Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana ja mies haluaa abortin

Vierailija
10.10.2017 |

Ehdimme harrastaa liki 2 ja puoli vuotta suojaamatota yhdyntää poikaystäväni kanssa, eikä mitään ollut tähän asti tapahtunut. Aloin jopa uskoa, etten pystyisi tulla raskaaksi menneisyyteni syömishäiriöiden vuoksi, mutta vasta nyt kävi niin kun suhteemme on kariutumassa. Meillä ei ole ollut muutamaan kuukauteen mukavaa yhdessäoloa, ja toistemme seura pitkästyttää. Poikaystävä teki selväksi, ettei ole rupeamassa isäksi tälle, ja nyt minun on tehtävä valinta kahden välillä. Joko jään yh:ksi tai teen abortin, mutta suhteemme on joka tapauksessa ohi. Olen aina tahtonut lapsen jossakin elämänvaiheessani, ja ehdin pelätä erittäin paljon sitä ettei se tulisi ikinä onnistumaan. Abortin tekeminen tuntuu aivan hirveältä vaihtoehdolta, ja luulen sen jättävän kovat henkiset arvet. Yksinhuoltajan elämäkään ei ole mitään herkkua. Tulisi tuplasti enemmän töitä, kuin jos mies olisi auttamassa. Taloudellisestikkin tulisi varmaan olemaan joksenkin vaikeaa, ja jos päädyn pitämään niin en tulisi lastenvalvojalle miehen nimeä antamaan eli en saisi elatusmaksujakaan. Lapsestakaan ei varmasti tuntuisi kivalta, ettei hän ollut isän puolelta haluttu + mies vihaisi minua tästä hyvästä koko lopun elämän. Haluaisin kovasti pitää tämän vauvan, mutta pelkään toimivani väärin, jos niin teen. :(

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokihan mies hoitaa lasta vuorollaan. Ja maksaa elatusmaksut. Hän on halunnut lasta yhtä paljon. Ja yleensä raskauden alku on järkytys niissäkin tapauksissa, että lapsi on todella toivottu.

Vierailija
22/41 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen pitämällä ei ole tiedossa kuin ongelmia tämänhetkisessä tilanteessasi. Tee abortti, eroa miehestäsi, etsi uusi mukava mies, joka haluaa kanssasi lapsia, kokeile saada lapsi uudelleen ja ole onnellinen, jos se onnistuu.

Sitten ap ei enää tule raskaaksi ja kantaa loppuelämän mukanaan sitä että teki abortin.

Saatko jotain keskustelu tai tutkimus apua siihen mistä johtuu että vasta nyt tärppäsi?

Ehkä ei tule. Ehkä tuleekin. Se, mikä on varmaa lapsen pitämällä, on se, että ap saa loppuiäksi ristikseen nykyisen mulkvistimiehen sekä sulkee lähes kokonaan sen oven kiinni, että voisi saada uuden perheen/lisää lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen pitämällä ei ole tiedossa kuin ongelmia tämänhetkisessä tilanteessasi. Tee abortti, eroa miehestäsi, etsi uusi mukava mies, joka haluaa kanssasi lapsia, kokeile saada lapsi uudelleen ja ole onnellinen, jos se onnistuu.

Sitten ap ei enää tule raskaaksi ja kantaa loppuelämän mukanaan sitä että teki abortin.

Saatko jotain keskustelu tai tutkimus apua siihen mistä johtuu että vasta nyt tärppäsi?

Ehkä ei tule. Ehkä tuleekin. Se, mikä on varmaa lapsen pitämällä, on se, että ap saa loppuiäksi ristikseen nykyisen mulkvistimiehen sekä sulkee lähes kokonaan sen oven kiinni, että voisi saada uuden perheen/lisää lapsia.

En tiedä olenko minä joku superupea valioyksilö naiseksi vai onko tuo taas joku harhakäsitys yh-äideistä mutta minulle oli miehiä tyrkyllä suhteeseen sen verran että välissä alkoi jo ärsyttää.

Riippuu miten asiat hoitaa jääkö mies loppuelämäksi roikkumaan mukaan.

Nro 3.

Vierailija
24/41 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ammatti, mutta hyvin todennäköisesti joudun opiskelemaan uuden ammatin, sillä tämä nykyinen ei tunnu omaltani, eikä työpaikkoja löydy. Eli tuilla menisi ainakin ne ekat vuodet. Toki minulla on hyvä tukiverkko, jolta saan varmasti apua, mutta mihinkään merkkivaatteisiin tai muita hienouksia tuskin pystyn tarjoamaan. 

Väärin en koe tehneeni, sillä kummallekkin on ollut alusta alkaen ollut hyvin selvää ettei mitään ehkäisyä ole. Mies ei myöskään itse halunnut käyttää kondomia, kun ehdotin sitä.  Toisaalta tekisin toisen puolesta hirveän ison valinnan, ja vaikka ei lapsen kanssa tekemisissä olisi, niin silti se biologinen vanhemmuus on olemassa. Olen melko nuori vielä, ja voi olla mahdollista saada vielä lapsi jonkun rakastavan miehen kanssa, mutta jokin minussa haluaisi suojella tätä ''solumöykkyä''. Tuntuu erittäin kurjalta tämä tilanne.

Vierailija
25/41 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää miksi naiset suostuvat panemaan paljaalla ilman ehkäisyä? Onko se jotain itsepetosta? Tyyliin aina ei tule panosta raskaaksi vaikka ei ole ehkäisyä, toivottavasti tämä on sellainen kerta? Koska kyllähän kaikille opetetaan miten niitä lapsia tehdään? Vai onko nainen niin lyhytnäköinen, että ajattelee käsittelevänsä asian sitten joskus jos sattuu tulemaan raskaaksi? Kertokaa nyt hyvät naiset!?

Vierailija
26/41 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää miksi naiset suostuvat panemaan paljaalla ilman ehkäisyä? Onko se jotain itsepetosta? Tyyliin aina ei tule panosta raskaaksi vaikka ei ole ehkäisyä, toivottavasti tämä on sellainen kerta? Koska kyllähän kaikille opetetaan miten niitä lapsia tehdään? Vai onko nainen niin lyhytnäköinen, että ajattelee käsittelevänsä asian sitten joskus jos sattuu tulemaan raskaaksi? Kertokaa nyt hyvät naiset!?

Nyt mammat suuttuu ja tulevat huutamaan että mies on yhtä lailla vastuussa.

Vierailija
27/41 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kasvattaminen yksin on paljon mukavampaa ja sitten jatkossakaan ei juuri tarvitse pelätä parisuhdetta kun harva mies haluaa ryhtyä kolmanneksi pyöräksi pienen lapsen vanhempien kanssa.

Vierailija
28/41 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti: pidä lapsi ja ilmoita isän nimi lastenvalvojalle. Lapsella on oikeus tietää isänsä henkilöllisyys, saada häneltä elatusmaksut ja aikanaan perintö - ihan samalla tavalla kuin miehen myöhemmillä mahdollisilla lapsilla. Tällä voi olla lapselle todella suuri symbolinen (ja myös taloudellinen) merkitys. Isälleni oli musertavan kova isku jäädä vaille isänsä perintöä.

Vierailija
29/41 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on raskaana, niin hänellä on siihen lailllinen oikeus. Sinä et mahda mitään.

Sinkkumies

Vierailija
30/41 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on tietoisesti harrastanut seksiä ilman ehkäisyä, eli on ottanut riskin, että saatte lapsen. Turha itkeä nyt jälkeenpäin, ettei lasta haluakaan. Pidä lapsi yksin ja todellakin kerrot miehen nimen eteenpäin, jotta maksaa elarit. Eri asia, jos olisit hankkiutunut salaa raskaaksi.

Vierailija
31/41 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etv tee aborttia ellet itse halua. Mies vastuuseen, elarit ainakin.  Olisi käyttänyt kumia ja jos kumiallergia niin vasektomia. 

Vierailija
32/41 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täytyy sanoa että en ymmärrä. Olet harrastanut seksia kaksi ja puoli vuotta ilman ehkäisyä ja nyt olet ymmällä että mitä tehdä kun olet raskaana?!? Vaikka puhutaan tasa-arvosta ja miehen vastuusta, niin fundamentaalinen tosiasia on se että nainen on se joka hedelmöittyy ja synnyttää vauvan tai sitten tekee päätöksen että ei synnytä.

Omille tyttärilleni olen samaa painottanut, että ehkäisystä on huolehdittava.

Vierailija
33/41 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tekisin tilanteessasi abortin, mutta sinä teet niin kuin parhaaksi näet.

Vierailija
34/41 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt että ei haeta isältä elatusmaksuja.

H...tti en ole valmis maksamaan verovaroista kenenkään panoja.

Vierailija
35/41 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko OIKEASTI lapsen? Oletko OIKEASTI valmis vanhemmuuteen ja sen mukanaan tuomiin haasteisiin? Oletko OIKEASTI valmis valvomaan öitäsi kun pikkuinen tekee hampaita tai sairastuu? Oletko OIKEASTI valmis hoitamaan lastasi 24/7 YKSIN, kun et voi olettaa, että kukaan muu ottaa vastuuta sinun lapsestasi? Oletko OIKEASTI valmis fyysiseen ja psyykkiseen rasitukseen seuraaviksi vähintään 18 vuodeksi? Oletko OIKEASTI valmis luopumaan hyvin pitkälti monista itsellesi törkeistä asioista, koska kun lapsi syntyy, hänestä tulee/on tultava sinun prioriteetti nro 1, muuten et voi häntä ottaa vastaan eikä hän saa sellaista lapsuutta ja elämää kuin hän ansaitsee tänne syntyäkseen?

Mieti noita. Jos vastaat kaikkiin KYLLÄ, pidä lapsesi ja nauti matkastasi elämän suurimpaan ja ihanimpaan ihmeeseen. Minä sanon tämän siksi ja voin sanoa, koska olen itse vastannut kolme kertaa kyllä, vaikka olen yksin❤️❤️❤️

Vierailija
36/41 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen vielä lisättävä: lapsella on OIKEUS ISÄÄN! Vaadit isyyden tunnustuksen (DNA-testi) ja sitä myötä saat elatustuen. Pakottaa tapaamaan lasta ei voi eikä ole tarvetta, jokainen meistä vastaa itse omista teoistaan.

Vierailija
37/41 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet nuori, harkitse aborttia, koska yh-äidillä on kova sarka. Mies pellolle!

Tavoite: uusi mies jonka lapsen haluat, saat lapselle isän, toivottavasti turvatumman lapsuuden ja itsellesi myös omaa aikaa,

Tämä siis yksi ehdotus ihan kokemuksen kautta, mutta kuuntelet tietty sydäntäsi❤️

Vierailija
38/41 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies teki valintansa kun suostui seksiin ilman yhdessä sovittua ehkäisyä. Ajattele omaa elämääsi. Ja jos pidät lapsen niin tietysti haet elarit.

Vierailija
39/41 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida olla kovin helposti raskautuvaa laatua.

Miestä ei tartte ajatella millään lailla. Hän jätti ehkäisynsä hoitamatta. Oma moka. Faija sanoi aina että tyhmästä päästä kärsii koko kroppa ja lompsa ainakin.

Tärkeintä on se, oletko valmis äidiksi? Lapsi ei ole lelu. Heitä ei aina saa, kun haluaa eikä voi palauttaa, kun ei halua. Adoptio on myös vaihtoehto. Abortti on myös, mutta jospa et enää saakaan lasta ikinä? 2,5 vuotta vihjaa jotain. Punnitse noita. Onko syömishäiriö hallinnassa ja voiko abortti viedä elämänilosi?

Kaikkea hyvää.

Vierailija
40/41 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä lapsi, ota mieheltä elarit. Sanoit, että sulla on turvaverkkko, pärjäät kyllä. Sinä teet tietysti niin kuin parhaaksi katsot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi