kyllä tää oli noloa kun jouduin kieltämään erään perheen yökyläilyn
Sattumalta näin tutun äidin lastensa kanssa kaupungissa. Olivat tulleet maalta reissuun.
Äiti sitten kysyi yöpaikkaa.
En voinut päästää heitä asuntoon.
Kommentit (1962)
Mun koira ei sateesta piittaa. Mennä porhaltaa lätäköt läpi. Kiva sotku. Corgi, sellanen matalajalkainen jos ette satu tietämään. On sillä kurapukukin mutta sitä se vihaa. Ei suostu liikkumaan se päällä.
Pitäiskö Saulin ja Jennin vauvalle ostaa Hait.? Keltaiset niinkuin ultrabraalla. Voisi sitten kuunnella laatumusiikkia, kunhan syntyy. Tai voihan Jenni kuunteluttaa jo nyt sikiönä.
Huomenna viimevuonna pakastettu hirvipaisti uuniin. Onkohan vielä kelvollinen. No jokatapauksessa syödään.
Vierailija kirjoitti:
Porot asuu Korvatunturilla, ne Prismassa olevat on jäljennöksiä.
Vähän nyt kunnioitusta, kun toisen poro suli möykyksi. Lasia sen piti olla, mutta muovia se oli. Illalla se reppana sekosi ja soitteli saatanallisia säkeitä. Naapurin syytä varmaan, kun se heitti poroa kivellä. Kamala naapuri, sillä ei varmaan ole riisinkeitintä.
Vierailija kirjoitti:
Pitäiskö Saulin ja Jennin vauvalle ostaa Hait.? Keltaiset niinkuin ultrabraalla. Voisi sitten kuunnella laatumusiikkia, kunhan syntyy. Tai voihan Jenni kuunteluttaa jo nyt sikiönä..
Hän ei olisikaan mikään tavallinen vauvva. Hän olisi "ultra bra hai-vauvva".
Mutta. Missä on Otus..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumisaappaissa luoksas pompin o-o-o-ooo. Tekaisin kapeavartisista kumppareista puutarhakumpparit halkaisin varren talasaumasta ja nyt mahtuu rouvamallin pohkeeseenkin. Olenko nero vai vain nero?
Ehdottomasti nero jos löydät saappaasta talasauman. Missä se on?
Voi lapseni , talasauma on se sauma joka neroilla on saappaassaan siinä missä taviksilla on takasauma .
Huomaathan itsekin hiuksen hienon eron.
Nonni. Nyt kohtasin palstalla haamun. Oletko isäni vai äitini? Millasta siellä toispuoleissa on? Toivottavasti siellä on kuivempaa, kun täällä maan pinnalla.
Tässä mietinkin, koskahan auto tarvitsee taas katsastaa? Ja mietin millaista ääntä kilpikonnat pitävät?
Ja tietysti J&S vauvaa ajattelen.
Multa tuli äsken aika vetelä uloste pyttyyn. Millaistakos tuotosta teillä muilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sattumalta näin tutun äidin lastensa kanssa kaupungissa. Olivat tulleet maalta reissuun.
En voinut päästää heitä asuntoon.Noloa tässä on vaan se että teet moisesta jutusta huomiokipeydessäsi aloituksen tänne. Ilmeisesti sulla ei ole tarpeeksi livekavereita joille moista asiaa taivastella.
Tää oli nyt vähän off topic, pysytäänpä asiassa!
No niinpä, aina eksytään aiheesta, perustaisivat oman ketjun jos haluaa muusta puhua.
Mun on kyllä nyt pakko lähteä viemään koira ulos, kun ei ulkona nyt sada, myöhemmin voi alkaa sataa kun on niin tummia pilviäkin, eikä koira tykkää sateesta ja itelläkin on kumppareissa reikä, oli mullakin just semmoset Risto-Matti Ratian kumpparit, semmoset musta-pinkit, mut pohjasta ratkes melkein heti. Harmitti.Meitä Risto-Matin märkäsukkasia uhreja taitaa olla jo tarpeeksi tukiryhmän perustamiseen. Mehän voidaan samalla tukea kaikkia poronsa menettäneitä ja yösijaa vaille jääneitä. Nyt pitäis keksiä ryhmälle nimi.
Pääseekö Hai-saappailla myös tukiryhmään, mun pinkkien saappaiden sauma ratkes! En voi enää surutta kävellä lätäköihin. Muuten pitää jotenkin kutenkin vettä.
Saappaiden uhrit ry.
Riippuu siitä ratkesko ne Hai-saappaat samana syksynä kun ostit. Niin kävi Risto-Matin saappaille, en kerennyt montaa viikkoa pitää. Mut pääsee noilla Hai-saappailla ainakin kannatusjäseneksi jos ei muuta. Vai mitä mieltä muut olette, pääseekö ihan täysvaltaiseksi jäseneksi? Nyt mielipiteitä.
Onkohan multa mennyt jotain hyvin olennaista ohitse..?
Miten mä oon aina ajatellut että hai-saappaat on hain kestävät?
Ja sit porukka käyttää niitä Suomessa. Sisämaassa. Siis.. Ja yks paikkaa niitä jesarilla. Ei helv.. Mite joku jesari vois olla hainkestävä?
Joku kysyy tuolla toisessa ketjussa että "Mitä tuotetta ostavia pidät hiukan tyhminä?"
Niin tämä. Tätä en tajua.
Ei se Hai-saappaita yrittäny jesarilla paikata, kun niitä R-M Ratian suunnittelemia saappaita.
Hai-saappaiden kyllä pitäis olla hain kestävät, en tiedä miksi niitä sisämaassa käytetän, varmuuden vuoksi kai. Parempi varautua jos jossain järvessä onkin hai. Vaikkei pitäisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Mun koira ei sateesta piittaa. Mennä porhaltaa lätäköt läpi. Kiva sotku. Corgi, sellanen matalajalkainen jos ette satu tietämään. On sillä kurapukukin mutta sitä se vihaa. Ei suostu liikkumaan se päällä.
En minäkään Corgina liikkuis, ainakaan kurapuvussa. Onhan se noloo.
Jos huomenna ei sada, niin kukaan ei tarvitse kumisaappaita. Voi niitä silti käyttää, jos haluaa, mutta sitte vaa näyttää vähän hassulta. Ei siinäkään kyllä mitään pahaa ole, jokainen taplaa tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voinut päästää heitä asuntoon.Noloa tässä on vaan se että teet moisesta jutusta huomiokipeydessäsi aloituksen tänne. Ilmeisesti sulla ei ole tarpeeksi livekavereita joille moista asiaa taivastella.
Tää oli nyt vähän off topic, pysytäänpä asiassa!
No niinpä, aina eksytään aiheesta, perustaisivat oman ketjun jos haluaa muusta puhua.
Mun on kyllä nyt pakko lähteä viemään koira ulos, kun ei ulkona nyt sada, myöhemmin voi alkaa sataa kun on niin tummia pilviäkin, eikä koira tykkää sateesta ja itelläkin on kumppareissa reikä, oli mullakin just semmoset Risto-Matti Ratian kumpparit, semmoset musta-pinkit, mut pohjasta ratkes melkein heti. Harmitti.Meitä Risto-Matin märkäsukkasia uhreja taitaa olla jo tarpeeksi tukiryhmän perustamiseen. Mehän voidaan samalla tukea kaikkia poronsa menettäneitä ja yösijaa vaille jääneitä. Nyt pitäis keksiä ryhmälle nimi.
Pääseekö Hai-saappailla myös tukiryhmään, mun pinkkien saappaiden sauma ratkes! En voi enää surutta kävellä lätäköihin. Muuten pitää jotenkin kutenkin vettä.
Saappaiden uhrit ry.
Riippuu siitä ratkesko ne Hai-saappaat samana syksynä kun ostit. Niin kävi Risto-Matin saappaille, en kerennyt montaa viikkoa pitää. Mut pääsee noilla Hai-saappailla ainakin kannatusjäseneksi jos ei muuta. Vai mitä mieltä muut olette, pääseekö ihan täysvaltaiseksi jäseneksi? Nyt mielipiteitä.
Kyllä me Risto-Matin uhrit ymmärretään kaikkia muitakin märkäsukkia, meidän ryhmällä on märät sukat, lämmin sydän ja kevyt rahapussi. Tulee meinaan helkutin kalliiksi nää saapas kokeilut. Nyt tiedetään, että Haitkin on hanurista.
Kyllä, oikeassa olet. Otetaan vaan.
Toiste en Ratian saappaita osta, mut ymmärrän kuinka ikävää on kun on märät sukat. Ymmärrän kaikkia saapasmerkkiin katsomatta.
Mitäpä kuuluu lauantai-iltaanne? Onkohan ap nolona? V##ttaa tuommoset aapeet prkl 😈
Mut siis jesari kestää RistomattiRatian hampaat?
Mä voin vaan kuvitella millainen on kaikkien marjastajien kauhu.. Maastohai ei jätä edes kumpparin reikiä jäljelle. Sillä on samanlainen hymy kun Lennulla, kun se vaanii mättään takana.
Mut Lennu on kiltti vaikka sitä *tuttais. Maastohai ei ole...
Vanha poro saatettu muistojen joukkoon, uusi poro on paikallaan pihalla. Jotain on silti muuttunut, ehkäpä lopullisesti. Joulumaa-laulu on unohdettu, poro vetää nyt täysillä sitä "Kello löi jo viisi...", joka täällä AV:lla onkin tutuista tutuin joululaulu.
P.S. Naapuri tunnusti juovuspäissään polttaneensa poron nro. 1 viime yönä. Oli itkuinen ja sekava, mutta vaikutti katuvan tekoaan.. En tiedä vielä miten suhtautua.
Vierailija kirjoitti:
Mut siis jesari kestää RistomattiRatian hampaat?
Mä voin vaan kuvitella millainen on kaikkien marjastajien kauhu.. Maastohai ei jätä edes kumpparin reikiä jäljelle. Sillä on samanlainen hymy kun Lennulla, kun se vaanii mättään takana.
Mut Lennu on kiltti vaikka sitä *tuttais. Maastohai ei ole...
Söiköhän maastohai sen nunnan ja lappiin kadonneen mummon? Ilmankos niistä ei jäänyt edes saappaita jäljelle. Toivottavasti se tappajahai löytyy joskus.
Vierailija kirjoitti:
Joskus muuten käytettiin korkokenkien päällä kalosseja. Niissä oli vetoketju sivussa ja koron paikka oli ontto. Lapsena oli mukavaa lipsutella menemään mummon kalosseilla:)
50-luvulla tuli sitten koroton matala malli. Niitä sanottiin elefanttitossuiksi. Ne oli vaaleanharmaat väriltään ja näyttivät just elefantin jaloilta. Niillä varmaan lonksutti menemään myös Armi Kuusela.
Minä kävin tänään kaupassa hollannikkaat jaloissa, ei ne puiset.
Vierailija kirjoitti:
Vanha poro saatettu muistojen joukkoon, uusi poro on paikallaan pihalla. Jotain on silti muuttunut, ehkäpä lopullisesti. Joulumaa-laulu on unohdettu, poro vetää nyt täysillä sitä "Kello löi jo viisi...", joka täällä AV:lla onkin tutuista tutuin joululaulu.
P.S. Naapuri tunnusti juovuspäissään polttaneensa poron nro. 1 viime yönä. Oli itkuinen ja sekava, mutta vaikutti katuvan tekoaan.. En tiedä vielä miten suhtautua.
Hieno juttu, että olet kunnossa ja meillä on uusi poro. Oltiin jo huolissamme susta, kun Prismassa meni niin kauan. Jehovat sen poron poltti ja sai naapurin tolaltaan syytöksillään.
Mun lemppari joululaulu on se missä lauletaan ”hetken kestää elämä ja sekin synkkä ja ikävä”. Mä olen se vihreä mörkö joka ei tykkää joulusta.
Porot asuu Korvatunturilla, ne Prismassa olevat on jäljennöksiä.