Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kyllä tää oli noloa kun jouduin kieltämään erään perheen yökyläilyn

Vierailija
12.10.2017 |

Sattumalta näin tutun äidin lastensa kanssa kaupungissa. Olivat tulleet maalta reissuun.
Äiti sitten kysyi yöpaikkaa.
En voinut päästää heitä asuntoon.

Kommentit (1962)

Vierailija
1721/1962 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä lauletaan taas kovaa ja korkeelta että Porsaita äidin oomme kaikki. Se levy jumittaa paikallaan. Hyvä, että et ottanut sitä punapipoa völjyyn, ei selvästi ollut meidän aaltopituudella, muuten varmaan ihan kiva. Varoitan vaan, että meno on jo aika riehakasta ja rietastakin. Yksi mies vilautti jo säärtä.

Mä annoin tuossa matkalla osan pähkinöistä linnuille ja oravalle, kun näin niitä, tulee niillekki joulufiilis, loput söin nälkääni kun se puurokin kärähti sinne riisinkeittimeen. Minäki oon eksyksissä, alkoi niin huimata tuossa liikenneympyrässä, kun joku siinä pyöri ja minäkään en osannut sit päättää mihin suuntaan käännyn kun olin jo liian monta kierrosta mennyt.

Tähän jos vielä jois vuosikerta glökiä niin jopas tulis huono olo, kun valmiiksi jo pyörryttää. On tämä vaan hurjaa ja vähän kurjaakin kun oon eksyksissä.

Vaikka se säären vilautus ois ollut kiva nähdä. Jospa mä lähden eteenpäin kulkemaan nyt jos löydän teidät, kun pahin huimaus jo loppui.

Taisit tulla mun perässä ja mietin, mikä hullu siellä perässä kihnuttaa. Kyllä muakin vähän kymmenen kierroksen jälkeen huippas, mutta otin sit huikat glökistä ja kohta oon vesitornissa.

Ilmeisesti niin, ihmettelinkin miksi joku pyörii liikenneympyrässä niin monta kierrosta, mut se tais johtua siitä glökistä, siks en itekkään osannu kääntyä, ja sit huimas jo niin etten päässyt kääntymään mihinkään vaikka yritin.

Vierailija
1722/1962 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille sitten kynttilät käteen, niin meidät nähdään yli lentävistä lentokoneista.

Hyvä idea. Silleen saadaan lopulta Juhan afGrann houkuteltua paikalle. Monet lentokoneista nähdyt ufot onkin kuulemma oikeesti esim kalastusaluksia jotka ajaa kurkiauran muotoisessa ryhmässä ja niillä on kirkkaat valot, ne houkuttelee niin niitä kaloja yöllä pintaan. Ja tän mä oikeesti kuulin jostain dokumentista, yöllä on kuulemma vaikee huomata onko ne valot maassa, meressä vai ilmassa ja siks niitä luullaan ufoiks. Eli lentokapteenit ei oo juonut pilaantunutta maitoa kun näkee ufoja, se on vaan näköharha, tai siis ne luulee niitten valojen olevan ilma-aluksia vaikka ne on kalastusaluksia.

Pitäiskö vähentää dokumenttien katsomista?

Jännittää muuten onko huomenna lehdissä havaintoja meistä kun kurkiaura muodostelmassa kuljetaan kun jehovat, myöhemmin ehkä vaan sekalaisena ryhmänä kun ei pysy enää muodostelmassa kun huimaa se glöki ja jos joudutaan menee liikenneympyrästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1723/1962 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetan nyt kommentit ja ryhdyn vähän riettaaksi. Sen verran komea pikkujoulupukki on näkyvissä. Naurava kulkuri alkaa ihan kohta, sopii kyllä tunnelmaan. Tulkaa vaan kaikki pikkujoulua etsivät tänne tornille, paljastan vielä sen salasanan, jolla pääsee sisään, siis Maarausku.

Vierailija
1724/1962 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä lauletaan taas kovaa ja korkeelta että Porsaita äidin oomme kaikki. Se levy jumittaa paikallaan. Hyvä, että et ottanut sitä punapipoa völjyyn, ei selvästi ollut meidän aaltopituudella, muuten varmaan ihan kiva. Varoitan vaan, että meno on jo aika riehakasta ja rietastakin. Yksi mies vilautti jo säärtä.

Mä annoin tuossa matkalla osan pähkinöistä linnuille ja oravalle, kun näin niitä, tulee niillekki joulufiilis, loput söin nälkääni kun se puurokin kärähti sinne riisinkeittimeen. Minäki oon eksyksissä, alkoi niin huimata tuossa liikenneympyrässä, kun joku siinä pyöri ja minäkään en osannut sit päättää mihin suuntaan käännyn kun olin jo liian monta kierrosta mennyt.

Tähän jos vielä jois vuosikerta glökiä niin jopas tulis huono olo, kun valmiiksi jo pyörryttää. On tämä vaan hurjaa ja vähän kurjaakin kun oon eksyksissä.

Vaikka se säären vilautus ois ollut kiva nähdä. Jospa mä lähden eteenpäin kulkemaan nyt jos löydän teidät, kun pahin huimaus jo loppui.

Taisit tulla mun perässä ja mietin, mikä hullu siellä perässä kihnuttaa. Kyllä muakin vähän kymmenen kierroksen jälkeen huippas, mutta otin sit huikat glökistä ja kohta oon vesitornissa.

Ilmeisesti niin, ihmettelinkin miksi joku pyörii liikenneympyrässä niin monta kierrosta, mut se tais johtua siitä glökistä, siks en itekkään osannu kääntyä, ja sit huimas jo niin etten päässyt kääntymään mihinkään vaikka yritin.

Onneks päästiin sieltä liikenneympyrästä pois. Olikin jo kontiot kovilla, kun juostiin autoja karkuun. Risto-Matit olis ratkennu jo ekalla kierroksella.

Vierailija
1725/1962 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei. Unohdin sheivata sääreni mutta voihan sitä pimeessä karvojaan vilautella. Kaveri jo kysykin, mistä oon villahousuni ostanut. Tarjosin sille glökiä ja kaveri häipy jonnekkin. Varmaan etsii villahousuja netistä. Kateelliset ihmiset on kurjia.

Vierailija
1726/1962 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneks päästiin sieltä liikenneympyrästä pois. Olikin jo kontiot kovilla, kun juostiin autoja karkuun. Risto-Matit olis ratkennu jo ekalla kierroksella.

No älä muuta sano, ratiat ois hajonnu nopeemmin kun nuo ranskalaiset sekundaporot tiputtaa karvansa. Kyllä vaan villasukat ja kontiot on tällä kelillä parhaat. Aattelin että jos talvella on paljon lunta ja pakkasta niin hommaan huopatossut, ne ei kai hajoo kovin nopeesti eikä oo ees liukkaat. Myydäänköhän niitä jossain vai onko mentävä kansalaisopiston huovutuskurssille? Ite tekemällä sais kyllä just semmoset ku haluaa, vaikka värikkäät, siis monta eri väriä. Vai oisko se mautonta? Pitäskö tyytyä vaan esim mustaan ja pinkkiin?

Sit jos ois kesämökki niin vois talvellakin käydä etsimässä sieniä, mökkien lähellä kun kasvaa paljon mökkihöperöitä. Ne on helpompi tunnistaa kun haperot, ja niitä ei oo talvella.

Vierailija
1727/1962 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei. Unohdin sheivata sääreni mutta voihan sitä pimeessä karvojaan vilautella. Kaveri jo kysykin, mistä oon villahousuni ostanut. Tarjosin sille glökiä ja kaveri häipy jonnekkin. Varmaan etsii villahousuja netistä. Kateelliset ihmiset on kurjia.

Eihän porotkaan sheivaa koipiaan, miksi siis minäkään vaivautuisin, talvella on niin pimeetäkin ettei nää onko sheivannu vai ei. Ja niin paljon vaatetta, ellei rietastele.

Vierailija
1728/1962 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pikkujoulufiilis parhaimmillaan, glökit kohta loppu, pähkinät syöty tai jätetty linnuille ja orkuille, siis sori, tarkoitin oraville, ollaan täällä jos joku on vielä tulossa. Täällä, tääääällä...

Kohta liikenneympyrän kautta jatkoille, tai kotiin jos joku ei halua jatkoille, mut pikkujoulut on vaan kerran vuodessa. Tai ei oo, mut nää pikkujoulut on vaan kerran ellei päätetä pitää uusia ens viikonloppuna. Riippuu siitä miten ilta menee, tippuuko joku sinkkupihlajasta, joutuuko joku putkaan tai luuleeko joku meitä jehoviksi tai joku lentokapteeni ufoksi.

Mites sen kapteenin kans kävi muutama kymmenen sivua taaksepäin, löytyikö se vai pitikö tyytyä junankuljettajaan, kun se yks oli väärällä asemalla?

Vierailija
1729/1962 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna jatketaan jos selvitään pikkujouluista ehjin nahoin kotiin. Toivottavasti, eikä jäädä liikenneympyrässä autojen töytäisemäksi, niitä penteleitä kun niin paljon saa väistellä, on kontiot koetuksella.

Vierailija
1730/1962 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta päivää pienet juhlijat! Mulla on jo krapula, ja ruoka uunissa. Aion kääntyä elolle. Ulkona onneksi harmaa sadesää, hyvä syy viettää sohvapäivää. Ja yrittää muistaa eilisestä karmeimmat mokat. Nyt muistan vaan, että oli hauskaa ja vuosikertaglöki iski kuin moukari. Miksi meille myydään vain raakaa ja keskentekoista, kun tuo kypsyttäminen vasta tekee siitä juhlajuoman.

Vierailija
1731/1962 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olikin mukavat pikkujoulut. Pääsihän kaikki turvallisesti kotiin, tai sai yösijan jostain? Mun toinen kontio on hukassa. Ehkä se löytyy liikenneympyrästä, tai löytötavaratoimistosta.

Vierailija
1732/1962 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin uutisen, että eilen alkuyöstä poliisi kutsuttiin liikenneympyrään, jossa oudossa muodostelmassa liikkunut kynttiläkulkue kulki ympyrää väärään suuntaan kerta toisensa jälkeen. Poliisi joutui käyttämään vesitykkiä kulkueen poistamiseksi ympyrästä. Vesitykkiä, ne on ihan barbaareja, jos ne puhuu meistä, olis tarvinnut vain tulla mäyräkoiran kanssa tietä näyttämään. Jos siis kontiotkin märät sisältä, se on tykkivettä. Siitä voi kai vaatia vahingonkorvausta, kun arvokkaat kengät pilalla.

Vierailija
1733/1962 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tänään hyväntekeväisyyttä ja kyllä siitä tulikin hyvä mieli. Tehkää tekin pieniä hyviä tekoja, se kannattaa.

Vierailija
1734/1962 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin uutisen, että eilen alkuyöstä poliisi kutsuttiin liikenneympyrään, jossa oudossa muodostelmassa liikkunut kynttiläkulkue kulki ympyrää väärään suuntaan kerta toisensa jälkeen. Poliisi joutui käyttämään vesitykkiä kulkueen poistamiseksi ympyrästä. Vesitykkiä, ne on ihan barbaareja, jos ne puhuu meistä, olis tarvinnut vain tulla mäyräkoiran kanssa tietä näyttämään. Jos siis kontiotkin märät sisältä, se on tykkivettä. Siitä voi kai vaatia vahingonkorvausta, kun arvokkaat kengät pilalla.

No kuule, mä luin jostain tontturyhmästä jotka oli heitellyt liikenneympyrässä autoja rusinoilla ja pähkinöillä. Jonkun autoo oli heitetty kontiolla. Terroristitontut oli auramuodostelmassa paennut virkavaltaa. Mekö ne oltiin? Tömäkkä vuosikerta glöki taitaa aiheuttaa hetkellistä muistinmenetystä.

Vierailija
1735/1962 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muisto tuli mieleen aikaisemmasta kirjoituksesta. Lapsena mummola oli metsään reunassa ja mummo syötti aina oravia. Se huusi aina pihalla kovaan ääneen orkku, orkku, orkku jne. En silloin lapsena kyllä pitänyt mitenkään koomisena, mutta nyt on ajat muuttuneet. Näin aikuisena ehkä kehottaisin huutamaan vaan oravaa. Tai ehkä tuttavallisemmin vaikka kurrea. Ainiin mutta eikös joku sen niminen laulaja ollut? Ei ehkä kannatakaan huutaa muuta kuin että orava syömään!

Nyt mummo on mullan alla. R.I.P

Vierailija
1736/1962 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muisto tuli mieleen aikaisemmasta kirjoituksesta. Lapsena mummola oli metsään reunassa ja mummo syötti aina oravia. Se huusi aina pihalla kovaan ääneen orkku, orkku, orkku jne. En silloin lapsena kyllä pitänyt mitenkään koomisena, mutta nyt on ajat muuttuneet. Näin aikuisena ehkä kehottaisin huutamaan vaan oravaa. Tai ehkä tuttavallisemmin vaikka kurrea. Ainiin mutta eikös joku sen niminen laulaja ollut? Ei ehkä kannatakaan huutaa muuta kuin että orava syömään!

Nyt mummo on mullan alla. R.I.P

Muistot on mukavia. Mä hehkutin taaperolle aina kun nähtiin orava, katso tuolla on kurre orava. Taaperolla oli ärrä hukassa ja oravan nähtyään se huusi " Äiti, tua on kulviOlavi".

Vierailija
1737/1962 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne katsoi rismassa oudosti kun kävin hakemassa ostoskärryllisen glökiä. Ajattelin että on sit tuleviin pikkujouluihin juomaa, nyt vaan on koko kellari täynnä glökiä, naapuri vähän ihmetteli kun vein niitä sinne. Pitääkin ostaa iso lukko kellariin ettei naapuri vohki mun tulevia vuosikertajuomia.

Vierailija
1738/1962 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein tänään hyväntekeväisyyttä ja kyllä siitä tulikin hyvä mieli. Tehkää tekin pieniä hyviä tekoja, se kannattaa.

Mä vein linnuille siemeniä ja pähkinöitä, kai se lasketaan hyväksi teoksi, ainakin mulle tuli siitä hyvä mieli. Oravakin saa syödä osansa jos ilmestyy paikalle. Ja eiköhän se kohta tuu, linnutkin jo ihmetteli missä ryoka viipyy, olin vähän myöhässä eilisten pikkujoulujen takia.

Vierailija
1739/1962 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne katsoi rismassa oudosti kun kävin hakemassa ostoskärryllisen glökiä. Ajattelin että on sit tuleviin pikkujouluihin juomaa, nyt vaan on koko kellari täynnä glökiä, naapuri vähän ihmetteli kun vein niitä sinne. Pitääkin ostaa iso lukko kellariin ettei naapuri vohki mun tulevia vuosikertajuomia.

Sääkö sen glökihyllyn tyhjensit? Mutta hyvä juttu, että on juomat kellarissa. Mä säilytän vuosikerta glökiäni keittiön lämmössä. Yks pullo on vielä jäljellä. Parasta ennen päiväys pitäis kyllä glökissä olla, parasta jälkeen.

Vierailija
1740/1962 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä vein linnuille siemeniä ja pähkinöitä, kai se lasketaan hyväksi teoksi, ainakin mulle tuli siitä hyvä mieli. Oravakin saa syödä osansa jos ilmestyy paikalle. Ja eiköhän se kohta tuu, linnutkin jo ihmetteli missä ryoka viipyy, olin vähän myöhässä eilisten pikkujoulujen takia.

Toihan on todella hyvä teko. Autoit pieniä ja sait hyvän mielen. Sehän hyväntekeväisyyden tarkotus on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi