Raskaana ja mies haluaa abortin
Ehdimme harrastaa liki 2 ja puoli vuotta suojaamatota yhdyntää poikaystäväni kanssa, eikä mitään ollut tähän asti tapahtunut. Aloin jopa uskoa, etten pystyisi tulla raskaaksi menneisyyteni syömishäiriöiden vuoksi, mutta vasta nyt kävi niin kun suhteemme on kariutumassa. Meillä ei ole ollut muutamaan kuukauteen mukavaa yhdessäoloa, ja toistemme seura pitkästyttää. Poikaystävä teki selväksi, ettei ole rupeamassa isäksi tälle, ja nyt minun on tehtävä valinta kahden välillä. Joko jään yh:ksi tai teen abortin, mutta suhteemme on joka tapauksessa ohi. Olen aina tahtonut lapsen jossakin elämänvaiheessani, ja ehdin pelätä erittäin paljon sitä ettei se tulisi ikinä onnistumaan. Abortin tekeminen tuntuu aivan hirveältä vaihtoehdolta, ja luulen sen jättävän kovat henkiset arvet. Yksinhuoltajan elämäkään ei ole mitään herkkua. Tulisi tuplasti enemmän töitä, kuin jos mies olisi auttamassa. Taloudellisestikkin tulisi varmaan olemaan joksenkin vaikeaa, ja jos päädyn pitämään niin en tulisi lastenvalvojalle miehen nimeä antamaan eli en saisi elatusmaksujakaan. Lapsestakaan ei varmasti tuntuisi kivalta, ettei hän ollut isän puolelta haluttu + mies vihaisi minua tästä hyvästä koko lopun elämän. Haluaisin kovasti pitää tämän vauvan, mutta pelkään toimivani väärin, jos niin teen. :(
Jos noin pitkään on vedetty paljaalla, on jommalla kummalla ongelmaa hedelmällisyyden kanssa. Jos oma lapsi on ollut aina ajatuksissasi, niin halu perheeseen on sinussa voimakkaana ja hyppää myöhemmin pintaan.
Toisaalta hedelmällisyyshoidoilla saadaan ihmeitä aikaan. Ja voihan exälläsi olla huonot liemet.
Opiskelu lapsen kanssa ei ole ongelma. Ja nykyään puolet porukasta eroaa kuitenkin, joten mitä väliä lopputuloksen kannalta sillä, milloin se tapahtuu.
Todistettavasti myöskin valtio pitää huolen omistaan, nälkään täällä ei kuolla. Lastenvaatteet ja tarvikkeet ovat edullisia käytettyinä, niiden kanssa konkurssi ei tule. Luultavasti lähipiiristäsi löytyy innokkaat isovanhemmat, vaikka aluksi he eivät kovin ilahtuneita olisi. Turvaverkko kannattaa luoda mahdollisimman nopeasti. Lapset avaavat ovia, jotka muuten olisivat kiinni.
Toisaalta abortti on ihan OK, jos siihen päädyt. Päätöksenä se on niin iso, etten usko kovin monen sitä huvikseen tekevän. Toimenpiteenä se on kummallakin tavalla kivulias ja raskas, mutta sen kestää. Eikä sitä jää, tai minä en jäänyt, katumaan loppuiäkseen, kun päätös kerran oli ainoa mahdollinen siinä tilanteessa.
Miehen mielipiteellä ei ole mitään väliä. Kohtuullisen mulkulta kuulostaa muutenkin. Hän menetti oikeutensa kieltäytyä raskaudesta, kun heitti rojut ränniin tietäen, ettei ehkäisyä ole. Jos siis päädyt pitämään lapsen, niin isän nimi kirjoihin ja kansiin, koska _lapsi_ on oikeutettu tietoon isästään. Ja elareihin.
Tee valinta oman tahtosi pohjalta, älä miehen, vanhempiesi, kaveriesi tai tämän palstan mielipiteiden mukaan, koska valinta on isoin elämässäsi. Tee se niin, että sinä voit elää sen kanssa.
Selviät siitä, mitä sitten päätätkin.