Missä kesän kotimaan yhdenpäivänkohteissa meinaatte käydä? Lastenne ikä? Mitä suosittelette?
Itse olen ajatellu, että käymme muumimaailmassa Naantalissa ja Särkänniemessä. Korkeasaarta voisi ajatella.
Muumimaailmassa ollaan käyty jo kahtena vuotena. Se on vähän liian kallis siihen nähden, että vain muumitalo on oikeasti sellainen kuin telkkarissa. Muut ovat todella typeriä kopperoita. Eivät lähimainkaan kuin telkkarissa. Eli rahastukselta tuntuu ja hävettää japanilaisturistien vuoksi, kun niitä sieltä asti on tullut. Kuitenkin lapsi tykkää niistä hahmoista, joten mennään. Usein on liian ruuhkaisaa ja hahmoihin ei saa sitten mitään kontaktia.
Särkänniemeen ei minusta juuri kannata mennä alle 120 cm:n kanssa, kun hienommat koneet ovat niille isommille. Lasten eläintarhassa olemme jo käyneet ja siellä oli todella tylsää.
Korkeasaari on meille uusi kohde. Odotamme siltä paljon. Toivottavasti siellä ei ole kohtuuttomia kävelymatkoja.
Teidän mielipiteitänne odotan kiinnostuksella.
Kommentit (47)
käydään ainakin Puuhamaassa, Lintsillä ja Korkeasaaressa. Voi olla että myös Muumimaailmassa. Puuhamaa on aivan ehdottomasti paras kaikista:)
ja aiotaan mennä Muumimaailmaan, ei olla koskaan ennen käyty. Ja Turun keskiaikapäiville, ehkä.
Ollaan käyty Lintsillä, Tykkimäellä, Korkeasaaressa, Lego showssa (Hki Hakaniemi) ja erilaisissa kotieläinpihoissa, esim. Orimattila, ja ne on olleet hyviä kokemuksia, joten ensi kesänä varmaan taas.
Ajateltiin kesäksi myös saaristossa järjestettävää merirosvo- tms. teemaristeilyä, uskoisin että meidän pojat olis ihan innoissaan.
ainakin korkeasaaressa. pienen vauvan kaa ei viitsis istuu niin kauan kuumassa autossa ja lapset sen verran pienet et aika turhaa mennä lintsiin. muumimaailmaan olis kiva mennä mut jätetään se ens kesäks kun Naantaliin on meiltä liian pitkä matka. =)
my_selene ja tytöt
Puuhamaasta en tiedä, musta se on ihan järkyttävä paikka!! Kamalan likaista joka puolella, hyi!
ainakin puuhamaahan, varmaan myös muualle. Esikoisen 5v. kanssa lähinnä nuo paikat kierretty, kuopus 1,5v, joten viime kesänkään riennoista ei vielä iloa hänelle. Muumimaailmaan mennään uudestaan, kun kuopus vähän isompi. Särkänniemessä taas mun mielestä paljonkin tekemistä alle 120cm:selle, asuttiin siellä vielä silloin, kun esikoinen 3v. ja kiersi kaikki mahdolliset härvelit ja yksin vielä. Tosin en tiedä, onko paljon muuttunut, ei olla pariin vuoteen käyty.
ei tulisi mieleenkään lähteä minnekään Puuhamaihin sun muihin. Eikä meidän lapset onneksi edes halua.
Entä jos pelkää ja häipyy kesken kaiken. Höhlää, että eivät pääse vanhempiensa kanssa aikuisten laitteisiin. Mielestäni niin olisi turvallisempaa. ap
Viime kesänä käytiin Korkeasaaressa ja siitä lapsi tykkäsi tosi paljon. Sinne vois mennä uudestaankin. Lintsilläkin käytiin ja mennään taas jos päästään ilmaiseksi niinkuin viime kesänä. Tosin siellä ei hirveästi 1-vuotiaalle ollut mitään.
-Linnanmäki
-Muumimaa ja Väskin seikkailusaari (Naantalissa) päivä per kohde
-Puuhamaa
Lasten iät 7v ja 4v
Viime kesänä käytiin myös Särkänniemessä. Ja meidän lapset tykkäsivät kyllä tosi kovasti siitä eläintarhasta (koiranpentuja yms.) Lisäksi pienimmästä siellä Särkänniemen leikkimaassa ollut pomppulinna oli hauskinta, mitä olla voi. Kyllä mielestäni 100-120 senttisellekin oli Särkänniemessä ihan mukavasti vempaimia. Alle 100 cm vähemmän.. NÄsinneulastakin tykättiin
Myös Tykkimäki Kouvolassa on kiva.
Samoin Lappeenrannan satama leikkipaikkoineen. Siellä oli ainakin viime kesänä muutamat huvipuistohärvelitkin ja ilmaiseksi tarjolla! Lisäksi suuret hiekkaveistokset ja tosi kaunis linnoitus. Kahvila Majurska linnoituksessa on must.
Särkänniemessä tullaan käymään muutaman kerran; tykätään riekkua siellä laitteissa miehen kanssa:) Siellä on muuten todella paljon laitteita taaperoikäisillekin (alle 100 cm), joissa meidän tyttö on kovasti tykännyt (1,5-vuotiaana ja 2,5-vuotiaana). Siellähän on ihan oma huvipuistoalue Ipanaario näille ipanille:)
Muumimaailmasta me kyllä tykätään, paikkahan on todella kaunis ja ennen tai jälkeen Muumimaailman kannattaa syödä jossakin niistä rantaravintoloista.
Ti-Ti Nallen Talo on sitten vähemmän kaupallinen ja puuhaa riittää pariksi tunniksi oikein hyvin.
Kävimme Turun linnassa vappuna, kun siellä oli viimeistä päivää Mannerheim-näyttely ja minua kiinnosti se. Nelivuotiaasta tytöstä tuli heti Mannerheim-fani ja hän jaksoi kiertää koko linnan. Olin todella yllättynyt. En sentään uskalla linnaa muille suositella, mutta sanon kuitenkin, että jos itseä joku kiinnostaa, voi reissusta kuitenkin tulla hauskakin, vaikka luulisi lapsen kyllästyvän.
Käymme ainakin paikalliset Power Parkin, Wasalandian ja Tropiclandian. Lisäksi joku eläinpuisto, viime kesänä käytiin Ähtärissä, nyt minä haluaisin Korkeasaareen. Särkänniemikin kiinnostais, vaikuttais myös kivalta paikalta. Meillä esikoinen 4v. kesällä ja vauva 10kk, vauvaa nyt tuskin vielä mikään kiinnostaa =)
Itse tykkäsin Muumimaailmasta ja Särkänniemestäkin olen ap:n kanssa eri mieltä. Siellä oli mielestäni aika paljon laitteita, joihin pienikin pääsi. Vanhempi sai olla ilmaiseksi mukana monessa laitteessa. Lintsi jätettiin viime vuonna väliin, vaikka melkein vieressä asutaankin ja juuri siitä syystä, että siellä oli pahempi rahastuksen maku ja monen mielestä tosi vähän laitteita pienimmille.
Saatetaan poiketa Puuhamaassa, jos se infernaalinen mainosmusa ei sitten saa toisiin ajatuksiin. Tykkimäki sattuisi sopivasti mökkimatkan varrelle. Kotkassa saatetaan käydä testaamassa Maretariumissa, kiinnostavatko kalat tällä kertaa enemmän.
Jos pohjoiseen päin on tulijoita. Molemmat hyviä.
Itse ollaan käyty parina vuonna juhannuksena, ja silloin on tosi hyvin päässyt kontaktiin hahmojen kanssa ja ehtinyt ihmetellä paikkoja. Saarta kiertävät polut ovat tosi kivoja, kannattaa rohjeta kiertämään, rattaillakin pääsee. Sen sijaan Muumien ruoka on kamalaa :((( Suosittelen omia eväitä ja piknikkiä hiekkarannalla.
-Korkeasaari
-Särkänniemen eläinpuisto+lemmenjoki sun muut hitaat vehkeet
- Aulangon luonnnonpuisto kylpylöineen
- Muumimaailma harkinnassa, jos ilmaisee kiinnostuksensa muumeihin sitä ennen. Nyt hittejä Nalle Puh, Tomi Traktori ja Teletapit ainoastaan.
- Nokian Eeden mahdollisesti.
- Itä-Suomessa telttaillaan viikko
Osaan tutustutaan jo keväällä. Suuri osa noista on kyllä pojalle entuudestaan tuttuja paikkoja (tuskin kyllä muistaa ;)).
Ne on tässä lähellä ja linnanmäellä ollaan vasta noista kohteistä käyty.
Pojat on 6-v ja 4-v.
lapset 8 ja 10 v. On aivan tajuttoman siisti ja hyvinhoidettu, mahtavat istutukset ja siellä on pohjoismaiden suurin puuvuoristorata joka oli ihan oikeesti sellainen että huh huh.
Asuntovaunualue kuin toisesta maailmasta, siisti ja isoooo uima-allas pihalla
aikuinen maksutta saattajaksi. Lisäksi samassa se " akvaario" luulen että on kanssa ihan kiva, tosin se on minusta aika kallis.
Sitten muumimaailmassa meinattiin käydä, mutta pitää nyt miettiä.
Korkeasaareenkin mennään