kyllä tää oli noloa kun jouduin kieltämään erään perheen yökyläilyn
Sattumalta näin tutun äidin lastensa kanssa kaupungissa. Olivat tulleet maalta reissuun.
Äiti sitten kysyi yöpaikkaa.
En voinut päästää heitä asuntoon.
Kommentit (1962)
No niin, nyt on taas niin syksyisen näköistä ulkona, sataa vettä ja lumet sulaneet, kun parina päivänä oli lunta ja oli kivaa olla ulkona, illalla oli täysikuu, nyt on vaan loskaa ja märkää ja kastuu sukat, kun ne ratiat hajosi jo ajat sitten, enkä ole ostanut uusia, niin harmitti kun ne hajos heti.
Pihlaja, jossa ei ole yhtään sinkkuja, näyttää niin surulliselta. Käynkö laittamassa valosarjan sen oksille? Ajattelin myös ripustaa siihen laminoituja aforismeja parisuhteen ihanuudesta, kun vaan ehdin niitä keksiä tarpeeksi. En ole tällaisena ikisinkkuna hyvä niitä kirjoittamaan.
Tuli tossa mieleen, että mistä sais sellasen jouluämpärin. Sujuis joulusiivouskin mukavasti, jos siivousämpärissä olis vilkkuvia poroja, siis siinä kyljessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otin sen pihlajamiehen, nyt en ehdi enempää yksityiskohtia kertoa, näyttää kehittyvän hyvään suuntaan tämä. Varmalla olen huomenna kihloissa, ja ehkä raskaana, kiitos pihlaja.
Varo vaan ettei oo ristomattiratia valepuvussa. Niitä on nyt liikkeellä.
Pihlaja on kyllä eräänlainen hedelmällisyyden symboli, niistä marjaryppäistä tulee mieleen munasarjat.
Saapui aamu, utulinnat kaas, on reissunainen yksin taas.
Oikeaan osuit epäilynesi, ilta oli suloinen, mutta aamulla vieressä tyhjä paikka. Onneksi mun lompakko oli tallella kuitenkin, tyhjänä kyllä kuten aina. Seuraavan kerran, kun menen sinkkupihlajaan, olen vähän tarkempi, ja katson pitempään kuin 3 tuntia, josko kelpuutan miehen. Toisaalta mikään ei ole ikuista ja eilen oli ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otin sen pihlajamiehen, nyt en ehdi enempää yksityiskohtia kertoa, näyttää kehittyvän hyvään suuntaan tämä. Varmalla olen huomenna kihloissa, ja ehkä raskaana, kiitos pihlaja.
Varo vaan ettei oo ristomattiratia valepuvussa. Niitä on nyt liikkeellä.
Pihlaja on kyllä eräänlainen hedelmällisyyden symboli, niistä marjaryppäistä tulee mieleen munasarjat.Saapui aamu, utulinnat kaas, on reissunainen yksin taas.
Oikeaan osuit epäilynesi, ilta oli suloinen, mutta aamulla vieressä tyhjä paikka. Onneksi mun lompakko oli tallella kuitenkin, tyhjänä kyllä kuten aina. Seuraavan kerran, kun menen sinkkupihlajaan, olen vähän tarkempi, ja katson pitempään kuin 3 tuntia, josko kelpuutan miehen. Toisaalta mikään ei ole ikuista ja eilen oli ihanaa.
Kaunista ja kaihoisaa.
Missähän meidän tilhet on kun pihlaja ehtii tiputtaa aina ne marjat maahan, vai linnutko ne tiputtelee ne huonot marjat maahan? Vai joku joka istuu siellä sinkkupihlajassa odotellen tulevaa puolisoaan. Se onkin iso pihlaja, riittää linnuille popsimista ellei niitä hätistä kukaan pois. Harakatkin pyörii siinä aina, onkohan nekin päässeet pihlajanmarjojen makuun? Ja oravat, niitäkin näkyy tässä pihassa usein. Voi voi, meidän pihan eläimet taitaa olla ihan sekaisin syksyisin. Vai oisko joku noista linnuista niin solidaarinen että tiputtaa niitä marjoja maahan pupuille, joita myös välillä näkee, useammin kyllä näkee vaan niiden jälkiä talvella, ne taitaa olla niin arkoja.
Onko tämä laminoiduksi mietelauseeksi liian vanhapiikamainen? Ei ole itse keksimäni.
"Sitä on juuri niin kaunis kuin on olevinaan" - Brigitte Bardot
Vierailija kirjoitti:
Tuli tossa mieleen, että mistä sais sellasen jouluämpärin. Sujuis joulusiivouskin mukavasti, jos siivousämpärissä olis vilkkuvia poroja, siis siinä kyljessä.
Erittäin hyvä idea. Siinä ämpärissä, kaatonokallisessa tietysti, voisi olla myös sisäänrakennettu soittorasia ja hyvä valikoima tutuimpia joululauluja, siis niitä touhukkaampia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erittäin hyvä idea. Siinä ämpärissä, kaatonokallisessa tietysti, voisi olla myös sisäänrakennettu soittorasia ja hyvä valikoima tutuimpia joululauluja, siis niitä touhukkaampia.
Oi, kuulostaa kivalta. Vesi vois myös poreilla musiikin tahtiin. Vähän niinkun mopin porekylpy, tai porokylpy.
Kyllä mua nyt naurattaa. Äsken ei naurattanut. Luulin olevani yksin kotona, mutta en sitten ollutkaan. Luulin poikaani kummitukseksi ja pelästyin ihan pirusti. Poikakin pelästy, mun pelästymistäni. Ollaan me sekopäistä sakkia.
Tuollainen jouluämpäri ois kyllä kiva, sujuis joulusiivouskin ihan hyvillä mielin. Tosin niinän sitä sanotaan että kaapit kannattaa siivota jouluksi jos aikoo viettää joulunsa kaapissa. Sisältyykö tähän lauseeseen joku vihje? Uskaltaako keneltäkään enää kysyä että joko oot tehnyt joulusiivouksen? Ettei vaan ajattele että yritän vihjailla jotain?
Nyt on vietävä koira ulos, se katselee minua niin kyllästyneen näköisenä. Oispa ehjät saappaat jotka laittaa jalkaan, niin sateiselta näyttää ulkona. Kastuu sukat ihan varmasti tuolla loskassa muissa kengissä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on vietävä koira ulos, se katselee minua niin kyllästyneen näköisenä. Oispa ehjät saappaat jotka laittaa jalkaan, niin sateiselta näyttää ulkona. Kastuu sukat ihan varmasti tuolla loskassa muissa kengissä.
Mä käytän nykyään tyttären saappaita. Ne on pinkit Nokialaiset. Ostettiin muuten Tuurin kyläkaupasta 4v sitten, kun sinne eksyttiin. Enää ei eksytä. Oli se noloo, vieläkin hävettää.
Kukahan suunnittelis meille tollasen jouluämpärin? Risto-Matilta ei viitsi kysyä, koska seula siitä kuitenkin tulis. Stefan Lindforssilta vois kysyä, kun se on ennenkin suunnitellut naisille kestäviä, ilahduttavia vempeleitä. Ei mulla kyllä omakohtasia kokemuksia ole siitä vempeleestä, mutta se kuulosti hauskalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän nykyään tyttären saappaita. Ne on pinkit Nokialaiset. Ostettiin muuten Tuurin kyläkaupasta 4v sitten, kun sinne eksyttiin. Enää ei eksytä. Oli se noloo, vieläkin hävettää.
No varmasti, onneksi en ole itse sinne eksynyt.
Mut kiva kun nokialaiset on kestänet noin kauan, kun ratiat kesti vaan n 4 viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Sit sais kätevästi sellaisen kasari permiksen mitä joku tuolla alkusivuilla kaipaili, kun sais sähköiskun siitä sankosta ja ne kyljessä olevat porot vetäis kaikki joululaulut taas väärinpäin, eli lopputuloksena ois saatanallisia säkeitä laulava kaatonokkaämpäri. Ja uusi kampaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sit sais kätevästi sellaisen kasari permiksen mitä joku tuolla alkusivuilla kaipaili, kun sais sähköiskun siitä sankosta ja ne kyljessä olevat porot vetäis kaikki joululaulut taas väärinpäin, eli lopputuloksena ois saatanallisia säkeitä laulava kaatonokkaämpäri. Ja uusi kampaus.
Totta ja ne poreetkin varmaan pärskähtäis suihkulähteenä kattoon ja vesivahinko aiheuttais oikosulun kuusenkynttilöihin, eli kuusikin palais ja ehkä talokin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta ja ne poreetkin varmaan pärskähtäis suihkulähteenä kattoon ja vesivahinko aiheuttais oikosulun kuusenkynttilöihin, eli kuusikin palais ja ehkä talokin.
Mutta hyvän asian puolesta kaikki, oikean joulufiiliksen eteen pitää uhrata. Aivan loistava tuo tuunattu ämpäri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta hyvän asian puolesta kaikki, oikean joulufiiliksen eteen pitää uhrata. Aivan loistava tuo tuunattu ämpäri.
Mulla on kyllä välillä hyviäkin ideoita. Risto-Matit oli huono idea. T: Se alkuperäinen uhri ja tukiryhmän perustaja. Keksin muuten myös sinkkupihlajan. Se ei tainnut olla hyvä juttu, koska ensimmäinen pihlajapari on vieläkin kateissa.
Ilta päättyi ihan tavallisesti.
Kokeile nykytanssia, se varmasti herättää jotakin katsojassa.