Olen lihava, mitä saan syödä julkisella paikalla ilman että tuijotat tai pyörittelet silmiä?
Kommentit (55)
läski mikä läski, katson kerran ja totean että ei ole minun verkkokalvojen väärti tuijottaa noin kauheaa näkyä
Ihan sama mulle, ei ole tapana seurata muiden ihmisten syöminkejä, tai tarkkailla muiden painoa. Mistä minä tietäisin, jos vaikka ap kärsisi kilpirauhasen vajaatoiminnasta? Tiedän kokemuksesta, että niitä kiloja on melko vaikea saada pois.
Vituttaa aina liikkua äidin ja siskon kanssa, joiden elämäntehtävänä on bongata mahdollisimman paljon (sairaalloisen) ylipainoisia ja arvostella heitä.
Ole mitä olet, kunhan olet onnellinen ja jahka rupeat elämäntapamuutokseen, niin älä helvetissä tee sitä kenenkään muun, kuin oman itsesi takia.
Keskityn syömiseen, en seuraa mitä muut syövät.
Vierailija kirjoitti:
Kerro ihmeessä.
Jos nyt lähdettäis siitä perusasiasta että julkisella paikalla syöminen ylipäätään on huonoa käytöstä syöjän ominaisuuksiin puuttumatta.
Vierailija kirjoitti:
Niin, et mitään valitettavasti. Aina lihavia katsotaan kun he syövät. Oli se mitä tahansa
Vierailija kirjoitti:
Katson aina läskejä halveksuvasti ihan sama mitä teet. Jos olisin läski, en paljoa ihmisten ilmoilla liikkuisi.
Onkohan tämä kovinkin yleistä, kun itse en ole koskaan tällaiseen törmännyt vaikka olen viisikymppinen ja todella lihava ollut aina (painoindeksi viimeiset parikymmentä vuotta yli 40)?
Syön julkisella paikalla ravintoloissa, kahviloissa, hampurilaispaikoissa (en tosin kovin usein), kesällä jäätelökioskilla, ja leffateatterissa ostan irtonamuja. Ei ole koskaan tuijotettu. Vai enkö vain ole huomannut? Ääneen ei ainakaan ole kukaan kommentoinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro ihmeessä.
Jos nyt lähdettäis siitä perusasiasta että julkisella paikalla syöminen ylipäätään on huonoa käytöstä syöjän ominaisuuksiin puuttumatta.
Minä ymmärrän "julkisella paikalla" ravintolan, kahvilan etc. Jos näissä syöminen on huonoa käytöstä niin aika huonosti menisi businekset jos kaikki ihmiset ryhtyisivät käyttäytymään hyvin.
Jos nuo eivät ole julkisia paikkoja, niin mitä ne ovat?
Kadulla syöminen sen sijaan on eri asia, minustakin se on vähän hölmön näköistä.
Miksi AINA ylipäänsä pitää olla syömässä TAI ajattelemasta syömistä? Ei ihme että olet läski! Voihan sitä muutakin tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Öljypohjainen salaattikastike on muuten sydänterveyden kannalta hyvä.
Ap älä välitä, vaikka tietysti helppo sanoa. Olen itse pari kiloa normipainon yli, ja yksi mun työkaveri kyttää aina pahasti, jos otan jälkiruokaa. Tästä syystä joudun ottamaan jälkiruokaa melkein joka päivä. ;)
Minulla oli hoikka opiskelu kaveri joka aina kauhisteli ruoan kaloreita jne. Itse olin silloin 80kg/162cm
Kysyi harrastanko mitään liikuntaa,kyllä.
Otin mustikkapiirakkaa tuli kysymään"montas söit?" "Itse en ensin aikonut ottaa kun on niin paljon kaloreita"
Menin istumaan pöytään jossa oli nuorimpia opiskelijoita,todella hoikkia. Osalla oli ehkä 2-3 ruokalusikallista ruokaa lautasella ja niitä pyörittelivät. Heti kaikkien katseet kääntyivät minun lautaseen kun pöytään pääsin :D oli ihan kunnon lounasannos.
Vilkaisen vain nopeasti uteliaisuudestani, että mitä toinen pullukka oikein syö. Olen siis itsekin vähän pyöreä. En tuomitse.
Osaatko lukea ajatuksia? Uskon että ylipainosi häiritsee sinua koska ajattelet muiden miettivän läskejäsi. Sitä paitsi onhan se oksettavaa, voisit ajatella hieman kanssa ihmisiä
En keskity muiden syömisiin, elän ihan omaa elämääni.
Ihan mitä haluat. Ruokavaliosi ei kuulu mulle, olit sitten lihava tai laiha tai jotain siltä väliltä.
Olin itse aikanaan ylipainoinen ja muistan kyllä, että tuntui ettei mikään ollut hyvä. Jos söin pizzaa tai suklaata niin tuli paheksuntaa, mutta jos söin jotain terveellistä niin se oli muka esittämistä tms. Kerrankin yksi entinen työkaveri kommentoi lounaalla, että "oho otitko salaatin?!?" ja kun vastasin vaan ihmeissäni "joooo..." niin hän lisäsi "olisit voinut ottaa muutakin vaikka me (=työkaverit) ollaan tässä, ei me oltais tuomittu". Kai se oli olevinaan huumoria, mutta vähän ärsytti silti. Oltiin siis Hesburgerilla ja mulla oli elämäntaparemontti meneillään. Kas kummaa, kaikki lihavat eivät olekaan välinpitämättömiä ja hölmöjä luusereita, jotka eivät tiedä ilman huomautuksia olevansa lihavia ja jotka eivät yritä syödä terveellisemmin ja liikkua, koska luulevat ylipainon olevan terveellistä ja blabla. Vieläkin ottaa päähän tuollainen ajattelu ja se miten paljon tuomitsemista kohtasin silloin, mutta nyt -35 kg jälkeen yhtäkkiä ihmiset suhtautuvatkin positiivisesti ja tasavertaisesti muhun - ihan kun en olisi se ihan sama ihminen edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Kerro ihmeessä.
Henkilökohtaisesti: mitä tahansa. Saatan kyllä tuijottaa annostasi, jos se näyttää oikein herkulliselta 😉
Mä olen läski ja syön kanasalaattia, koska aidosti tykkään siitä. How about that?
Mitä muuta pitäisi olla syömättä, että tekisin tän läskijutun oikein? Keitto on varmaan pannassa myös, eihän siinä ole juurikaan kaloreita? Puuro ei käy, ainakaan veteen tehtynä. Vihanneksia ja hedelmiä? Nou nou.
Miksi olet jatkuvasti syömässä julkisilla paikoilla? Eikö riitä normaalit ateriat kotona?