Miten päästä yli miehestä?
Miten saan sen systeemistäni ulos, että mies ei halua vakavaa suhdetta kanssani? En ole ikinä ollut näin ihastunut ja luulin tapailumme aikana, että mieskin tuntee samoin, mutta sanoikin vain erään keskustelumme aikana ettei pysty mihinkään vakavaan. Joko mies esitti aika pitkään (en kyllä tiedä miksi?) tai sitten tein jotain joka muutti hänen mielensä tai sitten hän tapasi paremman naisen. Ei sillä syyllä niin väliä. Pointti on, että mun pitää päästä hänestä yli, mutta en tiedä miten kun koko kroppa ja sielu huutaa ikävää. Todella säälittävää. Vai eikö tähän auta mikään muu kuin se klassinen "aika parantaa haavat"?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Oliko mies Naantalista?
Ei ollut.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toipuminen lähtee, kun alkaa hemmotella itseään. Kampaajalle, kosmetologille, uusia vaatteita, pieni matka..Katse itseen päin hyvällä tavalla.
Kun alkaa miettiä, että mies on kohdellut epäkunnioittvasti, helpottaa.
Tämä on hyvä neuvo. Itseään kannattaa henmotella, olet sen arvoinen. Myös hyvästä ruuasta tulee hyvä mieli. Esimerkiksi tästä Äityliinin herkkukeitosta https://www.vauva.fi/keskustelu/2977384/helppoja-ja-nopeita-lounaitaval…
Ai kauhea :D
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko se on miettiä niin, että haluaako sellaisen miehen, joka ei pidä sinua "sinä oikeana"? Sanoit itsekin, että olet tapaillut aiemmin miehiä, jotka eivät ole samalla tavalla sytyttäneet. Nyt kävi niin, että sinä et samalla tavalla sytyttänyt häntä. Tuntuu todella surulliselta ajatella niin, mutta ethän sinäkään varmasti niitä edellisiä tapailemiasi miehiä ole mitenkään halveksunut - ei vaan ole tuntunut oikealta. Ja haluathan sinäkin olla parisuhteessa miehen kanssa, joka pitää sinua parempana, kuin ketään muuta koskaan? :)
Kyllä sellainen vielä joskus vastaan tulee. Nuo on tosi harmittavia juttuja, kun menee ristiin. Mutta voit lohduttautua sillä, että moni mies on ajatellut varmasti aivan samalla tavalla, kun sinä olet joskus laittanut viestiä että "kiitos, mutta ei kiitos..".
Uutta koukkua vaan kehiin, tai sitten nautit omasta elämästä ja yllättäen se tyyppi, kenen kanssa vaan klikkaa, tuleekin vastaan! :)
Aivan varmasti olen itsekin satuttanut jotakuta miestä tahtomattani, mutta nyt vasta oikeasti tajuan miltä se tuntuu.. ehkä tämä oppitunti oli ihan hyvästä.
ap
Mutta tuosta on ainakin hyvä ymmärtää se, ettei mies välttämättä ole sinua tahtomattaan satuttanut. Eikä sitä sinänsä tarvi ottaa oppituntina. Ei sinun tarvitse jatkossakaan alkaa seurustella miehen kanssa joka ei kolahda täysillä, eikä kenenkään miehen sinun kanssasi. Kyllä se, kenen kanssa kolahtaa, tulee vastaan. Siksi ei kannata jäädä liikaa murehtimaan. Eri asia on sitten tietysti ne, jotka aivan tahallaan pelaavat toisten tunteilla. Mutta niitä on loppujen lopuksi aika vähän - yleensä kyse välinpitämättömyydessä ym. on vain siitä, ettei tunteita ole tarpeeksi. Joskus haluaa ehkä kuitenkin hieman läheisyyttä ja yhdessäoloa, vaikkei olekaan täysin ihastunut. Niin olen tehnyt minäkin ja minulle on tehty niin. Sellaista tapailu vain on. Ei silti pidä olla ihastumatta ihmisiin joihin vaan ihastuu - that's life! Kunhan ymmärtää, mistä pakit johtuu ja hyväksyy sen, ettei kyse ole juuri itsestä omana itsenään, vaan siitä, ettei sovi täysin sille toiselle. Ja molemminpuoleista rakkauttahan sitä etsitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko se on miettiä niin, että haluaako sellaisen miehen, joka ei pidä sinua "sinä oikeana"? Sanoit itsekin, että olet tapaillut aiemmin miehiä, jotka eivät ole samalla tavalla sytyttäneet. Nyt kävi niin, että sinä et samalla tavalla sytyttänyt häntä. Tuntuu todella surulliselta ajatella niin, mutta ethän sinäkään varmasti niitä edellisiä tapailemiasi miehiä ole mitenkään halveksunut - ei vaan ole tuntunut oikealta. Ja haluathan sinäkin olla parisuhteessa miehen kanssa, joka pitää sinua parempana, kuin ketään muuta koskaan? :)
Kyllä sellainen vielä joskus vastaan tulee. Nuo on tosi harmittavia juttuja, kun menee ristiin. Mutta voit lohduttautua sillä, että moni mies on ajatellut varmasti aivan samalla tavalla, kun sinä olet joskus laittanut viestiä että "kiitos, mutta ei kiitos..".
Uutta koukkua vaan kehiin, tai sitten nautit omasta elämästä ja yllättäen se tyyppi, kenen kanssa vaan klikkaa, tuleekin vastaan! :)
Aivan varmasti olen itsekin satuttanut jotakuta miestä tahtomattani, mutta nyt vasta oikeasti tajuan miltä se tuntuu.. ehkä tämä oppitunti oli ihan hyvästä.
ap
Mutta tuosta on ainakin hyvä ymmärtää se, ettei mies välttämättä ole sinua tahtomattaan satuttanut. Eikä sitä sinänsä tarvi ottaa oppituntina. Ei sinun tarvitse jatkossakaan alkaa seurustella miehen kanssa joka ei kolahda täysillä, eikä kenenkään miehen sinun kanssasi. Kyllä se, kenen kanssa kolahtaa, tulee vastaan. Siksi ei kannata jäädä liikaa murehtimaan. Eri asia on sitten tietysti ne, jotka aivan tahallaan pelaavat toisten tunteilla. Mutta niitä on loppujen lopuksi aika vähän - yleensä kyse välinpitämättömyydessä ym. on vain siitä, ettei tunteita ole tarpeeksi. Joskus haluaa ehkä kuitenkin hieman läheisyyttä ja yhdessäoloa, vaikkei olekaan täysin ihastunut. Niin olen tehnyt minäkin ja minulle on tehty niin. Sellaista tapailu vain on. Ei silti pidä olla ihastumatta ihmisiin joihin vaan ihastuu - that's life! Kunhan ymmärtää, mistä pakit johtuu ja hyväksyy sen, ettei kyse ole juuri itsestä omana itsenään, vaan siitä, ettei sovi täysin sille toiselle. Ja molemminpuoleista rakkauttahan sitä etsitään.
Näinhän se on, viisaita sanoja :) On vain tosi raskasta ihastua ilman vastakaikua... olisipa joku pilleri, jolla saisi ihastumisen tunteen lakkaamaan :'(
ap
Taas yksi jännämiehen tai pelimiehen uhri. Rakastuneena sitä uskoo ne kaikki miehen lirkutukset.
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi jännämiehen tai pelimiehen uhri. Rakastuneena sitä uskoo ne kaikki miehen lirkutukset.
Ei ollut pelimies. Hän erosi kaksi vuotta sitten pitkäaikaisesta suhteestaan ja sen jälkeen hänellä on ollut vain kaksi naista, minä ja joku aiempi tapailukuvio. (Tiedän, koska meillä yhteinen ystäväpiiri.)
Eikä mies ole ikinä lirkutellut mulle mitään; meidän yhdessäolo oli vain niin luontevaa alusta alkaen ja olimme samalla aaltopituudella. Huumorintaju, elokuva/musamaku, harrastukset, ystäväpiiri... kaikki natsasi. En ilmeisesti siltikään riittänyt hänelle enkä ollut se mitä hän etsi. Tai ehkä tein jotain väärin. Se on mun tämänhetkinen vahvin teoriani. (Mies väittää, että mussa ei ollut mitään vikaa, mutta hän ei vaan nyt pysty parisuhteeseen.)
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Betty Whiten sanoin: paras tapa päästä yli yhdestä miehestä on hankkiutua toisen alle.
En jotenkin usko, että kykenen harrastamaan seksiä (saati suutelemaan) toisen miehen kanssa, kun ajatukset on toisessa miehessä..
ap
Positiivisesti ajateltuna tämä ihastus voi siis auttaa pysymään erossa miehistä, joiden kanssa voisi vahingossa alkaa seurustella, vain koska he nyt ovat siinä. Ajan kanssa kyllä joku toinen saa sinut ihastumaan yhtä voimakkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Betty Whiten sanoin: paras tapa päästä yli yhdestä miehestä on hankkiutua toisen alle.
En jotenkin usko, että kykenen harrastamaan seksiä (saati suutelemaan) toisen miehen kanssa, kun ajatukset on toisessa miehessä..
ap
Positiivisesti ajateltuna tämä ihastus voi siis auttaa pysymään erossa miehistä, joiden kanssa voisi vahingossa alkaa seurustella, vain koska he nyt ovat siinä. Ajan kanssa kyllä joku toinen saa sinut ihastumaan yhtä voimakkaasti.
Ihan totta, hyvin ajateltu :)
ap
Riippuu siitä miten iso miehen maha on.
Jos mahaa ei kauheasti ole niin käännä selälleen ja loiki yli, mutta jos on iso maha niin sitten kyljelleen ja siitä yli.
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa on huonoja puolia, mieti niitä niin pääset yli.
Oon nyt yrittänyt miettiä kaikkia huonoja puolia, mutta ei se auta. Huonoja puolia hänessä kyllä on muutamia, mutta silti ainoa ajatus päässäni on se, että nuo huonot puolet ei haittaisi ollenkaan jos vain saisin hänet...
ap
No, itse tässä koitan myös yhdestä tyypistä ja kokemuksesta päästä yli. Aika auttaa. Yhden "miehettömän" päivän jälkeen tulee toinen ja kohta niitä voi olla jo viikon verran. Kyllä sitä taustalla miettii useinkin asioita, aluksi enemmänkin, mutta sitä ajatuskehää voi koittaa rikkoa puuhastelemalla jotakin. Mulla katkeaa parhaiten ajatukset, jos joudun keskittymään johonkin, vaikka lämmittämään saunaa. Telkkarin katselukin on ihan hyvää hermolepoa. Välillä voi tulla äkillisesti romahduksia, mutta sellasta se on. Yhteydenpidon puute kuitenkin kirkastaa koko ajan ihmisen rumuuksia (siis moni voi tietysti erota hyvissäkin väleissä eikä jää mitään hampaankoloon, mutta kaikki eivät).
Vierailija kirjoitti:
20 peukkua ja kaikki miehiltä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut pitkä suhde, olimme vasta tapailuvaiheessa. Mutta ihastuin todella palavasti ja ensimmäistä kertaa elämässäni näin itseni jonkun miehen rinnalla.
Kaikki muut suhdeviritelmäni ovat olleet sellaisia, joissa en ole oikein edes tykännyt kyseisestä miehestä, kunhan olen ollut jonkun kanssa koska olen kaivannut läheisyyttä.
Mulla on sulle yksi sana: karma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut pitkä suhde, olimme vasta tapailuvaiheessa. Mutta ihastuin todella palavasti ja ensimmäistä kertaa elämässäni näin itseni jonkun miehen rinnalla.
Kaikki muut suhdeviritelmäni ovat olleet sellaisia, joissa en ole oikein edes tykännyt kyseisestä miehestä, kunhan olen ollut jonkun kanssa koska olen kaivannut läheisyyttä.
Mulla on sulle yksi sana: karma.
Näinhän se varmaan on. Mutta kun olin ollut niin kauan yksin enkä ollut tavannut mieleistäni miestä koko siihen astisen elämäni aikana, niin lopulta ajattelin vain kokeilla erilaisten miesten kanssa että josko natsaisi. No, ei natsannut kenenkään heistä kanssa, mutta silti olin itsekkäästi läheisyydentarpeen takia heidän kanssaan yhdessä. Kunnes sitten tapasin sen ihmisen, johon ihastuin (ja hän ei ihastunut minuun). On elämä julmaa.
ap
Tää on totta, mutta vain sellaisen josta olet kiinnostunut, älä siis ketä vain huoli!