Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauan olit masennuksen vuoksi sairaslomalla?

Vierailija
10.10.2017 |

Pienissä pätkissä vai määräsikö lääkäri pidemmän saikun kerralla?

Kokeilitko välillä työntekoa?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän mennessä 5 kuukautta ja vielä jatkuu varmaan ainakin vuoden loppuun. Lyhimmillään viikon pätkissä, pisimmillään runsas kuukausi kerrallaan. En ole yrittänytkään työntekoa enkä ole edes varma pystynkö palaamaan entiseen työhöni.

Vierailija
2/25 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän mennessä 5 kuukautta ja vielä jatkuu varmaan ainakin vuoden loppuun. Lyhimmillään viikon pätkissä, pisimmillään runsas kuukausi kerrallaan. En ole yrittänytkään työntekoa enkä ole edes varma pystynkö palaamaan entiseen työhöni.

Osaatko kertoa minkäasteinen masennus sinulla on ja miten olet niin varma, ettet tule toipumaan siitä piakkoin? Anteeksi, ei ole tarkoitus loukata, kiinnostaa vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, ekalla kerralla muistaakseni 1,5 vuotta, tokalla kerralla ehkä vuoden ja viimeisimmästä muutaman kuukauden. Työtön työkyvytön ollut 2 vuotta. Tosin, sairasloma muuttunut jossain vaiheessa aiemmin kuntoutustueksi. Nyt olen vain työtön.

Vierailija
4/25 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päivääkään. Keskivaikea.

Vierailija
5/25 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arviolta tuollaiset 70 vuotta, kun lasketaan työkyvyttömyyseläkeaikakin.

Vierailija
6/25 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin sain viikon, sitten kaksi, sitten kolme viikkoa ja nyt viimeksi 3 kuukautta eli vuoden loppuun asti. Olen työtön, mutta liian masentunut hakemaan töitä. Työttömäksi jääminen oli viimeinen niitti sairastumiseen. En uskalla edes ajatella tulevaisuutta, päivä kerrallaan mennään.

Vierailija
7/25 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 kuukautta tuli kerralla t:Jani Toivola,sinun kansanedustajasi

Vierailija
8/25 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko kertoa minkäasteinen masennus sinulla on ja miten olet niin varma, ettet tule toipumaan siitä piakkoin? Anteeksi, ei ole tarkoitus loukata, kiinnostaa vaan.

Vaikea masennus. Lisäksi, ilman virallista diagnoosia, voimakasta ahdistuneisuutta ja paniikkioireilua. Olen siis täysin työkyvytön, keskittysmiskyky nollassa jne. Ei toivoakaan että olisin lähiaikoina työkunnossa. Nyt on vielä menossa ensimmäisen lääkityksen alasajo ennen uuden aloittamista. Suurelta osin kyse on vielä työperäisistä asioista, eli puolikuntoisena ei uskalla yrittääkään.

Vierailija
9/25 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisellä kerralla noin puoli vuotta. Elämäntilanteen parannuttua palasin työhön ennen sairasloman päättymistä Täytyi hakea lääkäriltä todistus, että olin työkykyinen :-)

Toisella kerralla muutamien viikkojen pätkissä, kunnes sain kerralla sairaslomaa kaksi vuotta.

Oli suuri helpotus, sillä menetin kaiken mielenkiintoni työntekoa kohtaan ja siitä sitten pääsin työkyvyttömyyseläkkeelle helposti.

Alkoi totaalisesti kyllästyttää se sosiaalinen peli (valheellisuus) mitä työpaikoilla pidetään, sekä vastuu, jota en halunnut enää kantaa muista ihmisistä.

Nyt tilanne on hyvä. Pieni eläke, pienet menot ja rakas ihminen kulkemassa vierelläni :-)

Vierailija
10/25 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5 kuukautta tuli kerralla t:Jani Toivola,sinun kansanedustajasi

Näitähän minä monestinihmettelen, että miten saa kerralla niin pitkiä sairaslomia.

Itse saanut tapella viikko - kaks kerrallaan, se itsessään on todella väsyttävää ja ahdistavaa kun tietää ettei ole työkykyinen ja on paska fiilis, syyllisyys ja muutenki tuntee itsensä huonoksi. Sitten joku alati vaihtuva lääkäri "no mä kirjotan tän viikon loppuun sulle lisää .."

ihan oikeesti 😔

Ja psyk. polille ei pääse tavallisella masennuksella enää, siksipä roikun kunnallisen terveudenhuollon parissa ja olen kyllä aivan avun ulkopuolella jos suoraan sanotaan

Vierailija
11/25 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 vuotta tähän mennessä

Vierailija
12/25 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisellä kerralla noin puoli vuotta. Elämäntilanteen parannuttua palasin työhön ennen sairasloman päättymistä Täytyi hakea lääkäriltä todistus, että olin työkykyinen :-)

Toisella kerralla muutamien viikkojen pätkissä, kunnes sain kerralla sairaslomaa kaksi vuotta.

Oli suuri helpotus, sillä menetin kaiken mielenkiintoni työntekoa kohtaan ja siitä sitten pääsin työkyvyttömyyseläkkeelle helposti.

Alkoi totaalisesti kyllästyttää se sosiaalinen peli (valheellisuus) mitä työpaikoilla pidetään, sekä vastuu, jota en halunnut enää kantaa muista ihmisistä.

Nyt tilanne on hyvä. Pieni eläke, pienet menot ja rakas ihminen kulkemassa vierelläni :-)

Puoli vuotta, kerralla!?

Miten tää onnistuu. Ei sillä että haluaisin kokeilla, mutta kokemukseni ovat vaan niin erilaiset.

Vierailija
13/25 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puolta vuotta, vaan kaksi vuotta. Hämmästyin itsekin sairasloman pituutta, mutta se tuli kyllä tarpeeseen.

Oli vakavan masennuksen lisäksi melko tuore vakavan syövän diagnoosi ensimmäisine leikkauksineen, joten psykiatri kai katsoi, että annetaan miehen kuolla kaikessa rauhassa :-)

Ihme kyllä selvisin leikkaus-sädehoito ja kahden vuoden interferonirumbasta ja olen tällä hetkellä melko hyväkuntoinen.

Syöpä tosin voi uusia koska tahansa, koska uusiutumisriski on erittäin suuri.

Kaikki tämä varmastikin vaikutti saadessani sairaslomaa kerralla kaksi vuotta.

Ei niiden kahden vuoden aikana saatu edes syöpähoitojani päätökseen.

Elämä on ihmeellinen seikkailu :-)

Vierailija
14/25 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei puolta vuotta, vaan kaksi vuotta. Hämmästyin itsekin sairasloman pituutta, mutta se tuli kyllä tarpeeseen.

Oli vakavan masennuksen lisäksi melko tuore vakavan syövän diagnoosi ensimmäisine leikkauksineen, joten psykiatri kai katsoi, että annetaan miehen kuolla kaikessa rauhassa :-)

Ihme kyllä selvisin leikkaus-sädehoito ja kahden vuoden interferonirumbasta ja olen tällä hetkellä melko hyväkuntoinen.

Syöpä tosin voi uusia koska tahansa, koska uusiutumisriski on erittäin suuri.

Kaikki tämä varmastikin vaikutti saadessani sairaslomaa kerralla kaksi vuotta.

Ei niiden kahden vuoden aikana saatu edes syöpähoitojani päätökseen.

Elämä on ihmeellinen seikkailu :-)

Ihana että selvisit!

Varmasti on vaikutuksensa sillä, kun annetaan tarpeeksi aikaa toipua.

Vierailija
15/25 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko elämä

Vierailija
16/25 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on yksi mies kuka pelkää sitä että masennuksen takia joudun sairaslomalle, masennus on kuin hiipimällä tullut elämääni mukaan. Töissäkin alkaa olemaan vaikeaa koska en jaksa ihmisten seuraa.

Mikään ei kiinnosta eikä mitään oikein jaksa tehdä, yksinäisyys tuli tässä kaikenlisäksi mukaan ja olen eristäytynyt muista ihmisistä.

Varmaankin 5 vuotta olen kamppaillut tämän pahan olon kanssa ja nyt on menny pahempaan suuntaan enkä työterveyteen uskalla mennä.

Välillä tulee itsetuhoisia ajatuksia mieleen mutta ne on hetkittäisiä enkä ole aikeissa toteuttaa niitä.

Kaikille masentuneille voimia ja tsemppiä.

mies31v

Vierailija
17/25 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kaksi nuorta ihmistä ketkä on jäänny työkyvyttömyyseläkkeelle masennuksen takia.

Vierailija
18/25 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi 2014, jatkuu edelleen

Vierailija
19/25 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut masennuksen takia saikulla. Kylläkin niiden syiden jotka on masennusta ja ahdistusta aiheuttaneet. Työ on ollut se, mikä on pitänyt koossa. T. krooninen masennus 20 vuotta

Vierailija
20/25 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä erää ollut työkyvytön vuodesta 2011. Nykyinen eläkepäätös ensi vuoden loppuun. Vaikea-keskivaikea masennus ja haastava elämäntilanne nykyään muutenkin.