Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NEUVOLA EI VASTAA! Ja mulla molemmat rinnat hajoo!!!

Vierailija
07.04.2006 |

Osaako joku auttaa? Tai mitä mää teen??

Imetys sattuu. Nännit on valkoset ja halki. Toinen (kipeempi) on jotenkin pullistunu.

Imetys sattuu ja vauva (6 kk) vetää nännistä ja mää en kestä kipua.

Viiltää vieläkin vaikka lopetin imettämisen 5 minsaa sitten.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lansinoh

Vierailija
2/15 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae apteekista jotain rasvaa esim. Pepanthen ja kaupasta rintakumeja, niillä imetys sujuu. Tai anna korviketta pullosta ja anna nännien parantua. Toivottavasti on näistä apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna rinnoille ilmakylpyä. Ja yritä uudelleen sinne neuvolaan, paha jos nänniin on tullut tuhehdus, se pitää hoitaa.

Vierailija
4/15 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kostuta puhdas kangaspala (esim. sideharso) omalla maidollasi reilusti ja pidä se nännin päällä kunnes paranee (siis rintaliivien sisällä,älä päästä kangasta kuivumaan), äidinmaidossa on antibioottisia aineita jotka parantavat haavat nopeasti, seuraava imetyskään ei satu niin paljon kun haavat eivät välillä pääse kuivumaan

Vierailija
5/15 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisten ohjeiden lisäksi: lypsä maito rinnoista pois. Ja tarjoa vaikka tuttipullosta.

Vierailija
6/15 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jo imetyksen lopettanut, mutta muistan vieläkin kuinka tuskaista se oli, noihin aikoihin. Ajatteöin jo että pitää lopettaa imetys, mutta onneksi sain yhteyden neuvolaan ja ihana terveydenhoitaja kannusti vielä jatkamaan. Rintakumit auttoivat pahimman yli ja pystyin taas jatkamaan imetystä ilman kumejakin. Imetin kunnes lapsi reilu 1 vuotias. Olen todella iloinen ja ylpeä itsestäni, että jatkoin näin kauan!

Vierailija
7/15 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä niistä neuvolakäynneistä tulisi, jos työntekijät joutuisivat koko ajan vastailemaan hysteeristen mammojen puheluihin? Ei yhtään mitään.

t. 2

Vierailija
8/15 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miten se auttaa siihen että on viiltävä kipu, nänni pullottaa ja on valkonen?

Iletyksen alussa oli joskus rinnat haavoilla ja särki, mutta nyt tuntuu ihan rinnan " sisältä" ..

Ap

Vierailija
9/15 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin samassa tilanteessa kesällä. Mua ei lansinoh auttanut. SYötin vauvaa aina liian täysillä rinnoilla jolloinka vauva imi raivokkaasti nänniä ja nännit kärsivät. Menivät valkoisiksi ja lopulta rupisiksi. Mulla auttoi kun ennen joka imetystä pumppasin vähän maitoa pois tai olin kuumassa suihkussa ja painelin rintoja vähän tyhjemmiksi. Yksi vinkki on myös se, että laitat yöksi kaalinlehtiä rintaliiveihin. Pistät niihin reikiä haarukalla ja annat olla pari tuntia ja vaihdat uudet lehdet. Tämä auttoi jonkin verran. Nämä vinkit ovat muuten kaksplussasta että en ihan omasta päästäni keksinyt.

Vähitellen tuo imetys ei ollutkaan enää tuskaa kun en syöttänyt enää liian täysiä rintoja. Sitten rinnanpäätkin paranivat ja vasta sen jälkeen siitä lansinohista oli hyötyä. Tsemppiä. Tiedän sen tuskan...

Vierailija
10/15 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olin samassa tilanteessa kesällä. Mua ei lansinoh auttanut. SYötin vauvaa aina liian täysillä rinnoilla jolloinka vauva imi raivokkaasti nänniä ja nännit kärsivät. Menivät valkoisiksi ja lopulta rupisiksi. Mulla auttoi kun ennen joka imetystä pumppasin vähän maitoa pois tai olin kuumassa suihkussa ja painelin rintoja vähän tyhjemmiksi. Yksi vinkki on myös se, että laitat yöksi kaalinlehtiä rintaliiveihin. Pistät niihin reikiä haarukalla ja annat olla pari tuntia ja vaihdat uudet lehdet. Tämä auttoi jonkin verran. Nämä vinkit ovat muuten kaksplussasta että en ihan omasta päästäni keksinyt.

Vähitellen tuo imetys ei ollutkaan enää tuskaa kun en syöttänyt enää liian täysiä rintoja. Sitten rinnanpäätkin paranivat ja vasta sen jälkeen siitä lansinohista oli hyötyä. Tsemppiä. Tiedän sen tuskan...

Vierailija
11/15 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tosiaan kuvittele olevani ainoo asiakas! :(

Katto kelloo, kohta ne sulkee ja on viikonloppu alkamassa..

Ap

Vierailija
12/15 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla saattaa olla hiiva (vauvalla sammasta?) rinnanpäissä, kun saat siihen lääkkeen, alkaa heti helpottaa = turha kärsiä, mee lääkäriin.

Vierailija
13/15 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinnat tuntuu vähän kuumottavan.

Ap

Vierailija
14/15 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos soittaisin sinne vanhaan neuvolaan?

Ap

Vierailija
15/15 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän