Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psoriasis puhkesi minulla ja miehellä samaan aikaan

Vierailija
10.10.2017 |

Ihan uskomatonta mutta meille molemmille puhkesi psoriasis samaan aikaan, ensi pari näppyä ja sitten useampi, ja vielä melkein samoihin paikkoihin.
Luultiin aluksi vaikka miksi taudiksi joka tarttuu mutta ei, useamman testin, koepalan ja lääkärin arvioinnin jälkeen, diagsnoosi oli psoriasis molemmilla.
Jotenkin vaan tosi vaikeaa uskoa asiaa koska psoriaksen ei pitäisi tarttua, onko kenelläkään muulla käynyt näin?
Miehellä on suvussa psoriasista, minulla ei.
Nyt kutistaan molemmat yhdessä, tosi inhottavaa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressataan kyllä, minä olen luonteeltani kova stressaamaan ihan arkisistakin asioista välillä.

-ap

Vierailija
22/28 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sieni testattiin ihan ensimmäiseksi, syötiin kuuritkin mutta turhaan kun ei sitä ollut, joka sitten selvisi myös koepalasta.

Ollaan 29 ja 30, hoikkia ja liikunnallisia, syödään suht. terveellisesti mutta kyllä ruokavaliosta löytyy sokeria ja viljojakin.

-ap

Kokeilkaa jättää viljat ja sokeri. Ei se ainakaan pahenna tilannetta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stressataan kyllä, minä olen luonteeltani kova stressaamaan ihan arkisistakin asioista välillä.

-ap

Minulla puhkesi psori uuden, stressaavan työn myötä. Kortisonia menee...

Vierailija
24/28 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psoriasis ei tartu tai ole mikään vesirokon tapainen , joten kyseenalaistaisin onko psori vaikka kuka väittäisi mitä. Tuli muuten mieleen, et miltä hiiva näyttää ulkoisessa muodossa?

Vierailija
25/28 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiivakin taitaa olla sieni, eli se testattiin.

Iho hilseilee ja kutiaa ilman kortisonivoidetta, niin ettei nukutuksi saa, ihan verille ja haavoille välillä menee, jalkapohjissa koko ajan haavaumat.

Pahinta on intiimialueen ihottumat, seksiä ei juuri ole kun toisella jatkuvasti paikat rikki tän takia :/

Auringonotto kesällä oli ainoa joka vei läiskät pois, syyskuussa alkoi taas kutista ja näyttää vaan lisääntyvän nuo läiskät.

Oireet siis täsmää psoriin, mitä nyt olen lukenut ja lääkärit vakuutellut, mutta silti sekä minun että miehen on vaikea uskoa että molemmilla tauti puhkesi ihan samaan aikaan.

-ap

Vierailija
26/28 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiivakin taitaa olla sieni, eli se testattiin.

Iho hilseilee ja kutiaa ilman kortisonivoidetta, niin ettei nukutuksi saa, ihan verille ja haavoille välillä menee, jalkapohjissa koko ajan haavaumat.

Pahinta on intiimialueen ihottumat, seksiä ei juuri ole kun toisella jatkuvasti paikat rikki tän takia :/

Auringonotto kesällä oli ainoa joka vei läiskät pois, syyskuussa alkoi taas kutista ja näyttää vaan lisääntyvän nuo läiskät.

Oireet siis täsmää psoriin, mitä nyt olen lukenut ja lääkärit vakuutellut, mutta silti sekä minun että miehen on vaikea uskoa että molemmilla tauti puhkesi ihan samaan aikaan.

-ap

Psori oikeasti paranee ravinnolla. Ehdoton ei ihan kaikille viljoille on paras alku. Todennäköisesti paranee jo pelkästään sillä.

Kokeilkaa vaikka perinteistä Atkinsia. Eli alkuun ihan nollatoleranssi sokerin, viljan ja muun hiilihydraatin kanssa.

Ainoastaan kasviksista hiilihydraatteja (nestepitoiset vihannekset, esim. kaalit, salaatit, yrtit, kurkku, retiisi, jne).

Oliiviöljy ja kookosöljy kehiin. Voikin on ihan ok. Ei liikaa proteiinia.

Suosikaa mahdollisimman luonnonmukaista ravintoa.

Kyllä se siitä. Itse paranin kutakuinkin näillä opein.

Vierailija
27/28 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pois suljettu sairaalabakteerit?

Vierailija
28/28 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkapohjiini ilmestyi ihonalaisia rakkuloita, joidenka lääkäri totesi olevan psoriasiksen aiheuttamia. Olin jo kokeillut kortisonivoiteita ym. Sattumalta laitoin yöksi jalkoihini Kuolleen meren jalkavoidetta sillä ihon pinta oli rasvauksen tarpeessa. Tunsin kihelmöintiä jalkapohjissani ja ajan kanssa tämä jalkarasva kuivatti rakkulat ihon alata jalkapohjistani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä