku väkeä, Koalaveljekset, Puuha-Pete, Niksu. Eli vaikka meillä saa katsoa telkkaria niin aika tarkkaan valvotaan mitä sieltä saa katsoa. Joskus oltiin mummolassa serkkupoikien kanssa ja serkut katsoivat näitä isompien lasten ohjelmia niin meidän poika tuli pois ja sanoi, että pelottaa. Joten ei tosiaankaan pikkulapsille sopivia.
Esikoinen, 4v, saa katsoa Dalmatialaiset (vaikka ovat mun mielestä vähän kehnoa katottavaa). Popsikkaita isänsä antoi joskus kattoa, mutta minä kiellän ne nykyään. Aladdin ja Tehotytöt on myös kiellettyjen listalla. Eli tiistaina ja torstaina voi aloitta jo n. 7.20 nelosen aamuohjelmilla, mutta muulloin myöhemmin, jos kattoo.
Minusta muuten Tuomas-veturikin on jotenkin ahdistava. Mutta lapsi itse ei tunnu sillai sitä ottavan.
Muutoin meillä katotaan aamuisin digiboxille tallennettuja kakkosen ohjelmia. Olen ostanut itselleni tuon puolen tunnin aamuhetken. Ehdin lukaista lehden ja juoda kahvit. Kunhan kuopus,9kk kasvaa, pitää taas hetki vahtia tiukemmin noita ohjelmia, mitä katsovat. Silloin varmaan kakkosen ohjelmat ja jotkin FST:n ohjelmat ykkösellä on in.
mulla tyttö kyllä kottoo lastenohjelmat, viikon loppusin annan sen katsoa kaiken kolmoseltatulevan ja viikolla neloselta tulee ihan kivoja piirrettyjä. ja toisaalta helpottaa kummasti, ko on 7kk ikäinen toinen niin saan laittaa aamulla ensin sen päivä kuntoon. vanhempi on ihan vasta täyttänyt kaksi.
Meillä kesällä 2vuotta täyttävä tyttönen joka kovasti tykkää kattoa piirrettyjä ja meillä katotaan viikonloppuisin kakkosen ohjelmia, lisäksi tykkää nalle puhista ja puuha-petestä joita meillä löytyy videoina.Kolmosta ja nelosta meillä ei katota eikä tulla katsomaankaan vielä pitkiin aikoihin.
Sori nyt vaan jecar_85 mutta mun mielestä on todella vastuutonta antaa 2vuotiaan kattoa noita kolmosen ja nelosen ohjelmia.Ne ei todellakaan ole mitään kivoja eikä todellakaan pienen 2vuotiaan silmille.
viime viikolla oltiin kotona sairastamassa muutama päivä.
to aamuna tulee 7.20 nalle puh, siihen perään tuomas veturi..
kun oltiin kotona nelonen ei koskaan auennut ennen 7.30 :) ennen sitä ei mielestäni tule kovin pienelle sopivaa ohjelmaa
to tulee kakkoselta iltapäivällä se sarja missä on possuja jne.. se on pojan mielestä ihan huippu hauska, kikattaa vedet silmissä sohvalla monesti :D
...mutta poika (1v4kk) ei katso niitä (ilmeisesti ei kiinnosta). Popsikkaat on paras nelosen ohjelma, myös tuomas veturi. Niitä poika katsoo samalla kun puetaan ulkovaatteet päälle hoitoon lähtöä varten.
Pikkuväkeä, Nalle Puh eli ne jotka tulevat 7.20-8.00. En anna katsoa mitään isompien lasten ohjelmia vaan telkkari menee aina kiinni kun pienten ohjelmat on loppu. Nelosella on mielestäni ihan kivoja pienten lasten ohjelmia. Usein kuitenkin jäävät katsomatta kun meillä nukutaan yleensä kahdeksaan aamulla.
Kakkosen lastenohjelmia katsotaan kuitenkin enemmän eli Pikku Kakkosta ja sitä ennen esitettäviä ohjelmia (16.55 alkavia). Maikkarilta tulee lauantaiaamuisin " taattua tavaraa" kuten Tomi Traktori, Sinisen talon nalle yms.
Meillä loppui tänään 1.7 vuotiaitten lasten piirrettyjen katsominen aamulla. Tuli pikkasen huono omis kun olen antanut nilviäisten katsoa niitä tähän asti. Klo 7.00-7.50 ennen Tuomas veturia luin varmaan tuhat kirjaa noille teletapeille. Hoh hoijaa, pikkasen väsyttää kun ennen on saanut olla vielä tunnin horroksessa ennen töihin lähtöä.
Popsikkaat on kyllä törkeen hyvä mutta ipanat ei oikein tykkää. Lauantaina on kans hyvä toi Roni Neuroni, paitsi että se ei sovi noin pienelle mutta isille kylläkin.
saa lapset (3- ja 4-v) hyvin aamulla sängystä ylös kun 7.45-7.50 avaan telkkarin ja tulee ne pikkulasten ohjelmat, ja ovat siihen tyytyväisiä että katsovat sen vartin, tänään ehdittiin katsoa vaan jälkimmäinen tuomasveturi. Siinä tulee päivän telkkariannostuskin, eli eivät loppupäivän kattele telkkaria. Eipä kannata totuttaa liikaa telkkarin kettomiseen pieniä lapsia!
Eli tyttö 1v7kk saa katsoa ne " vaarattomat" , eli tuomas-vaturi, nalle puh, pikku väki, noksu...ym. levottomia en anna katsoa, en myöskään kolmosen " räks, poks pum" -sarjoja. Pikku kakkosta kattellaan usein myös, sekä maikki lelumaassa.
tosin Tehotytöt ym. ei minusta ole välttämättömiä vanhemmilekaan lapsille... Meillä esikoinen hoksasi Nelosen lastenohjelmat n. 6-vuotiaana eikä tultu niitä kieltäneeksi, kun kuitenkin helpottivat aamuja aika lailla (" Saat laittaa tv:n päälle, kun olet syönyt, pessyt hampaat ja pukenut..." ) No, tämähän tarkoitti että kuopus alkoi katsoa noita ohjelmia 3-vuotiaana. Mielestäni liian nuorena, mutta vanhempien laiskuus siis voitti :-( Onneksi pojat yleensä ovat valmiita vasta puoli kahdeksan jälkeen eli näkevät vain osan noista levottomammista ohjelmista.