kyllä tää oli noloa kun jouduin kieltämään erään perheen yökyläilyn
Sattumalta näin tutun äidin lastensa kanssa kaupungissa. Olivat tulleet maalta reissuun.
Äiti sitten kysyi yöpaikkaa.
En voinut päästää heitä asuntoon.
Kommentit (1962)
Kiva, tämä jatkuu vielä :D.
Ensi viikolla onkin syyslomia jo kouluista. Veljen lapset tulevat käymään. Mennään Forumin alakertaan syömään pihvit ja ranskalaiset. Se on heille kohokohta. Manhattan. Kotipaikkakunnalla ei ole muuta kuin Hese. Kivaa kun sukulaislapset tykkää edelleen käydä kylässä.
Mä olen se "cool " Helsingin täti, joka vie syömään pihviä ja ranskalaisia ja soittaa Apulantaa :D.
Sitten kierretään pelikaupat ja rättikaupat.
Vierailija kirjoitti:
Äitini leikkasi ruskeista kumisaappaistaan varret ja vähän enemmänkin enemmänkin. Niistä tuli kumiballerinat. Ne oli kyllä kätevät
Fiksu äiti sulla. Kalossit ne oli, ei balleriinat. Vieläkin sataa.
Joskus muuten käytettiin korkokenkien päällä kalosseja. Niissä oli vetoketju sivussa ja koron paikka oli ontto. Lapsena oli mukavaa lipsutella menemään mummon kalosseilla:)
Meillä on miehen kanssa käty-viikonloppu. Teinit on pois kotoa koko viikonlopun.
Ostin kaks kiloa irtokarkkeja Halpahallin tarjouksesta.
Mies käytti just koiran lenkillä. Kastui, kun satoi. Lenkkaritkin ihan märät. Miehellä. Ei sillä ees ole kumppareita. Eikä kannata ees ostaa, kun kumminkin menee rikki.
Veivasin kissan kanssa puolitoista tunti niittyä ympäri ja taas eestaas. Nyt on kissa reporankana ja tassut kohti taivasta, kuorsaa välillä vienosti ja sen mahakarvat on niin pehmosen ja puhtaan näköisiä. Toivottavasti ei huomenna sada, olis kiva uusia toi adventuuri.
Hihii kaikki riisipuuron ystävät . Nyt kannattaa kaivaa leipäkoneet esiin ja sinne vain riisipuuro muhimaan.
Aromipesästä voi tehdä vesilinnun pesän ensi kevääksi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on miehen kanssa käty-viikonloppu. Teinit on pois kotoa koko viikonlopun.
Mies käytti just koiran lenkillä. Kastui, kun satoi. Lenkkaritkin ihan märät. Miehellä. Ei sillä ees ole kumppareita. Eikä kannata ees ostaa, kun kumminkin menee rikki.
Kyllä miesten Kontiot kestää. Tai, ainakin ennen kesti. Sain rippilahjaksi Hankkijan oranssikorkoset Kontiot ja ne kesti 15 vuotta. Itku kurkussa heitin ne 20v sitten roskiin. Surullista. Onpa meikämummolla herkkiä muistoja.
Kumisaappaissa luoksas pompin o-o-o-ooo. Tekaisin kapeavartisista kumppareista puutarhakumpparit halkaisin varren talasaumasta ja nyt mahtuu rouvamallin pohkeeseenkin. Olenko nero vai vain nero?
Vierailija kirjoitti:
Kumisaappaissa luoksas pompin o-o-o-ooo. Tekaisin kapeavartisista kumppareista puutarhakumpparit halkaisin varren talasaumasta ja nyt mahtuu rouvamallin pohkeeseenkin. Olenko nero vai vain nero?
Ehdottomasti nero jos löydät saappaasta talasauman. Missä se on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies käytti just koiran lenkillä. Kastui, kun satoi. Lenkkaritkin ihan märät. Miehellä. Ei sillä ees ole kumppareita. Eikä kannata ees ostaa, kun kumminkin menee rikki.Kyllä miesten Kontiot kestää. Tai, ainakin ennen kesti. Sain rippilahjaksi Hankkijan oranssikorkoset Kontiot ja ne kesti 15 vuotta. Itku kurkussa heitin ne 20v sitten roskiin. Surullista. Onpa meikämummolla herkkiä muistoja.
Oranssi Hankkija-lippalakki on hieno.
Onkohan Lennulla kumisaappaat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Risto-Mateissa taitaa olla pelkkiä tala/salasaumoja. Ei niistä kalosseja saa, mutta saiskohan varvastossut?
Onko se se mielenkiintoinen palvelutalo, jossa kulkee maanalainen käytävä Espoosta Helsinkiin.[/quote]
Ettei olisi syynä koko aikataulunpettämiseen. Parasta olla hiljaa asiasta, ei palvelutalot aina niin viihdykettä tarjoa. JOku metro siinä ei paljoa paina . Valmistuu kun kerkeää. Kunhan tynnyrille löytyy uusi hyvä paikka .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hypotalamuksessa tietenkin. Eli päässä. Ettekö te ole kuunelleet biologiantunnilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi lapseni , talasauma on se sauma joka neroilla on saappaassaan siinä missä taviksilla on takasauma .
Huomaathan itsekin hiuksen hienon eron.
Nyt on pilattu tämä upea ketju tuolla ktuunulla. Mä en ikinä kruunuketjuihin koske. Mutta mulla onkin taas kaalilaatikkoa ohraryyneillä, tein sen ihan vaan uunissa. Ei ole leipäkonetta eikä riisinkeitintä. Pesukone on, mutta se pesee just lakanoita. On niillä jo kiire, kun kultsi tulee yökylään ja haluan puhtaat lakanat sänkyyn. Mun kultsi osaa laulaa, vaikka ei ole poro, muuten se on joskus hirvee. Voisinko viedä sen pihalle, kun on hirveenä, jos naapuri tai joku tuhopolttais senkin. Kun Gävlen pukinkin joka vuosi, se on mun lempparijoulujuttu, se pukki ei poltto. Saiko laulavan poron menettänyt uuden poron, olen niin suruisa hänen epäonnestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi lapseni , talasauma on se sauma joka neroilla on saappaassaan siinä missä taviksilla on takasauma .
Huomaathan itsekin hiuksen hienon eron.
Tämä selvä. Sain aivovamman Hankkijan lippiksen liian kovasta lipasta lapsuuden heinäpelloilla ja olihan ne Kontiotkin aika hiostavat ja raskaat jaloissa. Ehkä Risto-Matti halusi satsata saappaiden tuuletukseen ja keveyteen. Niin sen on pakko olla.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on pilattu tämä upea ketju tuolla ktuunulla. Mä en ikinä kruunuketjuihin koske. Mutta mulla onkin taas kaalilaatikkoa ohraryyneillä, tein sen ihan vaan uunissa. Ei ole leipäkonetta eikä riisinkeitintä. Pesukone on, mutta se pesee just lakanoita. On niillä jo kiire, kun kultsi tulee yökylään ja haluan puhtaat lakanat sänkyyn. Mun kultsi osaa laulaa, vaikka ei ole poro, muuten se on joskus hirvee. Voisinko viedä sen pihalle, kun on hirveenä, jos naapuri tai joku tuhopolttais senkin. Kun Gävlen pukinkin joka vuosi, se on mun lempparijoulujuttu, se pukki ei poltto. Saiko laulavan poron menettänyt uuden poron, olen niin suruisa hänen epäonnestaan.
Kruunulla kunnioitetaan palstaporon menetystä. Olen kans huolissani tästä poronsa menettäneestä. Se lähti aamulla Prismaan, eikä meillä ole vieläkään uutta poroa. Kamalaa jos porot oli loppuunmyyty ja ystävä nyt hortoilee psykoosissa ympäri Prismaa.
Äitini leikkasi ruskeista kumisaappaistaan varret ja vähän enemmänkin enemmänkin. Niistä tuli kumiballerinat. Ne oli kyllä kätevät