Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kyllä tää oli noloa kun jouduin kieltämään erään perheen yökyläilyn

Vierailija
12.10.2017 |

Sattumalta näin tutun äidin lastensa kanssa kaupungissa. Olivat tulleet maalta reissuun.
Äiti sitten kysyi yöpaikkaa.
En voinut päästää heitä asuntoon.

Kommentit (1962)

Vierailija
461/1962 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus muuten käytettiin korkokenkien päällä kalosseja. Niissä oli vetoketju sivussa ja koron paikka oli ontto. Lapsena oli mukavaa lipsutella menemään mummon kalosseilla:)

50-luvulla tuli sitten koroton matala malli. Niitä sanottiin elefanttitossuiksi. Ne oli vaaleanharmaat väriltään ja näyttivät just elefantin jaloilta. Niillä varmaan lonksutti menemään myös Armi Kuusela.

Ne oli matalille kengille. Kyllä fiinit naiset käytti korkomallia. Muistan vielä niiden kalossien tuoksunkin.

Vierailija
462/1962 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kävin tänään kaupassa hollannikkaat jaloissa, ei ne puiset.

Ei ne ollut aidot. Hollannikkaat on puupohjaset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/1962 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha poro saatettu muistojen joukkoon, uusi poro on paikallaan pihalla. Jotain on silti muuttunut, ehkäpä lopullisesti. Joulumaa-laulu on unohdettu, poro vetää nyt täysillä sitä "Kello löi jo viisi...", joka täällä AV:lla onkin  tutuista tutuin joululaulu.

P.S. Naapuri tunnusti juovuspäissään polttaneensa poron nro. 1 viime yönä. Oli itkuinen ja sekava, mutta vaikutti katuvan tekoaan.. En tiedä vielä miten suhtautua.

Hieno juttu, että olet kunnossa ja meillä on uusi poro. Oltiin jo huolissamme susta, kun Prismassa meni niin kauan. Jehovat sen poron poltti ja sai naapurin tolaltaan syytöksillään.

Mulla on helpompi syyttää naapuria kuin jotain kasvottomia jehovia. En tiedä vielä oikein, täytyy kerätä lisää todisteita. Eilen naapuri joka tapauksessa yritti heittää poroa kivellä. Ei osunut.

Vierailija
464/1962 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan että pidämme tänään pitkän hiljaisen hetken porolle joka paloi.. poroksi(?) Se hiljainen hetki voisi alkaa klo23.00 ja kestää tuonne aamu seitsemään vaikka. Tamä on kuitenkin tätä pientä yhteisöä kohdannut suuri julmuus.

Naapurisopua kannattaa yrittää ettei hän sekopäissään yritä samaa temppua uudelleen. Antaa toisellekin naapurille vuoron välillä purkaa turhautumiaan.

Mutta hyvä ettei psykoosikävely siellä Prismassa kestänyt pidempään.

Vierailija
465/1962 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lemppari joululaulu on se missä lauletaan ”hetken kestää elämä ja sekin synkkä ja ikävä”. Mä olen se vihreä mörkö joka ei tykkää joulusta.

Toi laulu olis sopinut kuin nenä päähän sille ekalle, poltetulle, porolle, joka mörisi Joulumaata väärin päin, sillä oli selvästi suhteita alakertaan.

Vierailija
466/1962 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun koira ei sateesta piittaa. Mennä porhaltaa lätäköt läpi. Kiva sotku. Corgi, sellanen matalajalkainen jos ette satu tietämään. On sillä kurapukukin mutta sitä se vihaa. Ei suostu liikkumaan se päällä.

Onko sen nimi Kalle Kustaa?

Vierailija
467/1962 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EI kukaan järkevä perheenäiti lähde yönylireissulle lasten kanssa ilman etukäteen hommattua yöpaikkaa, jätä sen varaan, että tapaa jonkun tuttavan ja voi siltä kysyä kortteeria. 

varmaan oli muitakin suunnitelmia minne mennä, mutta saahan sitä kysyä jo näkee jonkun tutun.

Joo joo, lopeta jo tuo off topic jankkaus, sitä on kuultu jo riittämiin. Tai tee oma otsikko ja mee sinne keskustelee jos aihe niin kiinnostaa. Tämä ei ole oikea ketju tuolle, koska mun pitää nyt laittaa pyykit koneeseen ja käyttää koira ulkona jos siellä ei sada.

Vierailija
468/1962 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kauas on pitkä matka.

Äläpä muuta sano, ja takaisin vielä pitempi.

Vierailija
469/1962 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha poro saatettu muistojen joukkoon, uusi poro on paikallaan pihalla. Jotain on silti muuttunut, ehkäpä lopullisesti. Joulumaa-laulu on unohdettu, poro vetää nyt täysillä sitä "Kello löi jo viisi...", joka täällä AV:lla onkin  tutuista tutuin joululaulu.

P.S. Naapuri tunnusti juovuspäissään polttaneensa poron nro. 1 viime yönä. Oli itkuinen ja sekava, mutta vaikutti katuvan tekoaan.. En tiedä vielä miten suhtautua.

Eikä??? Poro paloi siis poroksi.

Vierailija
470/1962 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy toivoa että nykyinen poro pysyy ruodussa eikä ala laulamaan joululauluja takaperin, muuten sillekin voi käydä huonosti. Jotkut ei siedä yhtään jos ei mahduta kaikki samaan muottiin, pitäisi olla vaan niinku kaikki muutkin porot.

Vierailija
471/1962 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä??? Poro paloi siis poroksi.

Kyllä. Se on moro sano poro. Meniks tää oikein tamperelaiset?

Vierailija
472/1962 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko varmaa ettei poron kohtaloksi koitunut salaliitto?

Vierailija
473/1962 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno juttu, että olet kunnossa ja meillä on uusi poro. Oltiin jo huolissamme susta, kun Prismassa meni niin kauan. Jehovat sen poron poltti ja sai naapurin tolaltaan syytöksillään.

Mulla on helpompi syyttää naapuria kuin jotain kasvottomia jehovia. En tiedä vielä oikein, täytyy kerätä lisää todisteita. Eilen naapuri joka tapauksessa yritti heittää poroa kivellä. Ei osunut.

Oli ne Jehovia. Ikinä ennen en ole nähnyt yhdeksää moista kerralla. Se oli kun kurkiaura, mutta ei kuitenkaan ollut. 2 niistä eksyi meidän ovelle, muut väijyi pusikossa. Onneksi meillä ei ole poroja, riisinkeitintä, saati vuotavia saappaita. On ne kaikki niin pahasta. Sataa muuten vieläkin.

Vierailija
474/1962 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se mahdollista. Kaikkihan me tiedämme, että kenen joukoissa seisot, sen lauluja laulat.

Vierailija
475/1962 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lemppari joululaulu on se missä lauletaan ”hetken kestää elämä ja sekin synkkä ja ikävä”. Mä olen se vihreä mörkö joka ei tykkää joulusta.

Toi laulu olis sopinut kuin nenä päähän sille ekalle, poltetulle, porolle, joka mörisi Joulumaata väärin päin, sillä oli selvästi suhteita alakertaan.

Kyllä, olet oikeassa.

Mun koira tykkää joskus maata ulkona vesisateessa kun ei sada kovasti, vaan ripottelee vaan vähän ja sit kieriä hiekassa, nurmikolla tai pensaan alla. Tulee semmonen freessi luonnontuoksu turkkiin. Mutta sotkussa on sen karva sitten ja se tulee kiehnäämään mun jalkaa vasten, haluaa kai vihjata että minäkin vaihtaisin kaupan dödöt tuollaisiin luonnonmukaisiin tuoksuihin? Vaikka on mulla omenan hajuista shampoota ja koivun tuoksuista käsisaippuaa. Tai toisinpäin, en nyt muista varmaksi. Pyykinhuuhteluaine on ainakin kevään tuoksuista (spring).

Vierailija
476/1962 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se mahdollista. Kaikkihan me tiedämme, että kenen joukoissa seisot, sen lauluja laulat.

Poro lauloi Joulumaata. Uskon, että ratkaisu on piilotettu tähän säkeistöön:

Joulumaasta kuvitellaan paljon kaikenlaista,

Kuinka toiveet toteutuu ja on niin satumaista.

Voi, jos jostain saada voisin suuren puurokauhan,

Sillä antaa tahtoisin mä maailmalle rauhan!

Vierailija
477/1962 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanilainen autovalmistaja aikoo suunnitella erityisesti pohjoismaisiin talviolosuhteisiin tarkoitetun ajoneuvon, työnimenä on Toyota Porolla.

Vierailija
478/1962 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hyvä ettet ostanu sille rauhottavia, niinku torstaina eka meinasit. Ei ne sovi alkoholin kans, tiedä vaikka ois tehny paistin siitä porosta.

Vierailija
479/1962 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan voi auttaa? Eikö kukaan ole huolissaan terveydestäni? Olen huomenna uskaliaasti valmistamassa paistia 1-vuotissynttäreitään viettävästä hirven köntistä. Kannattaako uhmata

kohtaloa tällä tavalla? Auttaisiko riisinkeitin lihan desinfioinnissa? Ratian kumisaappaista ei kannattane hakea apua?

Vierailija
480/1962 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli ne Jehovia. Ikinä ennen en ole nähnyt yhdeksää moista kerralla. Se oli kun kurkiaura, mutta ei kuitenkaan ollut. 2 niistä eksyi meidän ovelle, muut väijyi pusikossa. Onneksi meillä ei ole poroja, riisinkeitintä, saati vuotavia saappaita. On ne kaikki niin pahasta. Sataa muuten vieläkin.

Eiii! Kurkiaurassa on aina vain yksi tyhjä paikka. Se toinen teidän ovelle eksynyt ei ollut jehovan todistaja vaan joku agentti tai desantti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän