Inhottaa ihmiset jotka ovat heti hipelöimässä ja käpälöimässä toisten uusia ostoksia!
Ostin uuden pehmeäpintaisen syystakin, enkä päässyt aamulla kuin työpaikan takkinaulakolle saakka niin kolme naista hipelöimässä takkiani. Yksi tuli vessasta, toinen keittiöstä ja kolmas oli ripustamassa omaa takkiaan. Mietin että mitä tahmaa tai muuta heidän käsissään mahtoi olla, eli lähinnä he jotka tulivat juuri keittiöstä ja vessasta...! :(
Huomioitavaa että en ole mikään tavallista bakteerikammoisempi tyyppi kuitenkaan, enkä silti ihan sieltä pikkutarkimmasta päästä.
Viime viikolla minulla oli uusi meikkipussukka ja olin juuri ottanut sieltä peilin ja jättänyt sen pussukan siksi aikaa hetkeksi työpöydälleni. Työkaveri oli haukkana meikkipussukan kimpussa että "Hieno! Onko tämä uusi?", käänteli sitä ja koska vetoketju oli auki niin meikit putosivat tottakai lattialle. Arghh!
Mikä tarve ihmisillä kosketella toisten omaisuuksia, ja etenkin ilman lupaa?
Minusta olisi ihan fiksua edes kysyä toiselta että saanko koskea ja tunnustella esimerkiksi että miltä takin pinta tuntuu.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Tehän olette ihan pimeitä.
haloo nehän vasta pimeitä on jotka käpälöivät röyhkeästi toisten omaisuutta!
Sain mieheltä joululahjaksi Louis Vuittonin laukun joitakin vuosia sitten. Sellaisen joka on muuten kanvasta mutta sen kahvat ja olkahihna ovat vaaleaa käsittelemätöntä valjasnahkaa jonka takia niiden nahkaosien kanssa oltava varovainen aluksi ennenkuin ne alkavat patinoitua jolloin pintaan kehittyy väriä ja kiiltoa, jotka suojaavat laukkua m.m lialta, jäljiltä ja vesipisaroilta sitten jatkossa.
Laukku oli ensimmäistä kertaa töissä mukana. Minua vähän vanhempi työkaveri oli juuri lämmittänyt jotain rasvaista lohta ja kastiketta työpaikan mikrossa, näki laukkuni että oho sulla tuommoinen ja meinasi tarttua siihen. Ehdin napata laukun juuri ennen kuin kosketti sitä ja sanoin että koska se on uusi niin kahvoihin ja hihnoihin ei saisi vielä koskea käsin, ja selitin myös että kannan itsekin sitä laukkua näin aluksi paidan hihan päällä koska materiaali yhä herkkää. Jokainen joka tietää valjasnahan materiaalina, tietää myös nämä faktat ja ettei siihen laukkuun saisi mennä laittamaan mitään suoja-aineita koska ne saattavat aiheuttaa pysyviä laikkuja. Lisäksi laukun takuu menisi sen sileän tien jos siihen pyyhkisi tai suihkuttelisi vieraita aineita.
Tuo närkästyi siitä niin paljon, ettei puhunut minulle kahteen viikkoon mitään mutta kävi kertomassa ja valittamassa jokaiselle työkaverillemme että miten hän ei saanut koskea minun uuteen laukkuun. Eräs heistä kertoi asiasta minulle ja oli itsekin sanonut tälle valittajalle että ei itse todellakaan haluaisi jälkiä omaan uuteen laukkuunsa. Valittaja suuttui hänellekin, eikä puhunut hänellekään kahteen viikkoon mitään :D Voi noita mielensäpahoittajia, jotka osaa pahoittaa mielensä toisten omistamista tavaroista ja tekevät siitä tuollaisen ison numeron ja lähes taiteen lajin.
AP:n pitäisi miettiä, kuinka moni ihminen sitä takkia on hipelöinyt siellä liikkeessä. Sitä nyt mainitsemattakaan, että missä se lammas tai kameli on möyrinyt, ennen kuin luovutti karvapeitteensä AP:n käyttöön. Vai onkohan AP teettänyt sen laboratorio-olosuhteissa?
Itse olen vain mielissäni, jos työkaverit kehuvat ostostani, mutta mä nyt oon vaan tällanen tavis.
Oon monesti ihmetellyt tätä samaa muutamista työkavereista. Miksi pitää aina koskea? Mikä on se tarve? En voi ymmärtää, koska mulla ei itselläni ole minkäänlaista kiinnostusta KOSKEA toisten vaatteisiin, laukkuihin tai muihin tavaroihin. Yksi työkaveri hiplaa jopa mun työpaikan avainten avaimenperää, joka on ihan tavallinen. Jatkuva hipelöinti niin että pinnoite on jo niissä hikinäpeissä kulunut. Yritän aina piilottaa avaimet häneltä, mutta jos ne ovat pöydällä niin yksi nappaa ne heti hipelöitäväksi. Ja miksi nuo hiplaajat ovat aina sellaisia joiden kädet on paskaiset tai hikiset?
Missä ihmeessä te av-olennot olette oikein töissä? Ei meillä vaan kukaan tule hiplaamaan eikä edes kiinnitä mitään huomiota onko joku tavara uusi vai vanha vaiko mikä.
Vierailija kirjoitti:
Missä ihmeessä te av-olennot olette oikein töissä? Ei meillä vaan kukaan tule hiplaamaan eikä edes kiinnitä mitään huomiota onko joku tavara uusi vai vanha vaiko mikä.
Varmaan naisvaltaisilla toimistoaloilla kuten taloushallinnoissa?
Kokemukseni mukaan sellaisissa paikoissa kaikki pahansuovat akat kaakattaa aina katkerina jos jollain on jotain uutta hienoa vaatetta ja toivovat että se menee rikki tai likaantuu, tai mutisevat kateellisina jos joku käy kivoissa lomakohteissa ja toivovat että henkilö joutuu siellä onnettomuuteen tai ryöstön kohteeksi!
Vierailija kirjoitti:
AP:n pitäisi miettiä, kuinka moni ihminen sitä takkia on hipelöinyt siellä liikkeessä. Sitä nyt mainitsemattakaan, että missä se lammas tai kameli on möyrinyt, ennen kuin luovutti karvapeitteensä AP:n käyttöön. Vai onkohan AP teettänyt sen laboratorio-olosuhteissa?
Itse olen vain mielissäni, jos työkaverit kehuvat ostostani, mutta mä nyt oon vaan tällanen tavis.
Jos se on jokin yksittäiskappale vaikka europpalaisen luksusmerkin nettikaupasta, ja kiedotty käsinein silkkipapereihin ja pakattu merkin omaan hienoon pukulaatikkoon niin tuskin moni on sitä rasvaisilla paskaisilla käsillä hipelöinyt?
Kaverini oli ostanut uudet kengät sisäkengiksi töihin. Työkaverinsa oli huomannut ne kun otti niitä kassista lattialle, ja alkoi ottaa omia kenkiään pois jaloista ja yritti tunkea haisevia sukkiaan niihin avokkaisiin että annas kun mä kokeilen niitä sun uusia kenkiä! Kaverini oli siepannut kenkänsä lattialta juuri ennenkuin tämä ehti tunkea siihen jalkansa. Tuolla työkaverillaan kuulemma vielä 41-koon jalka ja kaverillani on 38 kokoinen kuten nuo uudet kengätkin, niin miten jollain on pokkaa yrittää omaa isompaa jalkaa toisen uusiin kenkiin ja yrittää tahallaan venyttää ne, vielä haisevilla rikkinäisillä sukillaan!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se on jokin yksittäiskappale vaikka europpalaisen luksusmerkin nettikaupasta, ja kiedotty käsinein silkkipapereihin ja pakattu merkin omaan hienoon pukulaatikkoon niin tuskin moni on sitä rasvaisilla paskaisilla käsillä hipelöinyt?
Ohis, mutta meinaatko tosiaan, että se luksutavarasi on tyhjästä materialisoitunut sinne ihanaan pakkaukseen? Suosittelisin vähän kriittisyyttä kyllä myös niitä tuotanto-olosuhteita ja -prosesseja kohtaan. Noilla pakkauksilla ja "yksittäiskappale"-lupauksilla luodaan juuri se tuotteen imago, eli ja totuus siellä brändin takana saattaa olla vähän muuta kuin kaltaisesi rivikuluttaja kuvittelee.
Mäkään en voi sietää tätä, oikein jos on kauankin säästänyt johonkin ja sitten saa sen nii ärsyttää ku heti joku on käpälöimässä. Viimeksikin ku olin ostanut uuden tavaran, niin joku muu aukaisi sen laatikon ennen minua.
En oo kyllä koskaan tällaisiin tyyppeihin törmännyt, jotka on käsi ojossa hipelöimässä muiden tavaroita O.O aivan uusi ilmiö minulle. Missä tälläisiä on?
Mutta joo. Kuulostaa kyllä todella epäkohteliaalta ja huonolta käytökseltä tollanen. Ja silti että kyseinen hipeliöijä ei oikein kunniota uuden tavan hankkinutta tyyppiä. Itselle ei tulisi mieleenkään koskea muiden tavaroihin ilman lupaa ja ellei esim. ystäväni erikseen oikein esittelisi ostostaan ja lykkäisi sitä minulle käteen.
Minua ärsyttää, kun ihmiset hipelöi mun hiuksia jos ne ovat luonnollisessa tilassa (3A hiukset).
En tykkää edes siitä, että puoliso silittää hiuksia, puhumattakaan siitä että joku työpaikan Tiina tulee pöllyttelemään.
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää, kun ihmiset hipelöi mun hiuksia jos ne ovat luonnollisessa tilassa (3A hiukset).
En tykkää edes siitä, että puoliso silittää hiuksia, puhumattakaan siitä että joku työpaikan Tiina tulee pöllyttelemään.
Mulla on pitkät, suorat ja tummat virgin hiukset ja sama ongelma. :/ Käsittämätön tarve kaikenmaailman rähmäkäpälien tulla lähmimään mun hiuksiani, että ai onks nää oikeesti tälläset vaaaauuu. Yleensä heitän vitsiksi, että ei saa sotkea mun hiuksia vaikka oikeasti tekisi mieli karjaista, että nyt vittuun ne kädet siitä.
Aikoinaan kun minulla oli vielä pidemmät hiukset päässä, niin joku tantta tarrasi töissä minunkin hiuslatvoihin ja kysyi että onko nämä aidot. Tuntui päänahassa se nykäys. Tottakai ne on mun aidot hiukset, kuvitteliko tai pikemminkin toivoi että se hiustukko olisi jäänyt hänen käteensä että olisi päässyt huutelemaan kaikille että ton hiukset eivät ole edes aidot vaan sillä on tekotukka päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta meinaatko tosiaan, että se luksutavarasi on tyhjästä materialisoitunut sinne ihanaan pakkaukseen? Suosittelisin vähän kriittisyyttä kyllä myös niitä tuotanto-olosuhteita ja -prosesseja kohtaan. Noilla pakkauksilla ja "yksittäiskappale"-lupauksilla luodaan juuri se tuotteen imago, eli ja totuus siellä brändin takana saattaa olla vähän muuta kuin kaltaisesi rivikuluttaja kuvittelee.
Tuskin moni tavis rähmäsormi tallaaja on kuitenkaan ehtinyt käpälöidä tyyliin jotain 3500 euron Valentinon jakkua liikkeessä koska tuskin nuo käpälöijät ostelee itse sellaisia tai käy niissä liikkeissä, mutta tottakai käyttävät tilaisuuden hyväkseen heti jos se on jonkun tutun päällä!
Miksei AP sitten maininnut, että kyseinen neitseellinen loimi on maksanut 3500€. Sitten kaikki ymmärtäis, ettei sitä sovi tavisten käpälöidä. Hekoheko.
AP, olet varmaan liian tavallinen ja mukava, tai ainakin olet olevinasi. Jokaisessa vähänkin isommassa työpaikassa on ihmisiä, useimmiten naisia, joiden pelkkä kehonkieli pitää hypistelijät loitolla. Sellaisia ylhäisyyksiä, joiden kapistuksiin ei tulisi pieneen mieleenkään koskea. Muutu etäisemmäksi.
Höh? Kuulostit kyllä ap nimenomaan aika bakteerineuroottiselta.
Totta kai jos joku tahraa tai rikkoo omaisuuttasi, hän myös korvaa sen. Jos joku pudottelee meikkejä ja niistä jotain rikkoutuu, kehotat häntä ostamaan uuden tilalle. Tai jos vaate likaantui toisten katselemisesta, hän maksaa pesulan. Ihan rauhallisesti toteat, että hei, sulla taisi olla jotain käsissä, tässä takissa on nyt tahra hihassa, laitan sulle pesulalaskun.
Mutta pelkkä katseleminen on täysin ok. Sehän se on uusien ostosten teossa yksi lisähupi, saa ihailua osakseen ;-)
Useimmilla aikuisilla ihmisillä on kädet kumminkin ihan puhtaat. Pienet taaperot tarttuvat asioihin tahmaisin käsin, aikuiset äärimmäisen harvoin.
Vilukissa kaverini sai mieheltään kauniin turkistakin lahjaksi ja kaikki kollegansa olivat tulleet pyörimään sen turkiksen ympärille että voi miten ihanan pehmeä ja hieroneet jopa naamojaan sitä vasten että kun tuntuu niiiiin ihanalta.
Kaveri sanoi ettei pysty enää käyttää sitä turkistaan kun ällöttävät kollegat käyttäneet sitä naamanpyyhkimisrättinä !!