Sain juuri suomen kansalaisuuden ja olen 29-vuotias. Joudunko käymään armeijassa?
Juu, eli päätös tuli luultua aikaisemmin. Täytän 30v vasta ensi vuonna.
Eli minulla on nyt kaksoiskansalaisuus. Asunto ja työpaikka ovat Suomessa joten muutto ulkomaille ei käy helposti.
Kommentit (23)
Voit suorittaa sen myös vankilassa.
Vierailija kirjoitti:
Up
Upinniemi on hyvä paikka suorittaa se.
Lainaus keskipohjanmaa-lehden artikkelista:
"Suomessa palvelus pitää aloittaa viimeistään sinä vuonna, jolloin täyttää 29 vuotta. Jos maahanmuuttaja saa kansalaisuuden tätä ennen, hänet kutsutaan normaalikäytännön mukaan varusmies- tai siviilipalvelukseen.– Jos saa kansalaisuuden sinä vuonna, kun täyttää 29, ei varmaan ehdi enää, toteaa Pääesikunnan tiedottaja Henrik Gahmberg."
Vierailija kirjoitti:
"Suomessa palvelus pitää aloittaa viimeistään sinä vuonna, jolloin täyttää 29 vuotta. Jos maahanmuuttaja saa kansalaisuuden tätä ennen, hänet kutsutaan normaalikäytännön mukaan varusmies- tai siviilipalvelukseen.– Jos saa kansalaisuuden sinä vuonna, kun täyttää 29, ei varmaan ehdi enää, toteaa Pääesikunnan tiedottaja Henrik Gahmberg."
Huom: VARMAAN
Takuulla en käy. Mielummin hullun paperit.
Varmaan nauraneet siellä et käsitellään sen hakemus nopeasti että se ne.Kru joutuu armeijaan.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan nauraneet siellä et käsitellään sen hakemus nopeasti että se ne.Kru joutuu armeijaan.
On kunnia-asia puolustaa isänmaata! On siellä muitakin vanhempia. Esim. minä palvelin samaan aikaan nykyisen Kuopion piispan kanssa! Hän oli silloin lähes 10 vuotta meitä "nuorukaisia" vanhempi.
On kyllä suunnitelmissa mennä ulkomaille asumaan joten tuskinpa tulen olemaan maisemissa sitten kun Putinin pienet vihreät miehet tulevat.
Vierailija kirjoitti:
Muualla sanotaan kyllä että viimeistään sinä vuonna jolloin täyttää 30.
Sinun ei tarvitse käydä armeijaa, jos olet nainen. Eläköön tasa-arvo!
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi käydä.
Ei se ole mikään kannattavuuskysymys siinä kohtaa kun yläikäraja tulee täyteen, Ei sinne yli-ikäisiä huolita, vaikka kuinka itse haluaisi.
Kuulemma menee 1-2 kk ennenkun armeijaalle menee tieto. Siitä sitten siitä myös aikaa järjestää mut kutsunnoihin. Voi olla että ehtii tänä vuonna tai sitten ei.
Noh, se on sitten hullunpaperit jos menee siihen pisteeseen.
Taidat joutua. Mee sivariin, jos intti tai linna ei innosta. Mum mies oli 28-vuotias, kun dai kansalaisuuden. Kävi sitten sivarin, kun inttiin ei halunnut mennä.
Vierailija kirjoitti:
Taidat joutua. Mee sivariin, jos intti tai linna ei innosta. Mum mies oli 28-vuotias, kun dai kansalaisuuden. Kävi sitten sivarin, kun inttiin ei halunnut mennä.
Mistä maasta hän tulee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kunnia-asia puolustaa isänmaata! On siellä muitakin vanhempia. Esim. minä palvelin samaan aikaan nykyisen Kuopion piispan kanssa! Hän oli silloin lähes 10 vuotta meitä "nuorukaisia" vanhempi.
Joo, ehkä jos sitä vaaditaan, mutta se kasarmin lattioiden kiillottaminen,pinkkojen tekeminen, varustarkastuksissa seisoskelu yms. turhanaikainen puuhastelu on kyllä aika kaukana mistään sellaisesta.
Minä palvelin laivastossa ja meillä oli,tavallisena varusmiehenä, erään Kymenlaakson kaupungin sairaalan lääkäri ja kyllä se harmitteli koko aika vartiotuvassa miten jonninjoutavaa puuhaa koko mokoman torpeedovaraston vartioiminen oli.
Samaa mieltä olimme me nuoremmatkin tosin.
Vierailija kirjoitti:
Tämän tiedon mukaan et taida joutua . Onnitteluni!
Up