Voiko pitää kuppikokoni paikkaansa
Rinnan alta 94cm ja rinnan isoin kohta (päältä) 106. Kokolaskuri antaa 95A, ei nyt mitkään ihan pikkutissit, roikkuvat joten tuo isompi mitta olisi isompi jos rinnat olisi terhakammat
Olen pitkään käyttänyt xl urheiluliivejä joten ei hajuakaan omasta koostani. Ennen lihomistani käytin 80B ja nyt on paljon isommat rinnat, jos lonkalta pitäisi valita kokoa niin olisin ottanut 85C
Kommentit (24)
Mulla on se ongelma, että tissit ovat erikokoiset. Toiseen sopisi C kuppi ja toiseen B. Mistään ei vaan sellaisia liivejä :-/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on juuri tuossa roikkumisessa eli todellista mittaa on vaikea mitata. Sovita eri kuppikokoja 95 ympärysmitalla.
Ei ne liivit tue mitään jos sen ympärysmitta on isompi kuin rintakehän mitta.
Niissä liiveissä on 3-4 eri kireyttä hakasilla sädettävissä. Löysin on tuon annetun mitan kokoinen, muuta sitä pienempiä. Parempi siis ottaa 95 cm, jota saa hakasilla säädetty pienemmäksikin, kuin jo valmiiksi 4 cm liian pieni 90, saati valmiiksi 9 cm liian pieni 85.
Voi ottaa tietysti sen 95, jos haluaa. Mutta kuten sanottua, ei se myöskään tue yhtään mitään eikä pysy paikallaan, vaan nousee niskaa kohden ja aiheuttaa näin olkainten valumista. Rintsikat tehdään hyvin elastisesta materiaalista, ja on tarkoitus, että valitaan hieman omaa mittaa pienempi rintsikkaympärys (kun käytetään EU-mitoitusta). Asia olisi eri, jos rintaliivin ympärysmitta ei joustaisi senttiäkään.
Näitä tarkoituksellisesti pienemmän ympärysmitan valinneita muuten näkyy Suomessa todella paljon enemmän kuin muualla Euroopassa. Isossa-Britanniassa ja Jenkeissä sitten suunnilleen saman verran kuin täällä. Se on kyllä hirveän kivan näköistä, kun on tarkoituksen mukaan valittu ympärysmitta niin, että on rinnat myös takana - sekä liivien ylä- että alapuolella.
Jos olkaimet valuvat tai liivit nousevat takaa, on olkaimet säädetty väärin; joko liian lyhyiksi tai liian pitkiksi. Moni lyhentää olkaimia niiden valuessa, mikä vaan pahentaa ongelmia, koska liivit nousevat tällöin takaa ja olkaimet alkavat valua vain enemmän, kunnes ne on kiristetty niin, että pureutuvat hartioihin ja hilaavat rinnat kaulaan. Tai on valittu malli, jossa olkaimet ovat omien hartioiden muotoon väärässä kohdassa; useimmiten liian reunassa, kun hartiat ovat luisut/pullomaiset. Tällöin kannattaisi ottaa malli, jossa olkaimet ovat keskemmällä tai menevät selästä ristiin. Liian pienellä ympärymitalla asiaa ei kannata yrittää korjata. Liivien ei myöskään ole tarkoitus nostaa niitä rintoja senttikaupalla vaan tukea sillä rintojen luonnollisella kohdalla.
Millä sitten lopettaa olkainten valuminen, jos ne on sopivalla mitalla, mutta valuvat edelleen? Minulla on tätä ongelmaa.
Liiveistä kannattaa tuolloin valita malli, jossa olkaimet ovat keskemmällä (eivät ihan reunoissa) sekä mielellään malli, jossa ne menevät joko takaa ristiin, ovat takaa kiinni lähellä selän keskiosaa tai ovat takaa nipsulla kiristettävissä keskeltä yhteen.
Mulla on naiseksi tosi leveät ja suorat hartiat, joten se ei ole ongelma, että olkaimet olisivat liian reunalla olkapäitä.
Liian reunalla liiveissäkin on ongelma. Tai sitten pituus ei ole oikein säädetty, vaikka kuvitteletkin niin olevan. Oikeasti asiantunteva myyjä liiviliikkeessä on todella hyvä apu - kannattaa kokeilla, niin saa koon, mallin ja säädöt kohdalleen.
Mulla on naiseksi tosi leveät ja suorat hartiat, joten se ei ole ongelma, että olkaimet olisivat liian reunalla olkapäitä.