Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kyllä tää oli noloa kun jouduin kieltämään erään perheen yökyläilyn

Vierailija
12.10.2017 |

Sattumalta näin tutun äidin lastensa kanssa kaupungissa. Olivat tulleet maalta reissuun.
Äiti sitten kysyi yöpaikkaa.
En voinut päästää heitä asuntoon.

Kommentit (1962)

Vierailija
1321/1962 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole edes nähnyt sinkkukoreja, joten kannatan puistojen sinkkupihlajia ankarasti. Pihlajahan on vanhastaan pyhä puu, nyt sillä olis hieno tehtävä torjua yksinäisyyden kiroja.

Ja Ulla ja Seppo asuu tosiaan Pihlajakadulla.

Vierailija
1322/1962 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole edes nähnyt sinkkukoreja, joten kannatan puistojen sinkkupihlajia ankarasti. Pihlajahan on vanhastaan pyhä puu, nyt sillä olis hieno tehtävä torjua yksinäisyyden kiroja.

Ja Ulla ja Seppo asuu tosiaan Pihlajakadulla.

Nyt sitten perustetaan Suppo ja Ulla sinkkupihlaja tukiryhmä, että saadaan äänemme kuuluviin. Voihan tän toki julistaa Risto-Matin saappaiden uhrit alajaosto ryhmäksi. Siis sillä nimellä sais ehkä huomioo, mutta ne märät sukat on kyllä kurjat, jos pihlajassa pönöttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1323/1962 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vielä huomiseen sinnitellään. Sitten pidetään hautajaiset. Huuhuu, sopiiko?

Vierailija
1324/1962 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvästit nyt heitän. Kaikki hyväkin loppuu aikanaan. Kuuluko yksinäisestä pihlajapuusta ääntä, kun se kaatuu, eikä kukaan ole kuulemassa?

Vierailija
1325/1962 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pihalle on jo nimetty sinkkupihlaja. Tervetuloa kaikki yksinäiset tilhet ja muutkin.

Vierailija
1326/1962 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää huomenta. Näin Salenvauvasta unta ja tyttö se oli. Meilläkin on sinkkupihlaja, tosin tulkut ja tilhet on ominut sen. No, täytyyhän niilläkin biletysmesta olla.

Vierailija
1327/1962 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä taidatkin olla yksi niistä kurkiaurajehovista, kun tuota harmageddonia aina ennustelet tänne.

Ei tämä kuole mihinkään. Tylsistyttää nämä viestit, ovat suorastaan aiheen ohi! Jos jäät kaipaamaan tätä ketjua, niin jatka sitä sen sijaan että kuolinkorahduksia päästelet.

Minulla on tämä aina auki välilehdessä ja käyn sitä tarkkailemassa, mutta joulunodotus on niin kiireistä, että pakko pitää silmät joulussa. Muuten saattaa huomata sen menneen jo ohi! Siksi ei ole ollut aikaa kirjoitella.

Perintöä odotellessa.

Vierailija
1328/1962 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihlajia on täällä, mutta ei tilhiä eikä tulkkua.

Ei oo näkyny kurkiaurajehovia, poroja, kapteenia, junaa taikka kissaa, ei maahaita tai ristomattiratioita.

Riisinkeitin on, ehkä olen päässyt riisipeltojen valtakuntaan? Miltä pihlajainen riisipuuro maistuisi?

Kokeilenko? Vai onko se kuin haukkaisi tiedon omenaa?

Vierailija
1329/1962 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen Porontodistaja kirjoitti:

Ei oo näkyny kurkiaurajehovia, poroja, kapteenia, junaa taikka kissaa, ei maahaita tai ristomattiratioita.

Riisinkeitin on, ehkä olen päässyt riisipeltojen valtakuntaan? Miltä pihlajainen riisipuuro maistuisi?

Kokeile ihmeessä, voi viedä kielen mennessään.

Minä laitoin 2 viikkoa sitten vuosien jälkeen ohrauunipuuroa, ja se oli niin hyvää, että nyt laitan isomman vuoallisen tulemaan. Ajattelin jo, että kokeilenko riisiuunipuuroa, mutta päätin sitten säästää sen joulukuulle.

Ostan kaupasta valmista mehukeittoa puuron keralle, kun ei ole marjoja, pihlajasta puhumattakaan, mistä itse voisin keittää.

Tule kertomaan pihlajaisesta riisipuurosta, tai mihin sitten päädytkään.

Vierailija
1330/1962 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis varmaan siivota, että on sitten siistiä. On meillä nytkin aika siistiä enkä oo ihan varma, pitäiskö sittenkin jättää siivoomatta. On tää nyt hankalaa.

Vierailija
1331/1962 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä upea päivä, näin metrolta kävellessäni niin upeita pihlajia loidtavan punaisine marjoineen, että teki mieli itsekin kiivetä puuhun. Minulla ei kyllä ollut viibapulloa miehen houkuttamiseksi, mutta keksin just, että vois olla vähän kiero. Kun sopiva uhri lähestyy, vois alkaa lupailla sitä ryyppyä, puuhun päästyään varmaan tyytyy marjoihinkin. Harmi, kun ensimmäinen pihlajapari ei ole kertonut kokemuksistaan ja video juomalauluperformanssistakin puuttuu. Ehkäpä vielä, kunhan odotetaan tarpeeksi.

Vierailija
1332/1962 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kans huolissani meidän pihlajaparista. Kun nyt ei olis sattunut mitään. Pitäiskö soitella putkat ja sairaalat läpi?

Vierailija
1333/1962 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain muuten siivottua ja nyt vois tulla vaikka vieraita, tuskin tulee. Ei meillä käy kun Jehovat, enkä niitäkään sisälle päästä.

Vierailija
1334/1962 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen Porontodistaja kirjoitti:

Ootteko muuten nähnyt millainen otus on suorastas? Minä en, vaikka niistä suorastaista aina puhutaan. Siis esim oli suorastaan kaunis, kuulin suorastaan ihanan biisin, se oli suorastaan järkyttävää jne... Voisko joku lintubongari tai muu asiasta tietävä kertoa?

Vierailija
1335/1962 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kröhm kröhm kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä taidatkin olla yksi niistä kurkiaurajehovista, kun tuota harmageddonia aina ennustelet tänne.

Ei tämä kuole mihinkään. Tylsistyttää nämä viestit, ovat suorastaan aiheen ohi! Jos jäät kaipaamaan tätä ketjua, niin jatka sitä sen sijaan että kuolinkorahduksia päästelet.

Minulla on tämä aina auki välilehdessä ja käyn sitä tarkkailemassa, mutta joulunodotus on niin kiireistä, että pakko pitää silmät joulussa. Muuten saattaa huomata sen menneen jo ohi! Siksi ei ole ollut aikaa kirjoitella.

Perintöä odotellessa.

Kohta lähestyy jo sadas sivu, eihän täältä nyt mihinkään häivytä.

Koirakin kuorsaa vaikka on päivä, se jaksaa kyllä torkkua päiväunet päiväunien jälkeen, välillä vähän syö ja käyttää minua ulkona ja sitten taas torkkuu.

Vierailija
1336/1962 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu alkaa ja aikaa kommentoida enemmän kun viikolla.

Ja niin, varokaa Halloween asuihin pukeutuneita jehovia. Mitäs jos minä pukeutuisinkin jehovaksi täksi viikonlopuksi? Tai suorastaaksi kunhan ensin selviää miltä sellainen näyttää. Onko sukua maahaille, maarauskuille vai noille tulkuille, varpusille ja tilheille (vai miten se taivutetaan) tilhille tarkoittais yhtä tilhiä, mut tilheille ei myöskään kuulosta oikealta. Tässä ketjussa kun ne kielipoliisit loistaa poissaolollaan. Joutuu itse miettimään. Eikä tiedä.

Vierailija
1337/1962 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse miettiminen on suorastaan terveellistä.

Suorastas on varmasti kaunis lintu. Tai eläin tai olento tai luomus. Sehän me voidaan nyt pohtia.

Vierailija
1338/1962 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän mökkitontilla on suo ja siellä kyllä kuulee kummia ääniä. Se on muutenkin aika mystinen paikka ja vähän pelottavakin. Tai ei se ennen ollut pelottava, mutta koira pelästy siellä jotain ja pinko persvillat hulmuten mökille. Enää se ei suostu tuleen sinne. Ehkä se näki suorastaan.

Vierailija
1339/1962 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän mökkitontilla on suo ja siellä kyllä kuulee kummia ääniä. Se on muutenkin aika mystinen paikka ja vähän pelottavakin. Tai ei se ennen ollut pelottava, mutta koira pelästy siellä jotain ja pinko persvillat hulmuten mökille. Enää se ei suostu tuleen sinne. Ehkä se näki suorastaan.

Koirat ovat viisaita, en tohdi edes kuvitella, mitä sieltä suosta on esiinnoussut. Koira havaitsee myös henkiä. Ja suohon on moni haudattu.

Oikeasti teidän mökkisuolla oli luultavasti vain pesivä lintu, joka onnistui säikäyttämään koiran tai jopa antamaan nokan täydeltä. Nämä kahlaajathan pesivät maassa. Ja koirat muistavat kyllä paikat, joissa jotain ikävää on sattunut. Mun koira ei ikinä halunnut kulkea tietyn talon ohi, kun siihen portille tuli aina talon koira, joka ei edes haukkunut, mutta jotenkin pelotti mun koiran pois.

Vierailija
1340/1962 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirat ovat viisaita, en tohdi edes kuvitella, mitä sieltä suosta on esiinnoussut. Koira havaitsee myös henkiä. Ja suohon on moni haudattu.

Oikeasti teidän mökkisuolla oli luultavasti vain pesivä lintu, joka onnistui säikäyttämään koiran tai jopa antamaan nokan täydeltä. Nämä kahlaajathan pesivät maassa. Ja koirat muistavat kyllä paikat, joissa jotain ikävää on sattunut. Mun koira ei ikinä halunnut kulkea tietyn talon ohi, kun siihen portille tuli aina talon koira, joka ei edes haukkunut, mutta jotenkin pelotti mun koiran pois.

Sieltä suon takaa kuulu outoa viheltelyä. Meinasin kyllä itsekin juosta villat hulmuten mökkiin. Ehkä se tosiaan oli suorastas.